Hardeschijven uitschakelen in Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Sinds 2 uurtjes heb ik mijn nieuwe setupje in elkaar zitten, heb nu Windows op mijn OCZ Vertex 2 SSD staan. Nu draait alleen een SSD lekker stil, maar daar merk je natuurlijk niets van als vier Seagate 7200.12 schijven door blijven gaan met spinnen.

Nu heb ik in energiebeheer ingesteld dat de schijven na 2 minuten rust automatisch uit gaat. Dit doen ze ook, maar ze gaan willekeurig gewoon weer doodleuk aan. Herrie!!

Heeft iemand een idee hoe ik mijn hardeschijven uitgeschakelt kunnen blijven, zodat Windows blijft draaien op de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Draaien er geen programma's als service op die harde schijven. indexing, virusscanners etc ....

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18

PeaceNlove

Deugleuter

Geen bestanden van die schijven openen :P
Nu serieus. Heb je indexing aanstaan op de schijven? dat zou je namelijk kunnen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Indexing heb ik al uitgezet natuurlijk! Verder open ik geen enkel bestand, hooguit een beetje browsen op Tweakers.net.

Edit: Het gaat hier om vier lege schijven. Ook is er net een verse Windows 7 installatie gedaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Bas. op 23-01-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Virusscanner die even kijkt op de schijven? Aparte prullenbakken voor iedere disk? Windows Explorer die de schijven ineens ziet? Om maar eens wat zijstraten te noemen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Run even File Monitor van Sysinternals. Dan zie je vanzelf wat er gebeurt.
Pagina: 1