Metalen strip van laptop LCD verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28
Ik zit hier met een laptop waarvan het lcd-scherm kapot is, dus die wil ik gaan verwisselen. Ergens een tweedehands lcd op de kop getikt, en gaan. Althans, dat dacht ik. Op het nieuwe lcd scherm zit nog een soort metalen strip die ongetwijfeld bij de vorige laptop van groot nut was, maar er nu afmoet.

Het ding zit alleen echt muurvast aan de 'omlijsting' van het lcd scherm. Zie ook de volgende foto. Heeft iemand suggesties hoe de strip eraf te halen?

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2rw9lpu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Even naar EL verplaatst omdat het daar meer op zijn plek is, maar die strip is het deel met de 4 gaatjes? Of waar don't touch op staat? Dat bovenste deel zal wellicht met puntlasjes vast zitten, te zien aan ronde verkleuringen in het metaal. In dat geval; Tang er op en heen en weer buigen als dat gaat.
Verder vraag ik mij af of het wel gaat werken, je hebt waarschijnlijk een scherm wat niet bij dit model laptop hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

1: Heb je zomaar een scherm van dezelfde maat gepakt of ook zelfde model etc?
2: Wat moeten we op deze foto zien? Ik denk dat je slagingskans groter wordt als de kwaliteit van je foto ook verhoogd wordt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
LCD panelen zijn aardig uitwisselbaar, als de connector hetzelfde is (meestal 30pins bij de nieuwere series) en de resolutie gelijk is ben je er al. Maar goed, ik neem aan dat TS dat al wel geprobeerd heeft.

Je ziet idd vaker dergelijke panelen. Leuk, maar dat randje zit met een paar puntlasjes vast aan de lcd rand zelf. Met grof geweld en tangen is niet echt een optie, grote kans dat je je paneel zelf beschadigd (barsten).

LCD paneel geheel demonteren kan,maar dat is een klotewerk, en grote kans dat je ccfl breekt (Die is iets van 1mm doorsnede).

Makkelijkste is om de puntlasjes voorzichtig uit te boren. Eventueel kun je ook met een dremel slijpschijfje de rand eraf dremelen of de las 'los'slijpen. Let in die gevallen wel goed op met de dremel, laat t tussendoor regelmatig koelen (als je vrolijk doordremelt wordt ie te warm en heb je kans dat er eea gaat smelten, met alle gevolgen van dien)

Met een boortje (2mm ofzo) is het me al meermalen gelukt. Wel voorzichtig doen en de tijd nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 24-01-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Daarvoor gebruik ik altijd een figuurzaag :P Een keer of 10 is me dat wel gelukt... gewoon voorzichtig zijn en hulp inschakelen van een tweede persoon :) De ene gaat zagen, de andere houd het schem zelf in grip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:22
hakken, beuken en trekken met een tang zou ik idd niet doen.. LCD's hebben een hekel aan krachten :P

Ik zou de dremel pakken en met een slijpschijfje (je weet wel die $@# dingen die altijd stuk gaan) de stukjes eraf slijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28
Het is inderdaad niet de duidelijkste foto ooit, maar mensen die laptop panelen verwisselen herkennen het denk ik wel :)

De LCD schermen zijn prima uitwisselbaar, echter 'plakken' sommige fabrikanten er een extra stripje op voor de montage. Helaas wordt er volgens mij inderdaad gebruikt gemaakt van puntlassen, hetgeen het stripje moeilijk te verwijderen maakt.

Bedankt voor de reacties, ik ga de boor-tip eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:22
Er bestaan speciale puntlasboren.. maar ik denk dat je met het drukken het lcd al sloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1