Ik denk dat jij eerst eens uit moet zoeken of het internet traag is omdat:
1. Je met 7 computers op 1 draadloos netwerk zit.
2. Je met 7 computers op 1 internetaansluiting zit.
Ik ben niet zo thuis in multi-draadloze aansluitingen. Maar ik weet wel dat sommige routers aan maximaal aantal verbindingen hebben. Maar hier zal vast wel iemand anders nog iets op te zeggen hebben die daar wat meer over weet.
Op het eerste gezicht zo zou ik zeggen dat het er eerder door komt doordat anderen veel op internet zitten/de internetaansluiting traag is.
Dus als antwoord op je vraag: Ja je kan een router kopen (als je daar geld voor hebt en je naar de winkel kan lopen, en het geld niet vergeet mee te nemen natuurlijk

), of dit zin heeft? Dat is een andere vraag die niemand op GoT hier met de gegeven informatie kan geven.
Als je ervoor wil zorgen dat alleen jij op de router kan, beveilig het draadloze netwerk met een wachtwoord (geen admin/user+admin!), of stel een MAC adres filter in, zoals al genoemd.
Als je trowens niet wil dat anderen de instellingen van je router aan gaan passen, raad ik je aan om ook wactwoorden in te stellen voor de router interface (wederom geen admin/user+admin!).
Overigens nog een kleine tip voor een volgende topicstart, geef wat meer informatie.
Oh, en als je naar een product linkt, is het vaak handiger als je naar de PW (Pricewatch) linkt, aangezien hier ook de specificaties van een product staan. In dit geval dus
pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router
[
Voor 11% gewijzigd door
crizyz op 24-01-2011 04:18
. Reden: PW link toegevoegd ]