Wat te doen als de computer helemaal vastloopt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 08:42
Hallo tweakers,

Dit jaar heb ik al twee keer mogen meemaken dat mijn computer, op een compleet willekeurig moment helemaal vastloopt. Nou ben ik vast niet de eerste die dit heeft en vraag mij af, hoe ik in zo'n situatie moet handelen. (tot nu toe heb ik altijd maar de computer uitgezet met de aan/uit knop aan de voorkant ingedrukt te houden)

Thanks!

P.s. de PC loopt helemaal vast tot het punt wanneer niets meer reageert/gebeurt.(IE: ik druk op de caps-lock toets en het lichtje gaat niet aan op mijn keyboard.

[ Voor 11% gewijzigd door stategamer op 23-01-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-05 08:46
Ik verwijs je graag hier naar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Dit subforum ( CSL ) is niet geschikt voor problemen ( lees topic start ).

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-07 08:55
Dit wordt een "freeze" genoemd en het enige wat je kan doen is schelden, slaan, boos worden of je computer uit het raam gooien. Een andere optie is de computer uitzetten door de uitknop ingedrukt te houden en daarna de computer weer aan te zetten. Soms is het zelfs noodzakelijk de stekker eruit te trekken en er weer in te doen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-07 21:17
De laatste keer dat mijn pc" freezde" was toen mijn moederbord aan het kapot gaan was. Het hoeft niet persé dit te zijn. Maar het zou misschien een oorzaak kunnen zijn. Sinds ik het moederbord vervangen heb heb ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-07 08:55
evanraalte schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:57:
De laatste keer dat mijn pc" freezde" was toen mijn moederbord aan het kapot gaan was. Het hoeft niet persé dit te zijn. Maar het zou misschien een oorzaak kunnen zijn. Sinds ik het moederbord vervangen heb heb ik nergens meer last van.
Het kan echt van alles zijn zover ik weet. Geheugen, HDD, videokaart, geluidskaart, moederbord... Er hoeft maar 1 onderdeel in de computer te zijn die moeilijk doet en de computer hangt met regelmaat en je hebt geen idee waar het vandaan komt.

Helaas nog redelijk veel ervaring mee gehad.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04

Onbekend

...

Ik heb het onregelmatig. Maar mijn muispijltje kan ik wel bewegen.
Na het indrukken van de Windows-toets, duurt het meestal 15 tot 200 seconden voordat hij weer bruikbaar is.
Ik vermoed dat de oorzaak ligt dat het draadje van het toetsenbord parallel aan de voedingskabels lopen, en er "corrupte" pakketjes binnenkomen die de computer nog moet verwerken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:56:
Dit wordt een "freeze" genoemd en het enige wat je kan doen is schelden, slaan, boos worden of je computer uit het raam gooien. Een andere optie is de computer uitzetten door de uitknop ingedrukt te houden en daarna de computer weer aan te zetten. Soms is het zelfs noodzakelijk de stekker eruit te trekken en er weer in te doen.
Lijkt me een contradictie in terminis... ;)

Maar een harde reset (aan/uit knop ingedrukt houden) lijkt me de meest voor de hand liggende 'oplossing' om weer op te kunnen starten. Vervolgens onderzoeken waarom die freeze opgetreden is. Wellicht is er in je logs iets terug te vinden. Misschien een rotte geheugenmodule? (check met memtest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 08:42
Bedankt voor de reacties heren.
Ik ga vanavond maar eens kijken naar hardware tests.
Pagina: 1