Minder geheugen dan geinstaleerd is op laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een laptop voor mijn moeder gekocht, namelijk deze:

HP G72-b10SD

G72-b10SD features:
17,3 inch beeldscherm
Intel Core i3 350M
3 GB werkgeheugen
500 GB harde schijf
Windows 7 Home Premium
ATI Mobility Radeon HD 5470
Biscotti met prismapatroon
Altec Lansing Speakers
Webcam met digitale microfoon

Uitgebreide specificaties
HP G72-b10SD: Overal genieten van multimedia
Laat iedereen continu weten waarmee je bezig bent dankzij de HP G72-b10SD. Twitter, Hyves of Facebook er bijvoorbeeld vrolijk op los en upload regelmatig enkele grappige foto's of filmpjes naar één van deze sociale netwerken. Gooi het op de persoonlijke toer en Skype één-op-één met een familielid of vriend(in) woonachtig in het buitenland. Of verstuur gewoon een 'simpel' mailtje. Naar welke vorm van communicatie jouw voorkeur ook uitgaat, de HP G72-b10SD maakt het je mogelijk.

Dedicated videokaart
Toewijding maakt je uitmuntend. Dit geldt niet alleen voor mensen maar ook voor laptops. Vandaar dat deze laptop een dedicated videokaart heeft. Zodra je gebruik maakt van grafisch intensieve programma's merk je het verschil. Alles werkt soepeler, is gedetailleerder en simpelweg mooier. In tegenstelling tot shared videokaarten wordt er geen gebruik gemaakt van het werkgeheugen. Dedicated videokaarten hebben een eigen geheugenmodule, specifiek voor grafische toepassingen.HP BrightView Infinity LED
Dat de HP G72-b10SD in het HD-tijdperk ontstaan is, wordt bij het zien van het beeldscherm gelijk duidelijk. Door de hoge resolutie word het beeld nooit onaangenaam, ook niet bij langdurig gebruik. De Brightview Infinity LED-technologie produceert een zeer helder beeld en laat de kleuren van het scherm spatten. Dit wordt vooral zichtbaar bij het spelen van games en het kijken naar HD-films.

Intel® Core™ i3-350M Processor
Deze laptop heeft Sterklasse 3 en is onder andere geschikt voor:

HD-films bekijken
TV-series en films online bekijken
Eenvoudige games spelen

Nu bekijk ik rechtermuis om deze computer en zie dat er staat, 3 gig geinstaleerd en 2.85 beschikbaar.
Ik vraag me af waar de overige 150 mb is gebleven.

Er zit windows 7 64 bit op geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-08 18:41
Ik denk omdat Windows 1024KB telt als 1MB, de geheugenfabrikant telt natuurlijk 1000KB als 1MB, want dat is goedkoper.
3*1000^2/1024^2 = 2,86.

Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Nee, dat gaat op voor harde schijven, maar niet voor geheugen. Mijn 8GB in mijn desktop is ook 8GB. Sowieso vergeet jij hetzelfde trucje te doen voor de megabytes en kilobytes. Dus dan kom je nog lager uit.

Helaas, maar
In tegenstelling tot shared videokaarten wordt er geen gebruik gemaakt van het werkgeheugen. Dedicated videokaarten hebben een eigen geheugenmodule, specifiek voor grafische toepassingen
is foutief. Tegenwoordig maken ook dedicated chips gebruik van het werkgeheugen. Dat heet HyperMemory bij AMD/ATI en TurboCache bij Nvidia. Ze hebben ook los geheugen. Maar maak je niet druk. Dat geheugen wordt dynamisch ingezet. Als het niet nodig is, dan heeft Windows er beschikking tot.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 23-01-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb computerland opgebeld, en verteld over dat probleem.
Eerst stond het nog lager namelijk op 2.48 beschikbaar.
Ik heb copypaste gedaan ,om te laten zien wat erin zit.
En met vet gedrukte letters weergeven, dat er een detectbare videokaart in zit, namelijk de HD 5470 500 mb eigen geheugen.
Als er een geintergreerde videokaart in zou zitten dan, snoept het idd geheugen af van de interngeheugen.
Computerland melde hetzelfde, en melde dat hij nooit eerder gezien heeft met een detectbare videokaart dat er geheugen wordt weggenomen.
HP meld zelf: In tegenstelling tot shared videokaarten wordt er geen gebruik gemaakt van het werkgeheugen. Dedicated videokaarten hebben een eigen geheugenmodule, specifiek voor grafische toepassingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En dat klopt dus niet. Als je aangeeft eerst zelfs maar 2,48GB te zien dan duidt dat er dus echt op dat je werkgeheugen dynamisch wordt ingezet als videogeheugen.

Bij mijn laptop is het exact hetzelfde. Ik heb een Core i5, die heeft net als de i3 ook een geintegreerde videokaart in de CPU zitten. Maar ik heb ook een losse GeForce 310M met 512MB. Ik heb van de 4GB nu ook 3,79GB beschikbaar. Nu is het wel zo dat mijn laptop tussen die 2 videokaarten kan wisselen en daar ook wat voor nodig heeft. Maar AMD/ATI zou ook een dergelijke techniek hebben, al is de werking mij iets minder helder.

Het is dat, of HyperMemory wat ingezet wordt. Zie ook:
Wikipedia: HyperMemory
http://www.amd.com/us/pro.../switchable-graphics.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je echt denkt dat dit een probleem voor je werkgeheugen gaat worden:
http://cgi.ebay.com/New-2...ain_0&hash=item43a21019e6

doe best offer 15 dollar, is mij ook gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:58:
En dat klopt dus niet. Als je aangeeft eerst zelfs maar 2,48GB te zien dan duidt dat er dus echt op dat je werkgeheugen dynamisch wordt ingezet als videogeheugen.

Bij mijn laptop is het exact hetzelfde. Ik heb een Core i5, die heeft net als de i3 ook een geintegreerde videokaart in de CPU zitten. Maar ik heb ook een losse GeForce 310M met 512MB. Ik heb van de 4GB nu ook 3,79GB beschikbaar. Nu is het wel zo dat mijn laptop tussen die 2 videokaarten kan wisselen en daar ook wat voor nodig heeft. Maar AMD/ATI zou ook een dergelijke techniek hebben, al is de werking mij iets minder helder.

Het is dat, of HyperMemory wat ingezet wordt. Zie ook:
Wikipedia: HyperMemory
http://www.amd.com/us/pro.../switchable-graphics.aspx
Ja maar die laptop was niet goed ik kreeg steeds bleu-screen of death.
Ik kreeg een andere laptop voor terug en die gaf 2.85 aan.
Maar idd er zitten 2 kaarten in in geintegreerd van pentium HD, en die andere is dan de ATI HD5470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

Is je os X86 of X64? (32 of 64 bit). Want bij 32b heeft je PC maar 2.85 tot 3.5GB Liggend aan de BIOS, bij jouw lijkt deze geen Remap te ondersteunen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
windows 7 64 bit gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Ja maar die laptop was niet goed ik kreeg steeds bleu-screen of death.
Ik kreeg een andere laptop voor terug en die gaf 2.85 aan.
Maar idd er zitten 2 kaarten in in geintegreerd van pentium HD, en die andere is dan de ATI HD5470
Welke laptop 8)7

Ik noem geen laptop, ik noem alleen de techniek welke er voor zorgt dat je ziet dat niet de volle 3GB beschikbaar is... En je kan er lang over doorgaan, maar een feit is gewoon dat zowel HP als de winkel er gewoon keihard naast zitten en dus falen.

Het is aan jou wie je gelooft.
Pagina: 1