Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dagen geleden een 1.5TB Seagate eterne HDD gekocht, de HDD heeft een paar dingen:

1. Het maakt een tikkend geluid. (Click of Death?)
2. Eenmaal aangesloten in Windows 7 herkent hij hem, maar na 10 minuten dismount en mount hij vervolgens.
3. Bij het kopieren van bestanden is er soms een timeout van 10 seconden, en gaat hij vervolgens weer verder.

Nu is mijn vraag: Is dit normaal?

MVG Aron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check eerst eens je s.m.a.r.t. data. Maar er is mischien meer aan de hand zomaar dismounten is niet lekker.

heb je een gaar kabeltje? een timeout van 10 sec in windows kan werkelijk door alles worden veroorzaakt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:43:
check eerst eens je s.m.a.r.t. data. Maar er is mischien meer aan de hand zomaar dismounten is niet lekker.

heb je een gaar kabeltje? een timeout van 10 sec in windows kan werkelijk door alles worden veroorzaakt
Hoe kan ik dat checken dan? Ik heb al in Speccy en Speedfan gekeken, maar daar staat alleen de interne HDD bij. Aan de kabel licht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:05:
[...]

Hoe kan ik dat checken dan? Ik heb al in Speccy en Speedfan gekeken, maar daar staat alleen de interne HDD bij. Aan de kabel lichgt het niet.
Hoe bewijs je dat dan? Andere HDD geprobeerd met die kabel, nu ook? (kabel kan net nu gaar geworden zijn)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:20
-

[ Voor 100% gewijzigd door boers706 op 23-01-2011 21:11 . Reden: verkeerd gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F.West98 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Hoe bewijs je dat dan? Andere HDD geprobeerd met die kabel, nu ook? (kabel kan net nu gaar geworden zijn)
Si, geprobeerd met een andere HDD, en het blijven toch die tikjes...

Morgen Alternate maar eens bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:41:
Ik heb 2 dagen geleden een 1.5TB Seagate eterne HDD gekocht, de HDD heeft een paar dingen:

2. Eenmaal aangesloten in Windows 7 herkent hij hem, maar na 10 minuten dismount en mount hij vervolgens.
3. Bij het kopieren van bestanden is er soms een timeout van 10 seconden, en gaat hij vervolgens weer verder.

MVG Aron
Wellicht gaat je HDD in de slaapstand, wat die timeout veroorzaakt, en dat tikken zou best veroorzaakt kunnen worden door de leeskop die heen en weer gaat om data te zoeken / schrijven, niets om je zorgen over te maken.
Pagina: 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:41:

MVG Aron
Ik denk dat je het zelfde type als dat van mij hebt, ik heb hiervoor ook een 1.5 TB gehad en die begaf het na een tijd, kreeg ik een nieuwe van seagate en die vertoont nu dezelfde kuren... gelukkig heb ik alles al gebackupped. Dit ligt echt aan de serie. :(

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Step schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:12:
[...]

Ik denk dat je het zelfde type als dat van mij hebt, ik heb hiervoor ook een 1.5 TB gehad en die begaf het na een tijd, kreeg ik een nieuwe van seagate en die vertoont nu dezelfde kuren... gelukkig heb ik alles al gebackupped. Dit ligt echt aan de serie. :(
Zie dit topic of het Seagate Forum: http://forums.seagate.com...eep-mode-issue/td-p/83060

en deze: http://forums.seagate.com...pansion-drives/td-p/68618
Pagina: 1