Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi,

ik heb een cisco 877 router met daarin een VPN verbinding. dat werkt allemaal goed.
Nu wil ik graag onze internetprovider toegang geven om een webservice te benaderen vanaf onze internetpagina. maar ook alleen dat Ip-adres van de provider via poort 443.

Cisco zelf zegt dat het kan maar omdat we geen servicecontract hebben bij cisco willen ze niet zeggen hoe.
het bedrijf waar we de router hebben gekocht zegt dat dit niet kan en wil me een duurdere router aanpraten.

ik benader de router met SDM.

Hoe kan ik dit instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat wil je nu eigenlijk wil je een poortmapping maken (NAT dus) of enkel een bepaald ip adres ergens op toe laten. Het bedrijf waar je de router hebt gekocht moet je vanaf nu negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wil inderdaad een poortmapping maken naar 1 server waar de webservice op draait.
die poortmapping via NAT lukt wel maar niet zo dat alleen onze provider met hun IP adres dit kunnen.

Het is me alleen maar zo gelukt dat iedereen toegang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:41:

Cisco zelf zegt dat het kan maar omdat we geen servicecontract hebben bij cisco willen ze niet zeggen hoe.
Koop een Draytek. Als je zo behandeld wordt door een fabrikant dat wil je daar toch geen spullen van hebben?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de NAT translatie moet je door middel van een access-list de daadwerkelijke toegang regelen. Dit moet gebeuren via een ACL op je outside interface.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Sosabowski schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:27:
[...]

Koop een Draytek. Als je zo behandeld wordt door een fabrikant dat wil je daar toch geen spullen van hebben?
cisco heeft alle info gewoon beschikbaar op de site. Zeker dit soort basic dingen is daar prima te vinden
Pagina: 1