Toon posts:

groot probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, gisteren heb ik dus een nieuwe kaart gekocht nl. de Ati radeon HD 6850 van Sapphire.
Nu koop ik speciaal deze kaart om blackops op 125 fps te kunnen draaien en nu heb ik nog steeds 100 fps op 1024 resolutie en alles op low. Ik had een GTX260 en ik heb dezelfde fps als de HD6850 hoe kan dit? Help aub. Hoe kan ik mijn grafische kaart laten werken zoals het hoort. Het kan toch niet dat ik maar 100 fps haal op 1024 en alles op laag
Hier zijn mijn specs van mijn pc.

Intel Quadcore 6600 @ 2.40Ghz
3 GB geheugen
ASUS moederbord type P5K SE
2 harde schijven waarvan 1 niet herkend wordt door mijn pc weet niet hoe het op te lossen lol
Windows xp professional 32-bit
Ati radeon HD 6850
600W power supply
Heb laatste drivers van ATI

heb een paar ss genomen, want ken er niet veel van lol

http://img31.imageshack.us/f/specsc.jpg/

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:20
1 woord: Cpu-bottleneck....

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Uuhm wat is het probleem? 100->125 fps? Dat ga jij niet merken vriend. Maar je CPU bottleneckt de zooi inderdaad

Verwijderd

Staat je maxfps misschien ingesteld op 100? :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:29:
Staat je maxfps misschien ingesteld op 100? :+
nee man O.o

com_maxfps 250 en haal maar 100 fps op 1024..
op 1280 haal ik maar 60fps :(

Verwijderd

Topicstarter
mijn CPU is te laag? Wat raden jullie aan? Zodat ik het maximum er kan uithalen?
Is het enkel mijn CPU of moet er nog iets veranderd worden best?

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:57
Je zou je CPU kunnen OC'en die Q6600 kan veel harder.
Over je harde schijf; druk eens op je windows toets, en typ partition in. Dan kom je in disk managment, en moet je even kijken hij daar staat, staat hij er wel, moet je hem even assignen naar een driveletter.

Over je screenshot:
Je Row Refresh Cycle Time is wel echt hoog, 150. Kan ook een bios foutje zijn.

Welk bios gebruik je op je mobo?

(http://www.overclock.net/...-overclocking-advice.html)

[ Voor 30% gewijzigd door Biersteker op 23-01-2011 16:45 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met alle framerates die hoger zijn dan de refresh rate van je monitor zul je geen verschil merken. Als je scherm een RR heeft van 60Hz heb je meer niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:36:
Je zou je CPU kunnen OC'en die Q6600 kan veel harder.
Over je harde schijf; druk eens op je windows toets, en typ partition in. Dan kom je in disk managment, en moet je even kijken hij daar staat, staat hij er wel, moet je hem even assignen naar een driveletter.
thx man, nu vind hij de harddisk :)

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:33:
[...]

mijn CPU is te laag? Wat raden jullie aan? Zodat ik het maximum er kan uithalen?
Is het enkel mijn CPU of moet er nog iets veranderd worden best?
Jouw CPU is nog een prima ding, kan nog wel even mee hoor. Alleen niet op die snelheid. Ik raad je aan je veel in te lezen in overclocking, er staan allerhande tutorials en howto's op internet. Leer wat de biosopties zijn en begrijp wat ze doen. Probeer het dan langzaam op te bouwen en vergeet niet dat hij heel veel warmer wordt. Een nieuwe CPU koeler (voor socket 775) is dan zeker geen overbodige luxe. Succes ermee!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Die CPU is de bottle-neck.

Vriend van mij heeft een 6870 met een Q6600@stock. Die haalt maar 60 fps op 1280.

Q6600 is zeer goed over te klokken, maar als je je hele systeem wil upgraden wordt het al snel duur, omdat je een nieuw moederbord moet, daardoor ook nieuw geheugen, en voor je het weet ben je 300 euro verder.

Ik zou dus proberen te overclocken, maar weet wel wat je doet, anders moet je alsnog nieuwe Mobo+CPU+geheugen aanschaffen

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tips mensen

zal het eens aan mijn neef vragen om te overklokken, die is ingenieur en herstelt pc's in zijn vrije tijd en die zal daar wel alles van kennen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat hem dan zoeken en desnoods een topic openen...

Serieus, het is op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent. In een geval als dit betekent dat zeker ook dat je nagaat wat te verwachten is bij jouw combinatie aan hardware. Er zijn tig sites met benchmarks van dit spel, daar zou je makkelijk uit kunnen halen wanneer het GPU-limited is en wanneer CPU-limited.
want ken er niet veel van lol
Even bot gezegd: dat is niet ons probleem. Doe daar wat aan. We willen er wel bij helpen, we willen jou niet helpen als je die moeite zelf niet wilt doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.