ASUS P3V4X

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
Iemand ervaringen met dit bordje?
Op anand waren ze er heeeel erg positief over. En de specs zien er gelikt uit!
32 verschillende fsb settings, goede voltage increasment, kan zelf de kloksnelheid van je geheugen regelen, dus niet afhankelijk van fsb. 4x dimm slot, 6 pci sloten!! En gelukkig nog een isa slotje voor m'n awe64'je. Dan wel een via 133A chipset, maar dat vind ik niet zo erg, ik wil nog een tijdje meekunnen met dit bord. En er kunnen ook coppermines op dus ik neem aan dat de nieuwe celerons er ook op kunnen?

• Morgoth
niemand?

• Uhmmie
  • Laatst online: 03-09 17:08
/me heeft dezelfde vraag :) eigenlijk wil ik zo'n bordje maar dan met een s370 slot ;)

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Morgoth
hoezo? kan toch ook een converter nemen? Ik schroef er ook een s370 cpu in!

• Morgoth
Niemand heeft dus zo'n bordje?

• Uhmmie
Tijdens mijn zoektocht ben ik over dat bordje heel veel positieve dingen gelezen en eigenlijk niks negatiefs, mjah die nieuwe van asus met s370 lijkt me helemaal konten schooten CUV4x geloof ik dat ie heet :)

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zit er ook aan te denken om mijn Aopen AX63pro te vervangen, zit dus heel erg aan die P3V4X te denken, heb ergens gelezen dat ze een PIII500E niet verder kregen dan 670, weet alleen niet meer waar :( , dus dat zou voor mij niet zoveel snelheidswinst boeken, ik kom nu namelijk niet verder dan 5*133, met een MSI converter, blijf toch die converters enge dingen vinden dus die S370 zou wel een oplossing zijn, op de asus site staat er echter nog geen info over, alleen info over de CUV4X-M met maar twee pci sloten, ben echt benieuwd wie zoiets zou willen hebben maar goed. Ik wacht in spanning de info over de CUV4X af, en ben inderdaad ook erg benieuwd naar ervaringen met de P3V4X

Verwijderd

Ik heb dus sinds een week een Asus P3V4X, en ik ben er best tevreden mee. Hier alvast een paar dingen om rekening mee te houden als je besluit dit bordje te kopen:

+ Asus P3V4X werkt nu ook met de nieuwste Via 4.20 service pack i.p.v dat er overal nog gezegd wordt dat je service pack 4.17 moet gebruiken, je moet wel je Bios flashen naar versie 1003 en Agp fast writes aanzetten, niet vergeten !!.

+ Overclocken is geen probleem je kunt bijna alles instellen. Ik heb men P3-650E overclockt naar 820 mhz zonder problemen, 866 is ook mogelijk.

+ Als je een Geforce hebt kun je hem stabiel draaien met AGP 4 x, Fast writes, en sideband enabled.

- Echter de geheugen performance van die Via apollo pro bordjes is niet om naar huis te schrijven. In Sisoft Sandra geheugen benchmark blijft de performance vet onder een Athlon 600 setup en iets boven de p3-500 met een BX bord dit met mijn p3-650E@820 MHZ.
Als je mijn cpu op een BE6 II zo prikken met mijn PC 133 dimmetje weet ik zeker dat de geheugen performance 30% to 40 % hoger zal liggen :(

Nou als je nog iets wilt weten hoor ik het wel.

Dennis

• Morgoth
over die via drivers.... weet je dat heeeel zeker? Heb je ze beiden geprobeerd met die nieuwste bios en die biosinstellingen?

Verwijderd

Ik weet het heeeeeeeel zeker :). Ik had het vorige week gelezen op www.ixbt-labs.com en gisteren zelf geprobeerd en het werkt !

Via 4.20 drivers + Agp fast writes enabled = optimale snelheid, hoger als Via 4.17 drivers

Via 4.20 drivers -/- Agp fast writes disabled= -/- 25 %

Bovenstaande getest met Q3, 3Dmark2000

Dennis

• Morgoth
mooi! ennuh welke cpu draai jij erop en hoe oc?

Verwijderd

Ik heb een P3-650E draaien op 820 MHZ met 1,65 volt (standaard). Post op 866 MHZ maar nog niet stabiel gekregen :(. Er zitten trouwens 4 DIMM sloten op het bord waar de meeste er maar 3 hebben ook wel handig natuurlijk.

Dennis

• Morgoth
Ik ga eerst nog effe een celeron er op draaien en later een celeron II.
Maar bedankt voor je info! Ik weet genoeg:

that bord is mine......

• Uhmmie
En die cubx was dat voor iets...

Pagina: 1