Toon posts:

Ja hoor, 1338 (1391) MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nondeju!

'k heb de top bereikt van het haalbare. 12.5*107MHz = 1338MHz. Het bios geeft trouwens 1391 MHz aan :? (A7V bios rev 1006 release, gepatched voor onboard Ultra100 -> Fasttrack100)

Hoger dan 12.5 kan ik de multiplier niet instellen. Hoger dan 107MHz ook niet; dan word de zooi instabiel (of weet iemand hoe 108 en 109MHz via jumpers ingesteld kunnen worden?).

Het lijkt zelfs stabiel te zijn. Zojuist 3 mapjes Q3 Team Arena gespeeld en 3DMark2000 gedraaid (8612 3DMarks, DX8, VIA 4.29, Win$ucks98)

Hmm, iemand nog interesse in een gemodde A7V met verkrachte ZIF socket en Duron 650? ;)

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

merkgeheugen kopen (van 150mhz zooi)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik denk niet dat het probleem hem in het geheugen zit, blijkbaar is dit nog een KT133 chipset. Met een nieuw mobo met de KT133A chipset kan je vaak tot een FSB van 150 gaan, en dan heb je merkgeheugen nodig.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
OK dan! :)

gefeliciteerd :) en overduidelijk tijd voor een KT133A plank :)

Mijn scores komen dit weekend. Eens kijken hoe snel de club van peltiershoppers wordt :) Ik heb een 172W nl. :)

Verwijderd

Wat is voordeel van zoon 172 watt ten opzichte van een 80 watt? Heb een pIII...

Wat zal het verschil zijn? Cooler erop is dan een Alpha met eeen HP Fan.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op Thursday 15 March 2001 20:32 schreef iFc-Freaky het volgende:
Wat is voordeel van zoon 172 watt ten opzichte van een 80 watt? Heb een pIII...

Wat zal het verschil zijn? Cooler erop is dan een Alpha met eeen HP Fan.
minder koeling nodig en geeft minder koeling af :(

Audi A8 W12 6.0

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het verschil wordt dan een werkende proc (80 watt) of een gefrituurde proc (172 watt).

172 watt + overhead + processor is nooit zonder water af te voeren.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
172W omdat ik met een Tbird 1ghz zit.
Die produceren wat meer watts dan de meesten.
Ding draaide gisteren met no-name cooler al 1333mhz op default voltage, en hij moet nog een stuk hoger. Dan gaat ie ergens richting de 90W warmte produceren. Dat red je dus niet met een 80W peltier.

Verwijderd

Topicstarter
't is idd niet het geheugen. Dat draait nu op 142MHz (107MHz FSB, MemCLK=FSBClk+PCIClk), 2-2-2. Dan zou je zeggen dat-ie 110MHz (110MHz FSB, MemCLK=FSBCLK) op 3-3-3 wel fatsoenlijk zou moeten doen. Niet dus. 't is trouwens gewoon merkloos CompTechWorld geheugen.

En 't kan niet genoeg gezegd worden: >72 Watt peltiers vereisen waterkoeling! En >100W peltiers vereisen een koperen waterblok. Mijn Alu blokje (socket7 koeler)kan de hot side van de pelt niet mooi koel houden. Dus nu is 't zoeken naar een koperen blok.... (En ik bouw 'm zelf. Geen DangerDen ding voor mij. Zelfbouw geeft meer voldoening)

Weet iemand:
- Waarom mijn BIOS 1391MHz aangeeft, terwijl de proc toch echt ingesteld staat op 12.5*107 (=1337.5MHz). Die 1391MHz komt van 13*107 af, terwijl de TBird geen multiplier van 13 ondersteunt. Bugje in de BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat eventueel verkopen van dat moederbord + eventueel mijn (650MHz, nooit hoger dan 1GHz geprobeerd. 1GHz slikt-ie zonder problemen) hobbyduron meen ik toch eigenlijk wel serieus. En dan een A7V133 in m'n bak. Waar kan ik die advertentie plaatsen

De stabiliteit op 13xx MHz lijkt ook in orde te zijn. Maar dat kan ik pas echt goed testen als ik een (hardwarematige) auto-thermische-shutdown gemaakt heb. Nu durf ik nog niet mijn PC onbemand te gebruiken; als er onverhoopt iets mis gaat, dan is het einde superleuke 900MHz proc.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En nu nog je sig aanpasse! :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, hier gebeurt toch echt iets raars. Ik weet ZEKER dat ik de FSB op 107MHz heb staan. Dat gaat bij de A7V met dipswitches, dus geen vage bios die in de weg zit. En ik weet ook dat WCPUID normaal gesproken betrouwbaar is.

Verklaar dit dan maar eens:
Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/CPUID2.gif

System clock 111.29MHz :? :?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als je je mobo op jumperfree zet, kun je in de bios de FSB opvoeren in stapjes van 1mhz.. kom je toch al weer iets hoger :-)

Geen inspiratie

• BenJoep
  • Laatst online: 22:25
Laatmaar

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Op de A7V kun je in jumperfree mode de multiplier niet tweaken.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
w8 even hoor, waterkoeling voor boven de 1ghz?
ik zit hier op 800@1050 met een klassiekertje Athlon, geeft die niet meer hitte dan een socket A?
wordt trouwens 41 graden ofzo met me alpha.
en heb denk ik ook iets van 80 watt hitte.
waarom dan peltier en waterkoeling?
moet het dan echt op antarctische temperaturen?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar ik wil wel waterkoeling tegen de herrie. Ooit 's nachts FlaskMPEG gedraaid met ie Alpha aan? Dat bedoel ik dus. Verder voegt waterkoeling alleen niet eens zoveel MHz-en toe.

En die peltier is gewoon omdat ik de smaak te pakken heb. Als je het alleen maar voor de MHz-en doet, en er geen lol aan beleeft, dan zou ik dat deel ook lekker laten zitten.

Verwijderd

netjes... netjes.... :)

de grenzen van je mobo zijn in iedergeval al bereikt..

Verwijderd

Ja dat zie je ook niet vaak! :o

Verwijderd

Topicstarter
En op 1441 doet-ie het ook, maar dan crasht het MB :(

Nouja, een 3DMark2001 score van 3624 vond ik wel aardig. Ding loopt nu 100% stabiel op 1391 (en toch is dat volgens mij gewoon 1338, maar 1391 klinkt beter :))

Verwijderd

Gaat het mobo ook niet verder wanneer je het i/o voltage verhoogd? :9~

Verwijderd

Topicstarter
Nope, helaas niet. Ik heb het wel geprobeerd. Mijn GF2 wil net ietsiepietsie hoger met Vio=3.65V, maar voor het MB maakt het niks uit. 107MHz is het laatste wat ik nog stabiel kan krijgen. Ook als ik mijn TBird bijv. op 600MHz laat lopen, met het RAM op CAS3. De volgende stap is 109MHz, en dan crasht de hele bende nog voordat 3DMark 2001 klaar is. Dus ook op 6x109 en CAS3.

'k heb ook al geprobeerd om de KT133 northbridge te koelen (zit geen fan op -> ding word goed warm), maar ook dat hielp niet.

Verwijderd

Dan wordt het tijd voor een mobo met een kt133a chipset! ;)

Verwijderd

hoe krijg jij je voltage op 2.05 op mijn a7v gaat die maar tot 1.85:?:?:?:?
p.s.
ik heb nu mijn tb 1 Ghz op 8.0x - 133 - voltage default maar die loopt nu gewoon op 800:?

Verwijderd

voltage mod! ;)

Gebruik de search maar eens....

Verwijderd

werkt niet:(

Verwijderd

bij search kan ik het niet vinden maar kun jij ff zeggen waar ik dat vandaan kan halen:?:?:?

Verwijderd

Ik weet het ook niet heb het ook niet nodig, want ik kan zonder mod al op 1.97v draaien!!! :9~

Er is vast wel een mede-tweaker die het je kan vertellen....

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Idd eerst een 133a, en dan wat infineon reepjes erop 2-2-2...

Suc6 !! :P

Freelance tweaker

• gavro
  • Laatst online: 24-08 23:22
Hoe krijg je in godsnaam je fsb op 107?
Ik heb ook TB 800 draaiend op een A7V op 1010 (10*101). Hoger wil de fsb niet, dan wordt alles instabiel. Ik heb een Asus V6800 Deluxe en infineon geheugen. Het wil ook niet als ik mijn geheugen op 100 MHz zet.....|:(

Hoe krijg je dit voor elkaar? Tell me! :?

edit:
damn typo's

Whoo-ah.

Verwijderd

ooit van een bios gehoort:?:?:?

• gavro
  • Laatst online: 24-08 23:22
Wat is er met het bios???
Heb nu 1006 geprobeerd, heb 1002a voor A7V133 gebropeerd, heb 1007 nu, nog steeds niet!

Ik heb mijn VIO verhoogd naar 3,56 en ook nog naar 3,69 en nog geen resultaat!

Ik heb het in het bios zelf gebrobeerd en ook met alleen dipswitches: nog geen resultaat.

Mijn Vcore en VIO op max gezet en multiplier op 7x gezet en nog kom ik niet hoger dan een fsb van 101!!!

Jou opmerking "ooit van een(??) bios gehoord" lijkt op een opmerking van iemand die niet weet waarover hij het heeft |:(

Whoo-ah.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Om de fsb goed te kunnen verhogen met de KT133 chipset moet je gewoon een beetje geluk hebben.. De mijne draait stabiel op 110, (msi k7t pro 2), maar vaak trekt de chipset het gewoon niet..

Verwijderd

Topicstarter
Je moet wat geluk hebben met die FSB. Sommigen halen 115MHz, sommigen 105, maar slechts 101 vind ik toch wat laag. Zet je Vio eens gewoon op 3.3 of 3.45V, en probeer 't nog eens

Verwijderd

Topicstarter
Je moet wat geluk hebben met die FSB. Sommigen halen 115MHz, sommigen 105, maar slechts 101 vind ik toch wat laag. Zet je Vio eens gewoon op 3.3 of 3.45V, en probeer 't nog eens
Pagina: 1