Een (te) extreme craving naar goede games?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen, ik heb mij ook maar eens geregisteerd op tweakers.net! Ik kijk hier al langer dan een jaar en heb al genoeg keren willen commenten op artikeltjes, maar nooit kunnen doen omdat ik telui was om te registeren. En omdat ik de community van tweakers wel een van de leukste communities vind (aardige mensen met veel verschillende goede meningen) vond ik het welleens tijd worden om me te registeren.

Ik dacht laat ik mijn eerste post op het tweaker forum beginnen met een discussie over wat mij de laatste tijd een beetje dwars zit. Een extreme craving naar goede games. Het klinkt een beetje raar, maar sinds mijn nieuwe PC heb zit ik echt uren te zoeken naar games die mij gewoon echt PLEZIER kunnen geven. Het probleem is echter, ik kan ze maar niet vinden!:| Dit is geen rant of kritiek op games, want ik ben echt een game fan, maar het lijkt wel of elke game die ik probeer te spelen mij na een tijdje verveeld. Ik heb heel wat games uitgeprobeerd, maar er is maar een handjevol die mijn interesses kunnen vasthouden. Misschien is dit iets waar andere mensen zich ook in kunnen vinden?

Dit is meestal hoe het gaat:
Ik heb eerst zin om een game te spelen, vervolgens ga ik even in mijn lijstje met games op de PC kijken dan gaat het bijvoorbeeld zo:

Bioshock: "Nah ik weet het verhaal al, niet zo een zin om een spel te spelen als ik het verhaal al weet."
Dragon Age: "Hmm ja dit wordt hem, een leuk verhaal met ook leuke gameplay!" Vervolgens speel ik het 5 minuten en raak ik verveeld met de dialogues en ga ik iets zoeken wat meer actie is.
Oblivion/Fallout: "Hmm ik vind het toch iets te langdradig en kost iets teveel tijd om iets leuks tegen te komen"
Splinter Cell Conviction: "Ehm is wel leuk, maar toch niet wat ik zoek"

Dit gaat dan met elke game uit mijn lijstje die ik speel. Het zijn zoals je hierboven ziet vaak vage redenen. Ik heb zin in een game te spelen, maar als ik dan ga zoeken naar een game om te spelen vind ik ze vaak voor een vage reden toch net niet leuk genoeg om het te spelen! Elke game heeft dus iets wat ik niet leuk vind en kan mijn aandacht niet lang genoeg vasthouden. En dit is niet omdat ik de games slecht vind, want ik vind al de bovengenoemde games gewoon erg goed in elkaar gezet ik weet dat ze bij de top horen! Dus niet kritiek op de games zelf, maar eerder op mijn eigen probleem.

Dus mijn probleem is dat ik wel echt ZIN heb om een game te spelen, maar dat elke game die ik dan probeer net niet goed genoeg is om die 'zin' te vervullen. Vervolgens ga ik andere games zoeken, om erachter te komen dat dat hem ook net niet wordt. Het lijkt wel of ik voor elke (goede) game een excuus heb om hem niet leuk te vinden. Ik wil dus wel een goede game spelen, maar ik weet gewoon niet naar wat ik zoek. Alsof je trek hebt in iets, maar je niet precies weet in wat, terwijl je van alles probeert. Heeft iemand anders hier last van?:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Je bedenkt excuses voor jezelf, vind je dit niet wat sneu? Ga het gewoon spelen. En ga niet dom af op het idee 'Ik ken het al dus is het niet leuk'

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer online poker eens? of desktop tower defence: http://www.handdrawngames.com/DesktopTD/Game.asp ?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

day of the tentacle (DOS)! of Wikipedia: The 7th Guest
Lekker low-res, zou nog op je telefoon werken ;)
En zo zijn er wel meer spellen die je uitdagen om na te denken want het lijkt wel alsof je snel verveeld bent.

Er zin er ook wel moderner maar aangezien je weet wat je niet wilt helpt dit misschien te bepalen wat je wel wilt?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Waarschijnlijk heb je wel een bepaalde voorkeur voor een soort games (of iig een paar die je totaal niet aanspreken.) Inventariseer dat eens. Dan kan je gerichter zoeken en beter geholpen worden. Daarnaast denk ik dat je wellicht ook kan overwegen om wat oudere spellen te spelen. Gameplay is veel belangrijker dan graphics (online games zijn niet voor niets zo populair.)

Als ik zo je verhaal doorlees denk ik dat je wellicht wel uit de voeten kan met een goeie hack 'n slash?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22

SaN

Welke games vond je vroeger dan wel leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tja, als je geen RPG fanaat bent dan is DA een droge hap, ga dan CoD spelen. Dat is non-stop knallen (en leuk imo). Of iets anders in die richting. Zoek een leuke online game op die je of met vrienden kan spelen of met een clan/guild, op die manier heb je nog wat sociale contacten ook wat de game minder saai maakt.

[ Voor 36% gewijzigd door MrVegeta op 23-01-2011 22:14 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Simpelere games nemen. Ik ben verslaafd aan Revenge of the Titans, een prachtig strategiespel wat ontieglijk moeilijk is, maar het concept is oersimpel. Kost ook nog es geen reet, het is het echt waard!

Oh en wat ook helpt is kappen met illegaal downloaden en gewoon demo's proberen of research doen of een game wat voor je is. Het kopen helpt echt bij het waarderen ipv 'oh ik download wel een ander'

[ Voor 23% gewijzigd door sebastius op 23-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42

HugoBoss1985

Xenotech

Ik kan je aanraden om vooral online games te spelen, dat is echt het leukste.

Battlefield Bad Company 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Welke games heb je al gespeeld dan?

Probeer Half-Life 2 dan eens, het beste verhaal wat je kunt vinden en veel actie, geen/weinig cutscenes zover ik me kan herinneren.
sebastius schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:17:
Online games leuk? Ik vind het ronduit kut persoonlijk :) Ik heb echt geen zin om de hele tijd in de pan gehakt te worden door van die zuigers.
Dat betekent dat je gewoon nog niet goed genoeg bent. Iedereen die begint met gamen zal in het begin enorm geownt worden. Naarmate je het langer speelt wordt je beter en ga jij anderen ownen.
En als je nooit begint met online gamen wordt je natuurlijk nooit goed.

[ Voor 62% gewijzigd door Compizfox op 23-01-2011 22:19 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Online games leuk? Ik vind het ronduit kut persoonlijk :) Ik heb echt geen zin om de hele tijd in de pan gehakt te worden door van die zuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Online spelen is inderdaad een goede tip, maar dan zul je de games wel moeten kopen.

Heb je het racing-genre al verkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
Welke spellen speelde je vroeger dan? (zoals meermaals hierboven gevraagd..)

Speel je graag sluipend (aka Splinter cell maar met verhaal) probeer dan eens Assassin's creed, hoewel ik moet toegeven dat de 1ste lichtjes droog is maar 2 & brotherhood zijn dan weer meer dan waard.

Hou je van strategie games? probeer eens Starcraft II.. Zelfs de single player campaign heeft me kunnen boeien! (en dat kunnen weinig games..).

Als je meer naar vroeger hunkert probeer dan eens Pokémon black & White? :P

edit:
eerlijkheidshalve kan ik enkel AC/SC/Pokémon uitstaan van de huidige generatie van games.. Mss ook Professor layton, maar dan eerder op de trein ofzo..

[ Voor 13% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-01-2011 22:20 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Compizfox schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:17:
Dat betekent dat je gewoon nog niet goed genoeg bent. Iedereen die begint met gamen zal in het begin enorm geownt worden. Naarmate je het langer speelt wordt je beter en ga jij anderen ownen.
De insteek van het 'ownen' en 'geownt' worden is voor mij al een reden genoeg de scene met zulke kiddies links te laten liggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Probeer Half-Life 2 dan eens, het beste verhaal wat je kunt vinden en veel actie, geen/weinig cutscenes zover ik me kan herinneren.

[...]

Ja maar ik ga niet voor het ownen/geownt worden. Wat een gelul zeg, ik wil gewoon lekker spelen zonder gezeik en zonder zuigers/grinders en mensen die het spel tot de puntjes uitbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfde gehad en de reden is eigenlijk heel simpel: Je hebt behoefte om een game te spelen omdat het vroeger leuk was maar je bent games spelen ontgroeit waardoor je iedere keer gaat zoeken en tot de conclusie komt dat je het niet leuk vind maar je blijft die behoefte voelen omdat je je verveeld en zo blijf je als een goudvis hetzelfde rondje zwemmen.

Oplossing: Een nieuwe hobby zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:09:
Je bedenkt excuses voor jezelf, vind je dit niet wat sneu? Ga het gewoon spelen. En ga niet dom af op het idee 'Ik ken het al dus is het niet leuk'
Ik zit niet express te zoeken naar excuses om het niet leuk te vinden.. het is gewoon dat het lijkt waar ik ook naar zoek ik het uiteindelijk toch niet leuk vind. Ik speel game A met goed verhaal maar vind dan dat de actie niet goed genoeg is. Dan speel ik game B waar de actie goed is, maar dan vind ik het verhaal niet leuk genoeg.. En dan ga ik game C spelen die een goed verhaal heeft en goede actie, dan vind ik misschien opeens de sfeer in de game niet catchy genoeg. Er lijkt met altijd wel iets te vinden wat ik niet leuk vind.
SaN schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:13:
Welke games vond je vroeger dan wel leuk?
Ehm redelijk wat games hoor. Ik heb mass effect 1 & 2 uitgespeeld en diablo II veel gespeeld. Ook Dragon age tot de expansion gespeeld (wil de expansion oppakken, maar ik kan mn aandacht niet langer dan 10 minuten erbij houden dus :\ ) De game die me het meest heeft geboeid eigenlijk en als ik eraan terug denk echt een goede mark heeft achtergelaten is half life 2 en de episodes (ookal vond ik het aan het begin niet eens super leuk, ik kwam er later pas achter dat ik het leuk vond). Ik zoek echt naar ZO een soort spel.

Online games is ook een goede oplossing inderdaad, vaak ga ik maar een online game spelen als ik geen goede single player kan vinden (een potje SC2 of potje HoN doen ofzoiets) Maar soms crave ik gewoon echt naar een goede single player game.

Simpele games zoals iemand voorstelde is inderdaad leuk, maar vaak maar een tijdige oplossing. Een bepaalde genre opzoeken loopt vaak ook uit op een failure, want als ik dan opzoek ga naar bijvoorbeeld een goede RTS dan speel ik die RTS 10 minuten en dan kom ik erachter dat ik toch zin heb in een RPG met een goed verhaal.
Japperrrr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:18:
Online spelen is inderdaad een goede tip, maar dan zul je de games wel moeten kopen.

Heb je het racing-genre al verkend?
Hmm nee dat is eerlijk gezegd 1 van de weinig genres waar ik me nooit in verdiept heb. Misschien wel een goed idee, om gewoon afentoe even een race te doen is misschien altijd wel leuk? Wat vinde jullie

[...]

Ik ben het er mee eens dat half-life 2 voor mij 1 van de beste games is zoals hierboven gezegd. En wat je daaronder zegt vind ik fout geplaatst. Ik ben helemaal niet slecht in games en ik speel genoeg online games. Heb 2K+ rating gehad in WoW. Zit in platinum league met Starcraft 2 en heb MW2 een kill/death van ongeveer 1.70 (niet super trots ofzoiets, maar ik ben iig geen noob).

Het probleem ligt er gewoon bij dat ik games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
SinergyX schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:22:
[...]

De insteek van het 'ownen' en 'geownt' worden is voor mij al een reden genoeg de scene met zulke kiddies links te laten liggen.
Zegt iemand met een ____(>^^(>0o)>____ bij zijn profiel en een pic van 'breezah'? Als je niet on topic kan reageren, start je dan niet gewoon ff een eigen topic om aan je posts te komen?

ot: Misschien stel je gewoon te hoge eisen. Ik weet wel dat ik gemakkelijker geïnteresseerd was in een game en deze dan ook maandenlang kon spelen (Settlers, Simcity, Rollercoaster Tycoon, Pokemon). Wanneer ik nu kijk naar games van het afgelopen jaar, ben ik vaak wat kritischer en merk ik van mezelf ook dat ik een spel sneller links laat liggen. Misschien moet je toch terug gaan naar de oude games, of inderdaad online gaan. Dat kan al snel een verslavende toevoeging worden aan gamen, omdat je continue werkt om jezelf te verbeteren, zeker bij games die technisch goed in elkaar zitten zodat je urenlang zoet bent om maar beter te worden.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Royeboi schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:36:
Zegt iemand met een ____(>^^(>0o)>____ bij zijn profiel en een pic van 'breezah'? Als je niet on topic kan reageren, start je dan niet gewoon ff een eigen topic om aan je posts te komen?
Nee, ik ben niet zoals jij :')

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:15:
Simpelere games nemen. Ik ben verslaafd aan Revenge of the Titans, een prachtig strategiespel wat ontieglijk moeilijk is, maar het concept is oersimpel. Kost ook nog es geen reet, het is het echt waard!

[video]

Oh en wat ook helpt is kappen met illegaal downloaden en gewoon demo's proberen of research doen of een game wat voor je is. Het kopen helpt echt bij het waarderen ipv 'oh ik download wel een ander'
Hmm ik vind dat je een punt hebt. Illegaal games downloaden zorgt ervoor dat een game minder 'voldoening' geeft als je het speelt.. Maar ik heb ook genoeg xbox 360 games die ik amper gespeeld hebt. Ook was een soort reward zoals achievements vaak wel een leuke reden om de game op hard of zoiezo uit te spelen, helaas is dat niet op de PC.

Ik ga even een kijke nemen naar die game die je stuurde, ziet er wel leuk uit ;)
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:34:
Heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfde gehad en de reden is eigenlijk heel simpel: Je hebt behoefte om een game te spelen omdat het vroeger leuk was maar je bent games spelen ontgroeit waardoor je iedere keer gaat zoeken en tot de conclusie komt dat je het niet leuk vind maar je blijft die behoefte voelen omdat je je verveeld en zo blijf je als een goudvis hetzelfde rondje zwemmen.

Oplossing: Een nieuwe hobby zoeken. :)
Naja ik ben opzich niet ontgroeit uit games, maar het is wel zo dat ik heel verveeld ben en maar blijf zoeken naar games die het kan oplossen (maar niet kan vinden uiteindelijk).
Royeboi schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:36:

ot: Misschien stel je gewoon te hoge eisen. Ik weet wel dat ik gemakkelijker geïnteresseerd was in een game en deze dan ook maandenlang kon spelen (Settlers, Simcity, Rollercoaster Tycoon, Pokemon). Wanneer ik nu kijk naar games van het afgelopen jaar, ben ik vaak wat kritischer en merk ik van mezelf ook dat ik een spel sneller links laat liggen. Misschien moet je toch terug gaan naar de oude games, of inderdaad online gaan. Dat kan al snel een verslavende toevoeging worden aan gamen, omdat je continue werkt om jezelf te verbeteren, zeker bij games die technisch goed in elkaar zitten zodat je urenlang zoet bent om maar beter te worden.
Het is moeilijker om je eisen bij te stellen dan je denkt :( en het stomme is: Ik WIL die games wel leuk vinden. Ik heb echt talloze keren echt gedacht van "Wow, oblivion is wel ECHT een goede, mooie game met een leuk verhaal waar je alles kan doen wat je wilt!" Om het vervolgens aan te zetten, 5 minuten te spelen en dan TOCH verveeld te zijn..

PS. er komen sneller reacties bij dan ik kan typen :\

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je inderdaad fan bent van HL dan kan ik je singularity wel aanraden. het is niet hetzelfde oid, maar ik vondt het een zeer vermakelijk spel wat voor mij vergelijkbaar plezier had.

edit: en dead space ^_^

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:45:
[...]

Hmm ik vind dat je een punt hebt. Illegaal games downloaden zorgt ervoor dat een game minder 'voldoening' geeft als je het speelt.. Maar ik heb ook genoeg xbox 360 games die ik amper gespeeld hebt. Ook was een soort reward zoals achievements vaak wel een leuke reden om de game op hard of zoiezo uit te spelen, helaas is dat niet op de PC.

Ik ga even een kijke nemen naar die game die je stuurde, ziet er wel leuk uit ;)

[...]
Beloof me een ding: als je Revenge of the Titans tof vind, koop hem dan gewoon voor die 11 euro. Dit spel wordt gemaakt door 2 gasten die het onafhankelijk van studio's en budgetten maken en ze moeten ook nog hun gezin ondersteunen. Einde zielig verhaal, het is echt tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Heb ik ook wel last van. Er zijn niet zo gek veel verschillende genres om uit te proberen en op een gegeven moment heb je in ieder genre wel eens iets gespeeld.

De eerste keer dat je een nieuw genre speelt waar je een klik mee hebt is fijn. De ervaring is vers en het spel blijft je bij. De volgende game die je in dat genre speelt ga je vergelijken met je eerste game. Als je eerste game slecht genoeg was en je nu een AAA titel hebt heb je weer een leuke spelervaring. Het blijkt dat je favoriete spel nog mooier / beter / heftiger kan. Zodra je een topgame in je genre hebt gespeeld zit je vast. De volgende games voegen niet meer zoveel nieuws toe aan het genre en zullen ook wel eens wat dingetjes slechter doen dan je vorige 2 games. Misschien dat je nog een klik met de content kan hebben waardoor je het leuk gaat vinden (niet lachen maar ik vond Kiss Psycho Circus toevallig een hele leuke FPS ;-) )

Zodra je alle genres die je liggen op die manier gehad hebt zit je 'vast' en mis je de games van vroeger want hoe goed een nieuwe game ook is het is hetzelfde genre dat je al kent en de ervaring is nooit meer nieuw.

Wanneer je download/ cracks speelt gaat dit proces alleen maar harder. Voor je het weet kraak je ieder nieuw spel op game forums af omdat jij er geen kick meer van krijgt.

Met m'n iPhone heb ik dit in sneltreinvaart meegemaakt. De games kosten geen drol. De app store is goed gecategoriseerd en met de ratings & rankings is het vrij snel duidelijk wat de topgames zijn. Je zit zo aan je verzadigingsplafond.

De enige hoop is dat games betere content krijgen en meer op films en boeken gaan lijken. Niet het medium of het genre maar het verhaal moet leading gaan worden. We vertellen elkaar al verhalen vanaf de prehistorie en zijn nog niet uitverteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:51

BoGu5

hmmmz

sebastius schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:48:
[...]
Beloof me een ding: als je Revenge of the Titans tof vind, koop hem dan gewoon voor die 11 euro. Dit spel wordt gemaakt door 2 gasten die het onafhankelijk van studio's en budgetten maken en ze moeten ook nog hun gezin ondersteunen. Einde zielig verhaal, het is echt tof!
Hm ik heb die game in de Humble Indie Bundle voor 2 dollar gekocht. Moet wel eerlijk bekennen dat ik hem nog verder moet spelen. Op dit moment heb ik de eerste 4/5 levels gespeeld, maar het pakt me nog niet zo. Als ik jouw comment lees loont het wel om door te gaan dus :-)

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:36:
[...]
[...]
De game die me het meest heeft geboeid eigenlijk en als ik eraan terug denk echt een goede mark heeft achtergelaten is half life 2 en de episodes (ookal vond ik het aan het begin niet eens super leuk, ik kwam er later pas achter dat ik het leuk vond). Ik zoek echt naar ZO een soort spel.
_/-\o_ _/-\o_

Half-Life 2... Ook nog steeds mijn all-time-favorite. Ik denk dat ik hem 6x heb uitgespeeld inclusief add-ons. er zijn altijd van die regenachtige dagen dat ik hem weer oppik, en dan gaat er geen ander spel meer in de PC (of xbox heb beide versies van de orange box :P) voordat ie weer helemaal uitgespeeld is.

Stukje nostalgie denk ik. HL1 vond ik als kind van een jaar of 13 echt geweldig en ik moest toen zo lang wachten op HL2, maar aan al mijn verwachtingen werdt voldaan 8)

Ik snap overigens heel goed wat je bedoelt dat het je niet meer kan 'boeien'. Ik heb ook een beetje het gevoel dat een game me vroeger veel meer beet kon pakken, zoals HL2 dat toen deed. Tegenwoordig ben ik een paar weken bezig met een game en dan verdwijnt ie in de kast om vervolgens praktisch nooit meer opgepakt te worden. Ze lijken minder te blijven hangen, maar dat is denk ik meer een gevolg van het enorme aanbod aan games dan dat de games ook echt minder goed zijn. Ik kan namelijk niet aangeven wat er dan zo slecht is aan het huidige aanbod. ME1 en 2, DAO, RDR, de campaigns van COD zijn stuk voor stuk goede games en zo zijn er nog wel meer te noemen...

Maar als je Half-Life echt vet vindt, Dragon Age is te langdradig maar Mass Effect vond je wel vet, dan kan ik je Metro 2033 of Singularity aanraden. Beiden beginnen een beetje wazig maar hebben goede gameplay en een goed verhaal (hoe wel minder goed dan HL :9). Zelf vond ik Singularity de beste van deze 2. Leuke vernieuwende gameplay, het shootergenre van een ander level. Zoek maar wat youtubejes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

HL1, Portal, Portal: Prelude (Fanmade mod). Allemaal heerlijke spellen.

Keertje wat anders: http://www.amnesiagame.com/

Eeeeeerrruuuug goed }) d:)b

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2011 13:03 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Heb er ook last van gehad. Koop 2 a 3 goede online games(hoeven niet eens nieuw te zijn). 1 FPS (battlefiedl bad company of black ops, een goede rts Starcraft 2/Company of Heroes/Dawn of War 2/Heroes of Newerth) en 1 goed single player spel dat je uren bezig houdt(ok das offline->civilazation, Galactic Civ + alle expansies(is zoveel beter dan de Civ reeks), Victoria 2, Europa Universalis 3, Hearts of Iron 3).

Het punt is dat er geen goede single player games zijn. Das wat kort door de bocht maar de grote budget games moet je vergelijken met hollywood films. Dat niveau alleen dan nog iets lager omdat de industry minder rijp is(denk aan onderwerpen als vrouwen, seks, discriminatie, politiek etc, hoeveel games hebben op dat gebied iets te vertellen? zet het af tegen een ouder medium als films en je snapt dat de game industry gewoon nog heel jong is). Maar online games vullen vaak het gaat. Als je echt het spel snapt en online speelt, al moet je vaak even doorbijten omdat je in het begin geconfronteerd wordt met je eigen onvermogen een simpel spelletje te spelen(je wordt ingemaakt), veel mensen komen daar niet over heen. Lukt je dat wel dan kan je nog erg veel plezier uit online gamen halen. Maar de game industry heeft de afgelopen jaren gewoon weinig voortuitgang geboekt. De grote projecten spelen het op safe en de kleinere hebben het geld niet. Al zijn er hier en daar wat niche markten(Football manager, Simulatie games etc), het staat grotendeels gewoon still wat erg zonde is. Overigens mag je een game best kut vinden hoor ook al vindt iedereen hem brilliant, als je er een onderbouwing voor hebt. Maar ik blijf erbij dat als je langer dan 10 jaar videogames speelt(of het nou hardcore is of niet) er is eigelijk helemaal niks verbeterd op de graphics na.

Als je al online gamed dan moet je gewoon Galactic Civ 2 kopen met alle expansies en dan kan je over 3 jaar weer een bericht postten hier posten ;-).(je moet het kopen want dan krijg je gratis goodies en alles en er zit geen drm op! yay)

Overigens zijn indy games als world of Goo en braid altijd een aanrader, machinarium ook trouwens maar dit zijn korte spellen gemaakt door 1 of 2 personen, niet downloaie dus kut.
Nooit echt last van gehad of iets van gemerkt. Sterker nog ik doe omgekeerd kopen(ja ga maar los) als ik een game meer dan 5 uur speel en verder wil spelen dan koop ik em, 5 uur is voor mij een beetje de grens. Dragon age heb ik 3 uur gespeeld en daarna niet maar aangeraakt toch zonde als ik de CE had ge-preorderd. Enige games die ik nog wel is koop en nooit speel zijn Indy games puur omdat ik het tof vind dat 1 iemand een game maakt en zelf op zijn forums zit te reageren :D .
Mocht het niet duidelijk zijn mijn hele game collectie is LEGAAL maar voordat ik het legaliseer ben ik wel illegaal bezig ja, maar goed onderzoek wijst toch lekker uit dat mensen die veel downloaden veel meer geld aan interactieve media en films uitgeven dus ha! :+

[ Voor 51% gewijzigd door Postius op 25-01-2011 02:11 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Ik herken me wel in veel punten die worden genoemd. Ik heb ook wel vaker dat ik zoiets heb van "en nu ga ik eens even lekker gamen". Maar als ik dan in mijn lijstje met games kijk heb ik echt zoiets van :/

Maar ik denk dat op het moment dat je geen voldoening vind in games je daar ook niet op gefixeerd moet blijven. Misschien moet je dan gewoon eens even iets anders gaan doen. Gamen komt vaak voor uit een behoefte iets leuks te doen. Maar soms vind je dat gewoon even niet leuk. Heel hard gaan proberen het wel leuk te vinden werkt dan niet. Even een leuke vergelijking, als je als man met een leuke vrouwe bent, en je hebt zoiets van ik MOET presteren, denk je dat dit dan eerder lukt? Overigens heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee... Daar sta ik al te lang droog voor... :(

Overigens werkt dat illegaal downloaden twee kanten op denk ik. Ikzelf waardeer een spel vaak minder hoog als ik het gedownload heb, maar tegelijkertijd koop ik ook geen spel als ik het al 10x niks vind als ik het download. Dan flikker ik het er ook meteen vanaf. Dat gebeurt ook wel eens met gekochte spellen, maar toch net wat minder vaak.

Mocht je wel per se willen gamen: ga inderdaad eventueel ook voor de wat oudere spellen. Spellen die ik zeer regelmatig speel zijn Battlefield 2, Command & Conquer: Generals, en de laatste tijd ook weer GTA San Andreas. Al dan niet met mods. Ik heb wel nieuwere spellen, maar ik persoonlijk vind de gameplay van die oudere spellen vaak gewoon leuker.
STALKER serie is misschien ook wat voor je als je van FPS met RPG elementen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Postius schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 02:00:
Het punt is dat er geen goede single player games zijn.
Wat een onzin! Er zijn meer dan genoeg vette singleplayer games, ze moeten je alleen liggen. De afgelopen 10 jaar heb ik zoveel vette singleplayer spellen gespeeld:
- Deus Ex
- Half-life
- Half-life 2
- Quake II
- GTA II
- The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher's Bay
- Operation Flashpoint
- Morrowind
- Oblivion

Dit zijn games van meer dan 4 jaar oud en dan ben ik nog niet eens begonnen aan de huidige generatie singleplayer games. Dit jaar komen zelfs Mass Effect 3 en Elder Scrolls 5: Skyrim nog uit. Je kan beter zeggen dat je een multiplayer persoon bent, helemaal niets mis mee overigens.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
Tony L schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:02:
[...]

Wat een onzin! Er zijn meer dan genoeg vette singleplayer games, ze moeten je alleen liggen. De afgelopen 10 jaar heb ik zoveel vette singleplayer spellen gespeeld:
- Deus Ex
- Half-life
- Half-life 2
- Quake II
- GTA II
- The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher's Bay
- Operation Flashpoint
- Morrowind
- Oblivion

Dit zijn games van meer dan 4 jaar oud en dan ben ik nog niet eens begonnen aan de huidige generatie singleplayer games. Dit jaar komen zelfs Mass Effect 3 en Elder Scrolls 5: Skyrim nog uit. Je kan beter zeggen dat je een multiplayer persoon bent, helemaal niets mis mee overigens.
Uit jou lijstje heb ik alleen Quake II, The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher's Bay en Oblivion niet gekocht. De rest heb ik hetzij full price, het zij budget bak gekocht.

Uit deze hele rij heb ik alleen Half-life grijs gespeeld. De rest heb ik een stukje gedaan en daarna weggelegd. Kon me gewoon niet meer boeien. Als ik ze speel merk ik dat het best wel goede titels zijn maar ik vind ze op de een of andere manier niet goed genoeg.

Het gaat volgens mij nu steeds meer om de content en de klik met de materie. Ik heb diverse GTA's gekocht en daar ben ik nooit mee verder gekomen dan een beetje klieren in het begin stuk. Red Dead Redemption daarentegen (oftewel GTA met cowboy's) heb ik bijna helemaal uitgespeeld. Ik ben volgens mij meer gestopt omdat ik niet wil dat het verhaal afloopt dan dat ik er geen zin in heb.

Natuurlijk daarna ook Red Dead Nightmare gekocht en dat na een avondje proberen weggelegd. Dan zou je kunnen zeggen dat zombies niet mijn ding zijn maar met House of the Dead Overkill op de Wii heb ik me dan wel weer kostelijk mee vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
boshar schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:30:
[...]
Uit deze hele rij heb ik alleen Half-life grijs gespeeld. De rest heb ik een stukje gedaan en daarna weggelegd. Kon me gewoon niet meer boeien. Als ik ze speel merk ik dat het best wel goede titels zijn maar ik vind ze op de een of andere manier niet goed genoeg.
Ik denk dat je gewoon een nieuwe hobby moet zoeken (serieus). Ik heb ook een tijdje lang een hekel gehad aan gamen maar na een jaar bijna niet meer gegamed te hebben begon het toch weer te knagen. Ik ben van een PC overgestapt op een console (PS3) en tot zover absoluut geen spijt. Wat is het toch heerlijk om er een schijfje in te doen en lekker onderuitgezakt op de bank een spelletje te spelen.

Alles wat je MOET doen wordt uiteindelijk een sleur. Als je MOET gamen, of je MOET sporten, etc... het begint na een tijdje altijd vervelend te worden. Ga iets doen waar je zin in hebt, ga niet proberen zin te maken in iets waar je in eerste instantie al geen zin in had.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Klinkt mij meer als een interesse probleem. Uit alles wat tot dusver is gezegd, krijg ik sterk het gevoel dat je wel wilt gamen, maar dat gamen an sich gewoon niet jouw ding is. Geeft niet, maar er omheen blijven cirkelen schiet natuurlijk ook niet op. De reden dat ik dat denk is, dat er echt wel hele goede titels zijn aangekaart, en als er maar genoeg games worden genoemd, er zeker wel een paar zitten die de aandacht trekken, bij wie dan ook. Zeker bij een gemiddelde gamer, hebben zij meerdere titels minstens 1 keer doorgespeeld.

Daarom dat ik een beetje met deze opmerking kom, probeer misschien iets wat anders? 999 games heeft toch wel hele leuke/gave borspellen. Maarja, daar kom je als singleplayer wat minder aan je trekken, en toch zijn er recentelijker hele goede singleplayer games uitgekomen:

Dead Space
Dead Space 2 (is als het goed is nu verkrijgbaar)
Bayonetta
Dante's Inferno (meningen wel wat over vedeeld)
Darksiders
Assassin's Creed 1 & 2
Fallout 3 en New Vegas
Fable 2 en 3
Dead Rising 2
Mass Effect 1 & 2

Hier zit toch echt van alles en nog wat tussen, wat iemand altijd wel weet te bekoren, afhankelijk van je voorkeuren. Niet denken van, dat lijkt me niets, want zo'n oordeel kun je niet vellen als je alleen maar naar het hoesje kijkt, of youtube filmpjes. Je moet het beleven. Ook dingen zoals, ik speel het 15 minuten en vond het niets. Excuses, smoesjes. In 15 minuten kun je ook nog altijd geen gefundamenteerd oordeel over een game vellen. Zodoende denk ik gewoon dat gamen echtn niet jouw ding is. Niet dat je de lat te hoog legt, maar een desinteresse voor alles wat voorgesteld qord qua games in deze topic.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Half-Life 2 goed vind ga dan Half-Life 1 en Deus Ex spelen. Gegarandeerd succes. Oh en hij is nog niet genoemd maar vergeet Anachronox niet. Shit die game heb ik ondertussen al 3 keer uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 11:41
Beste games voor mij blijven toch de 'niet denken maar schieten' games. Vroeger Quake (2, 3, RA3 en uitbreiding) nu tegenwoordig af en toe QuakeLive. (kost niets, maar kan me der prima 2 uur mee vermaken)

Anderzijds ook langzaam terug gevallen op een console, voor race, bowlen etc.

Enige wat me altijd boeit is CS wel, vroeger in m'n Quake periode altijd een schurfthekel aan *flame*camperstrike*/flame* en nu doe ik er zelf ook nog wel aan mee, zo nu en dan.

Maar in mijn optiek zoek je toch meer een verhaallijn in een game. Is dat dan (gezien fallout & bioshock) het liefst een shooter? Dan heb je namelijk nog wel wat af te struinen denkik zo. (t/m de TombRaider serie aan toe)

Je zegt ook excuses te zoeken, is dat dan niet een synoniem dat je het gewoon even zat bent/volgroeit bent? Laat het lekker met rust, ga over 2 maandjes weer een paar demo's proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
Gamen niet mijn ding _/-\o_ Ik heb me het afgelopen jaar kostelijk vermaakt met Red Dead Redemption op de X-Box, Silent Hill: Shattered Memories en Goldeneye op de Wii, Catan en Carcassone op de iPhone. O, ja Modern Warfare Black Ops ook nog gespeeld op de console.

Alleen de PC blijft een beetje achter. Zo af en toe een beetje flight simmen (= een passie). Inmiddels heb ik een iMac als hoofd computer (PC is niet vervangen en doet nog dienst). Met dank aan Steam op de iMac toch weer even wat Half-Live 2 gespeeld (is gratis als je toch al de PC versie hebt). Blizzard deed trouwens hetzelfde dus Warcraft III en Diablo II ook weer even gespeeld.

Ik ga het ook nog druk krijgen als de 3DS in maart uit is.

Maar back to the point. Je kunt snel uitgekeken raken op een genre na het spelen van een goede genre game. De oplossing is content die beter bij ' jou' past of gewoon even overstappen op een ander genre / platform.

De klassiek PC wordt momenteel toch meer gebruikt voor het maken van web content en het teken met een teken tablet. Ook dat is een soort van spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Ninja Gaiden. Beste spel ooit.

Verder ken ik je probleem. Ik moet zeggen dat mijn liefde voor games ontstaan is doordat ik allemaal gekopieerde games langs zag komen (via een computerclub, later slingerde er zo hier en daar nog wel eens een 'oh no more games' cd rond). Ikzelf heb dus het gevoel dat kopiëren/downloaden een hobby kan aanwakkeren (Zelfde geldt voor muziek. Dit resulteert er ook nog eens in dat ik veel meer koop, vandaar dat ik niet zo negatief sta tegenover downloaden.)

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Het spel wat mij het meest heeft verast de afgelopen jaren is mount&blade.
Heerlijk vechtsysteem. Lekker mensen aan je zwaard boren vanaf je paard.
Geen super mooi spel maar voor mij een positieve verassing.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 07:59
Probeer anders WoW eens? Heb je 85 levels om goed te worden, kan je helemaal op je eigen snelheid doen en je kan ook nog zelf weten wat je gaat doen (PvP of PvE). Ik zou eens de trial downloaden en kijken of het wat voor je is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
sebastius schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:29:
[...]

Ja maar ik ga niet voor het ownen/geownt worden. Wat een gelul zeg, ik wil gewoon lekker spelen zonder gezeik en zonder zuigers/grinders en mensen die het spel tot de puntjes uitbuiten.
hahaha prachtig zo verschrikkelijk hard ernaast kunt zitten en jezelf nog heel serieus nemen. Beetje volwassenheid zou je geen kwaad kunnen.

@de op: Zoek wat vrienden en ga bordspellen spelen, dat werkte bij mij goed. Vooral Memoir 44 en Chaos in the old world.

Edit: En ik blijf er bij dat er tegenwoordig maar heel weinig goede titels uitkomen. Zoals mainstreams films eigelijk ook gewoon allemaal heel erg slecht zijn(iron man 2 etc die onzin) games hebben dat ook. Al is het voor veel simpletons het walhalla uiteraard. Er komen niet zo heel ECHT goede games uit. Die iets toevoegen of iets te vertellen hebben of het radical anders doen. Echt goede games zijn heel erg zeldzaam alleen roept iedereen altijd NEEE JE VINDT GAMEN NIET MEER LEUK. Nee er komen teveel rotzooi mainstreamcrap uit, wat heel begrijpelijk is maar alle andere intressante game markten zijn volledig doodgebloed. De enige die nog wel is met intresante titels op de proppen komen zijn die aziaten maar die zijn na 30 jaar game ontwikkeling nog niet verder gekomen in spelmechanisms dan eindeloos grinden.

[ Voor 41% gewijzigd door Postius op 02-02-2011 13:40 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:36:
[...]

hahaha prachtig zo verschrikkelijk hard ernaast kunt zitten en jezelf nog heel serieus nemen. Beetje volwassenheid zou je geen kwaad kunnen.

@de op: Zoek wat vrienden en ga bordspellen spelen, dat werkte bij mij goed. Vooral Memoir 44 en Chaos in the old world.

Edit: En ik blijf er bij dat er tegenwoordig maar heel weinig goede titels uitkomen. Zoals mainstreams films eigelijk ook gewoon allemaal heel erg slecht zijn(iron man 2 etc die onzin) games hebben dat ook. Al is het voor veel simpletons het walhalla uiteraard. Er komen niet zo heel ECHT goede games uit. Die iets toevoegen of iets te vertellen hebben of het radical anders doen. Echt goede games zijn heel erg zeldzaam alleen roept iedereen altijd NEEE JE VINDT GAMEN NIET MEER LEUK. Nee er komen teveel rotzooi mainstreamcrap uit, wat heel begrijpelijk is maar alle andere intressante game markten zijn volledig doodgebloed. De enige die nog wel is met intresante titels op de proppen komen zijn die aziaten maar die zijn na 30 jaar game ontwikkeling nog niet verder gekomen in spelmechanisms dan eindeloos grinden.
Wat een vreselijke elite uitspraak. Dus mensen die op zijn tijd van een goed gemaakte actie film kunnen genieten in plaats van altijd maar films als Fargo en Casablanca, zijn 'simpletons'? Of waren deze films ook 'te mainstream' omdat ze bekend zijn?

Ik weet niet wat voor hipster bullshit opmerkingen dit allemaal zijn, maar niet alles is 'mainstreamcrap'. Er zijn genoeg interessante games. Sommige focussen meer op gameplay, andere op het verhaal. Omdat jij een game als Call of Duty niets vind, betekent dat niet gelijk dat iedereen die dat wel wat vind minder is dan jij.

Overigens zou een beetje 'volwassenheid' bij uzelf ook niet zo mis staan. En je zin terug lezen ook niet, je vergeet een hoop woorden. Leest nogal moeilijk. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

@Topicstarter: Als ik je post zo eens lees dan zou ik zeggen dat je op zoek bent naar story-driven action/adventure-games a la Uncharted. Aangezien je aangeeft dat je Bioshock niet wilt spelen omdat je het verhaal al kent en games als Oblivion je aandacht niet vast kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Resident evil 2 gaan spelen -- eerst leon, dan claire dan side B.. werkt bij mij altijd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 14:33
of je het spel zelf gekocht hebt scheelt ook een hoop.

vroeger toen ik nog een omgebouwde ps2 had kwam ik om in de spellen maar speelde ik meer dan de helft niet fatsoenlijk..

nu ik voor de ps3 al mn spellen gewoon netjes koop heb ik ook veel meer plezier in ieder spel. klinkt misschien raar maar zo ervaar ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Het is al eerder genoemd , maar ik kan onderstrepen dat games zoeken voor de ts geen nut heeft. Ik heb hier 60 games die ik nog moet gaan spelen voor de Xbox, Minstens 25 voor de pc en eigenlijk lijkt het gevoel heel erg op vroeger toen ik nog mijn consoles ombouwde en alles illegaal binnen haalde. Nu hoeft dat niet meer en op de 1 of andere vage manier blijf ik spellen kopen omdat ze me leuk lijken.

Soms heb ik echt zin om te gamen , maar als ik in het menu kom en wat opties moet kiezen voel ik het al afnemen en als er dan ook nog een filmpje of dialoog achteraan komt dan ben ik er klaar mee en dan ga ik iets simpelers zoeken. Het 2e probleem is dat je games met hele grote pauzes gaat spelen , waardoor je totaal het verhaal niet meer kan volgen.

Het enige wat bij nog helpt is 1 game pakken die ik al heb en dan een kwartier doorbijten en zorgen dat ik helemaal in het verhaal kom en ik benieuwd wordt hoe het afloopt. De laatste games waar het mee gelukt is zijn Fallout en Batman (laatste een totale verrassing ) edit : oeh en pas Mass effect / Grote tip voor als je in een verhaal wilt komen en dan vooral de boeken ook lezen of in mijn geval luisteren ;) )

Ben zelf 30 en ik denk stiekem dat ik het gamen aan het ontgroeien ben en het alleen nog maar doe , omdat ik het altijd zo leuk vond. Wat ik wel weer heel erg leuk vind zijn kleine games op de Iphone. Pas zat ik ineens 4 uur game developer te spelen en Anno harbour ,Osmos , Arcadehoops en dergelijke blijven me boeien :D

Pijnlijk dat ouder worden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 04-02-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Grappig, als ik de openingspost heb lees ik precies wat ikzelf doe, alleen dan met films. "Oh, die film is net te lang, nee geen zin in domme actie, pff moet even geen DiCaprio zien". Uiteindelijk zit je dan 2 uur naar Mythbusters te kijken :P

Het hele downloaden speelt (niet in bovenstaande) denk ik ook wel een rol. Toen ik vroeger nog op de pc gamede en veel downloadde merkte ik ook dat ik veel minder gevoel bij games had. Nu kijk ik echt weer uit om een game te spelen.

Vraag mij eigenlijk wel af of je dit dan ook met andere zaken hebt, en er misschien meer achter zit?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:36:
[...]

Ik weet dat het Tweakers is en ik mijn posts hoor te onderbouwen, bij jouw reactie zal ik mijn post dan ook onderbouwen. Nou, hier komt ie dan:

:')

Wat ik wil zeggen is dat je de zaak enorm overdrijft en wel op een dergelijke manier te berde brengt dat het maar goed is dat we hier met nicknames te maken hebben. Je doet net of je de wijsheid in pacht hebt, maar je komt werkelijk over als een bierdeskundige die net zijn eerste biertje vasthoudt en het nog open moet maken. Volstrekt belachelijk dus.

Voor wat betreft de OP. Er zijn schandalig veel goede games uitgekomen de afgelopen jaren. Mass Effect 1, 2, Oblivion, Fable, Red Dead Redemption, de GTA serie en nog veel retro titels die het (her)spelen zeker waard zijn. Belangrijk is gewoon een titel hier en daar de tijd wat te geven. Oh, en al eerder gezegd, maar betalen voor je spullen helpt ook enorm in het kunnen waarderen van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:48:
Oh, en al eerder gezegd, maar betalen voor je spullen helpt ook enorm in het kunnen waarderen van een game.
Zeker waar, maar ik moet zeggen dat de $60 die ik voor NHL 11 heb neergelegd relatief zonde was (weinig gespeeld, maar ik ga het toch maar weer eens proberen), in vergelijking met oudere spelletjes waar ik zo'n $15 voor betaald heb maar bijna grijs speel (zoals Brutal Legend of Motorstorm Pacific Rift).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:44

Sagat

Is pappa x2!

Beakzz schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:00:
Het is al eerder genoemd , maar ik kan onderstrepen dat games zoeken voor de ts geen nut heeft. Ik heb hier 60 games die ik nog moet gaan spelen voor de Xbox, Minstens 25 voor de pc en eigenlijk lijkt het gevoel heel erg op vroeger toen ik nog mijn consoles ombouwde en alles illegaal binnen haalde.
*snip*
Pijnlijk dat ouder worden ;)
Haha, mooi dat er altijd mensen waardoor je denkt 'het valt bij mij eigenlijk nog wel mee' :)
Heb nu 5 ps3 games (voor gisteren waren dat er 3) waarvan ik er nog geen een naar behoren heb gespeeld.
En voor de 360 zijn het er als ik ook mijn xbla games meetel misschien 30-40 maar abosluut geen 60. Als ik mijn onvoldoende gespeelde wii en pc games erbij doe echter misschien weer wel :X

Ik heb zelf een sf4 verslaving, eigenlijk het eerste spel waar ik echt online heb gespeeld en het zo leuk vond dat ik bleef terug komen. Bij andere games is de instap of leercurve dan weer hoog en dan denk je, dat ga ik geen 10 minuten spelen maar daar moet ik dan minimaal een uur voor hebben, terwijl als ik met sf begin de minuten heel snel optellen (soms zelfs naar uren).
Maar i don't care. Ik speel omdat ik het leuk vind. Sf4 geeft me nu dat plezier, en ik speel eigenlijk net zo lief oude games, dus ze bederven ook niet. Het kan altijd nog.
Zelfde me films. Tuurlijk is een film als expendables geen hoogvlieger op intellectueel vlak, maar het was best vermakelijk......soms heb je zin in een goed restaurant, en soms in een patatje toch?

Maar toen ik zo'n fase had als de TS was het simpel, ik pakte gewoon een dobbelsteen, en een stukkie papier. Dacht dan na over mijn backlog, en over de games die ik aan het spelen was. Een worp later wist je dan waar je aan toe was. Als zo'n spel de aandacht dan niet kon vast houden kwam ie gewoon de volgende x niet op de lijst. En soms desondanks toch wel als zo'n spel om wat voor reden ook nog een kans verdiende.

Oh en die tip van stoppen vond ik ook een goeie. Dan weet je na een tijdje echt wel wat je het meeste mist.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minecraft. Of je bent gewoon een verwende drol, maar dan kan niets je meer redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik weet wel wat je bedoelt. Mijn probleem is dat ik vaak meerdere games heb die ik niet heb uigespeeld, maar als ik dat achterwege laat, kan ik van nieuwe games genieten. Je moet sowieso geen games downloaden (dan krijg je dat probleem), maar kopen. Als je een lange tijd naar een game uitkijkt en hem dan koopt, houdt het je ook vaak vast.
Pagina: 1