Kan ik een router kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (samen met anderen) totaal 7 computers aangesloten op een draadloos netwerk. Daardoor is ons internet altijd redelijk traag. Nu is mijn vraag, kan ik gewoon een router kopen en die aansluiten op ons internet? Kan ik er dan ook voor zorgen dat ie alleen mijn laptop pakt.

De router die ik had gezien en wou gaan kopen:
http://www.bol.com/nl/p/c...03004007118249/index.html

Is deze goed en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Zonder aan te geven wat je nu precies wilt kunnen we je niet echt helpen....
En dan nog, dit kan je makkelijk vinden via google. Een beetje zelf zoeken kan geen kwaad.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Osxy

Holy crap on a cracker

Als je geld hebt kan je uiteraard een router kopen.

Of het nut heeft is wat anders, het internet kan ook gewoon traag zijn om 1001 andere redenen. Zou eerst even uitzoeken wie en hoeveel het internet gebruikt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

1. http://reviews.cnet.com/r...4505-3319_7-32820169.html
2. Ja je kan op mac-adres filteren
3. 300 mbps is een snelle wireless router

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee alleen bananen kan je kopen!! routers komen met de oeievaar ;) en de MSX is the shit

Wat is dat nou voor titel |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:46:
nee alleen bananen kan je kopen!! routers komen met de oeievaar ;) en de MSX is the shit

Wat is dat nou voor titel |:(
:D moest lachen

Ja, je kan een router kopen.

Nee, dit zal waarschijnlijk het probleem niet oplossen aangezien er tal van andere oorzaken zouden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Ik denk dat jij eerst eens uit moet zoeken of het internet traag is omdat:
1. Je met 7 computers op 1 draadloos netwerk zit.
2. Je met 7 computers op 1 internetaansluiting zit.

Ik ben niet zo thuis in multi-draadloze aansluitingen. Maar ik weet wel dat sommige routers aan maximaal aantal verbindingen hebben. Maar hier zal vast wel iemand anders nog iets op te zeggen hebben die daar wat meer over weet.
Op het eerste gezicht zo zou ik zeggen dat het er eerder door komt doordat anderen veel op internet zitten/de internetaansluiting traag is.

Dus als antwoord op je vraag: Ja je kan een router kopen (als je daar geld voor hebt en je naar de winkel kan lopen, en het geld niet vergeet mee te nemen natuurlijk :*) ), of dit zin heeft? Dat is een andere vraag die niemand op GoT hier met de gegeven informatie kan geven.

Als je ervoor wil zorgen dat alleen jij op de router kan, beveilig het draadloze netwerk met een wachtwoord (geen admin/user+admin!), of stel een MAC adres filter in, zoals al genoemd.
Als je trowens niet wil dat anderen de instellingen van je router aan gaan passen, raad ik je aan om ook wactwoorden in te stellen voor de router interface (wederom geen admin/user+admin!).

Overigens nog een kleine tip voor een volgende topicstart, geef wat meer informatie.
Oh, en als je naar een product linkt, is het vaak handiger als je naar de PW (Pricewatch) linkt, aangezien hier ook de specificaties van een product staan. In dit geval dus pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router

[ Voor 11% gewijzigd door crizyz op 24-01-2011 04:18 . Reden: PW link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
1. hoe snel is je internet aansluiting?
2. hoe dichtbij de router zitten alle pc's?

Hoeft niet aan je router te liggen.
kan zijn dat je internet abbo te langzaam is of dat alle pc's op andere verdiepingen zitten
en kamers waardoor het signaal al verminderd en dat samen met meerdere draadloze gebruikers
zal inderdaad niet het beste resultaat opleveren.

Hoe mooi draadloos ook klinkt, de verbinding die een kabel verbinding oplevert zal je never krijgen via draadloos signaal, zelfs het nieuwe mooie draadloos N heeft niks te zeggen dat je draadloos signaal nu beter is of sterker, N zegt alleen dat je grotere data snelheden aankan via een draadloos signaal :)

Ik zou alvast info opdoen van wat er je al verteld is hierboven en eens uitzoeken wat er zich afspeelt in je situatie en router instellingen na kijken i.p.v. direct je router te vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Taurnil op 24-01-2011 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou jongens....

Ik denk dat hij gewoon bedoelt te vragen (met een omweg, dat wel) of hij zijn internet op zijn eigen pc sneller kan krijgen als dat verkeer niet via de gedeelde wireless router gaat.

Met 7 computers kan ik me goed voorstellen dat de draadloze router de bottleneck is namelijk (afhankelijk van het abbo dat men daar heeft)...

ICT1.0, de mensen hier kunnen je veel beter helpen als je ons verteld wat voor soort/snelheid internet abbo je hebt, en welke wireless router momenteel in gebruik is.

Het kan namelijk ook 1001 andere oorzaken hebben, zoals hier boven al aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De meeste wireless routers hebben ook wel een (meestal zelfs 4 :p ) aansluiting voor een bekabelde PC. Dus daar hoef je het niet voor te doen, zeker niet als je je eigen router aan wilt sluiten op deze router.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:38:
Ik heb (samen met anderen) totaal 7 computers aangesloten op een draadloos netwerk. Daardoor is ons internet altijd redelijk traag. Nu is mijn vraag, kan ik gewoon een router kopen en die aansluiten op ons internet? Kan ik er dan ook voor zorgen dat ie alleen mijn laptop pakt.

De router die ik had gezien en wou gaan kopen:
http://www.bol.com/nl/p/c...03004007118249/index.html

Is deze goed en snel?
Beste TopicStarter,

Natuurlijk kan jij een aparte router kopen en in het netwerk hangen. De vraag is wat je er mee wilt bereiken.. Een router is een verdeelpunt, welke ook nog slim omgaat met het gebruik van 1 extern IP adres.
Het Internet wordt er niet sneller van, niet voor jou, maar ook niet voor anderen. Het enige wat je hiermee kan bereiken is dat jouw netwerk wordt gescheiden van de rest van het netwerk.

Leeswerk:
Hoe deel ik Internet ?
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

Maar goed, voordat er nog meer slimmerds komen om je te vertellen dat je inderdaad een router kan kopen met je centjes gaat er een slot op.

Mocht je in het vervolg nog een keer een vraag hebben, dan wil ik je vragen om je te houden aan het NT Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.