[outlook 2007] connecten via mobile mail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)
Situatie: Exchenge 2007 server. Op de zaak te benaderen via LAN met en client, of via een Citrix Access Gateway middels een VDI en een RSA token. Webmail is beschikbaar, maar ook daar moet ik met het token inloggen. Prima, token heb ik, maar zwaar onhandig.
Zeker in mijn geval: mijn laptop draait een Office / Outlook 2007 client maar hangt (om diverse redenen) niet in het domein. Echter wil ik wel via internet mijn mail ophalen met die client. Exchange webmail onder Chrome zuigt namelijk nogal ;)
Wat sinds ook een mogelijkheid is, is via een mobilemail domein connecten met de mailserver met je smartphone om zo je mail op te halen. En daar is dus geen VPN voor nodig, alleen 1 of ander tooltje en smartphones schijnen dat standaard aan boord te hebben.
Wat nou voor mij zo handig zou zijn is om de outlook client met die mobilemail server te laten connecten om zo mijn mail te lezen en te versturen. Kan dat uberhaupt? En zo ja, hoe doe ik dat dan en heb ik daar een apart tooltje voor nodig? Het is nou niet de standaard outlook config, zeg maar ;)

Heb mezelf al een ongeluk gezocht en vaak genoeg gevonden hoe ik Exchange webmail zou moeten laten connecten, maar dan zit telkens dat token in de weg. Helaas is een simpele bare VPN connectie geen optie. Iets met een starre ICT afdeling :'( Ergo: elke hulp is welkom en hoe connect ik Outlook 2007 met een mobile mail domein? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Hoe het met "mobile mail" zit is compleet afhankelijk van de provider. Waarschijnlijk is dit Exchange ActiveSync en dat is niet te gebruiken icm Outlook. Mocht dit POP3/IMAP zijn is het meestal een kwestie van instellingen overnemen.

Vraag aan je mail admin of Outlook Anywhere (RPC over HTTP) beschikbaar is gemaakt en wat daarvoor de benodigde instellingen zijn; dit is namelijk de juiste manier van connecten naar een off-site Exchange server via Outlook. Mocht dat niet gepubliceerd zijn, vraag of dat mogelijk is en anders waarom niet. Het mobiel toestaan, maar niet via Outlook is (vanuit een veiligheids oogpunt) compleet onlogisch. Het is ook niet nodig om van je laptop een domein client te maken om verbinding te kunnen maken met Exchange.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Mja, Outlook anywhere staat uit volgens mij. En dat het onlogisch was staat voor mij al meer dan een jaar als een paal boven water.
Zal morgen eens vragen of het open staat. Dikke kans van niet (je gebruikt webmail maar) maar ik kan het altijd proberen.
Wat men iig gedaan heeft is remote wipe van een mobiel mogelijk maken, en ik denk dat hem daar de crux zit. Dat is namelijk veilig en volgens beleid enzo. Dat de rest voor geen meter klopt gaat men dan even aan voorbij.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)