Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 21:41
Ik ben van plan binnenkort een thuisserver te bouwen waarop ik meerdere servers kan virtualiseren.
Nou kwam ik tot de vraag of ik beter Intel of AMD kon nemen. Het doel van dit topic is dan ook geen Intel-AMD flame war ontketenen. Maar meer waar ik op moet letten bij het kiezen van een processor voor virtualisatie.

In pure MHzen wint AMD's 6 core 1055T het natuurlijk van Intels i5 2500. Echter in bijna alle benchmarks die gebruikt worden op verschillende reviewsites wint de Intel i5 2500 het met gemak van een AMD 1055T.

Zijn er, puur op het gebied van virtualisatie, meer dingen waar ik op moet letten bij het kopen van een processor?

Is het bijvoorbeeld ook zo dat bijvoorbeeld WinRAR performance binnen de virtual machine afhankelijk is van de performance op WinRAR die je op een los OS zou draaien?

Alvast bedankt :)

Edit: wellicht had PMG beter geweest, maar virtualisatie is hier een meer gangbaar onderwerp

[ Voor 5% gewijzigd door Grootstyr op 23-01-2011 21:45 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag is wat je er mee gaat doen, Winrar lijkt me meer een iops probleem worden, zeker als de andere servers ook zware disk dingetjes doen

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 21:41
Tsurany schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:48:
Vraag is wat je er mee gaat doen, Winrar lijkt me meer een iops probleem worden, zeker als de andere servers ook zware disk dingetjes doen
Winrar is slechts een voorbeeld, de server word 'allround' ingezet. Alle server software die ik intressant vind is uitproberen.

Buiten dat moet hij een mail server, file server, en directory server draaien.

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
Veel geheugen en snelle/veel hardeschijven zijn belangrijker dan de keuze tussen intel of amd. De bottleneck in performance is meestal de snelheid van de opslag en de hoeveelheid geheugen.

AMD heeft als voordeel dat hij 6 cores ten opzichte van voor 4 van de intel.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor je besluit SB te kiezen voor virtualisatie:
http://siphon9.net/loune/tag/vt-d/