Installeren win7 hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 17:18
Hallo,

Bij deze wilde ik al het hulp dat nodig is.
ik heb zojuist mijn pc gebouwd. deze bestaat uit

Asus p8p67 EVO
i7 2600k
Corsair veanache 8gb c9
hdd Samsung sj103 1tb (sata)
samsung 223C dvd drive (aangesloten op Sata)
570 GTX ASUS

nou is mijn probleem bijna alles werkt, behalve bij het installeren van windows 7.
er moest wat met de HDD gebeuren maar dat ben ik vergeten, geinitialiseerd is hij wel.

zodra ik dus de windows 7 dvd in mijn dvd drive doe, wordt deze niet vanuit hier opgestart en herkent hem niet....., ook niet als ik hem handmatig via de dvd drive wil boote.

DVD drive als 1e prioriteit gedaan en HDD als 1e geen van beide deed het

ik heb een andere HDD schijf uit een andere computer gehaald en die erin gehangen daar staan al een aantal dingen op, onder andere win7. En deze deed het wel gewoon. maar mijn samsung wil geen windows 7 of andere besturings systeem toelaten.

als ik mijn samsung SJ103 1tb aan een andere pc hang herkent hij hem wel als 2e schijf.

Schijf is ook geformateerd!

Weet iemand raad, mij lukt het niet.

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door skaylars op 23-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar komt jouw Windows 7 DVD vandaan?

Heb je al getest met dit medium op een andere pc?

Heb je niet alleen de ISO op de schijf gebrand? in plaats van netjes met ImgBurn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

Stap 1 is dus om er voor te zorgen dat de dvd-drive gaat werken.
Haal de overbodige apparaten (harde schijf dus) los, en ga net zolang proberen totdat de drive gaat lezen.
Dit kan vanalles zijn zoals bios-instellingen, los kabeltje e.d.. Er is vast wel iets te vinden in de FAQ.

Edit: We gaan er natuurlijk vanuit dat de TS een originele Win7 dvd heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Onbekend op 23-01-2011 15:46 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit heeft ten eerste niets met de Samsung schijf te maken. Ten tweede ligt dit dus (waarschijnlijk) aan de DVD speler of aan de Windows DVD. Probeer eens een andere Windows CD of DVD (of bijvoorbeeld een Live CD) en kijk of deze daar wel vanaf opstart. Als dat wel zo is, dan ligt het dus aan jouw Windows DVD. Als ook die andere CDs/DVDs niet opstarten dan ligt het aan je DVD speler.

Het kan ook nog aan de verbinding tussen DVD speler en moederbord liggen. Vervang de sata kabel eens met een sata kabel die het zeker weten doet (uit je andere pc bijvoorbeeld) en stop de kabel ook in een andere sata poort op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
Vorkie schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:43:
Waar komt jouw Windows 7 DVD vandaan?

Heb je al getest met dit medium op een andere pc?

Heb je niet alleen de ISO op de schijf gebrand? in plaats van netjes met ImgBurn...
Het is een orginele windows 7 DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
Zodra ik reboot, wat elke keer voorkomt, staat er in de post no HDD detached. wat vreemdt is want deze hangt er gewoon in, en bios ziet hem ook, en bios ziet ook de DVD drive. Ik heb al verschillende CD's gebruikt..

wat betreft de sata kabels wisselen heb ik okal geprobeert. Tot op heden geen succes. Eens even kijken of ik een andere Sata dvd drive kan regelen.

Bedankt voor je reactie tot nu! :)
silmaril8 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:51:
Dit heeft ten eerste niets met de Samsung schijf te maken. Ten tweede ligt dit dus (waarschijnlijk) aan de DVD speler of aan de Windows DVD. Probeer eens een andere Windows CD of DVD (of bijvoorbeeld een Live CD) en kijk of deze daar wel vanaf opstart. Als dat wel zo is, dan ligt het dus aan jouw Windows DVD. Als ook die andere CDs/DVDs niet opstarten dan ligt het aan je DVD speler.

Het kan ook nog aan de verbinding tussen DVD speler en moederbord liggen. Vervang de sata kabel eens met een sata kabel die het zeker weten doet (uit je andere pc bijvoorbeeld) en stop de kabel ook in een andere sata poort op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb je nou al eens een keer zonder Samsung schijf opgestart zoals gebruiker Onbekend zei? Dus haal de harde schijf van het moederbord en start alleen op met je DVD drive en kijk of een van de Windows CDs dan wel opstart.
Pagina: 1