Joomla 1.6 Frontend Update *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik heb nu Joomla 1.6 geïnstalleerd, er zijn nog niet heel veel extensies te downloaden en te gebruiken helaas. Al maakt dat niet zo veel uit aangezien het een vrij standaard site wordt die regelmatig van updates en portfolio wordt aangevuld :)

anyway. Ik heb nu een test opgezet, wat ik alleen merk is dat wanneer ik in de backend aanpas de frontend niet direct van een update wordt voorzien. zit ongeveer 5 min vertraging in. wat vrij vreemd is aangezien ik Joomla lokaal heb geïnstalleerd en dus benaderbaar is via localhost...

is dit bekend?

Andere meer praktische vraag :)
Binnen joomla kan je mail versturen via SMTP, Sendmail en PHP Mail.
Nu draai ik Joomla vanaf thuis op een MacMini, MAMP (Mac-sl, Apache2, Mysql5, PHP5)

Mn ISP is ziggo all in one Plus. 4 up 20 down. Opzich prima voor een test site. Ik weet ook dat Ziggo poort inkomend 25 blokeer maar als mijn webserver buiten het ziggo domain hangt dan moet ik toch netjes mail kunnen versturen? Dan zou Joomla gezien moeten worden als client en niet als server.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Kan iemand een titel fix uitvoer :+ behoorlijke tik fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Misschien cachet MAMP of Joomla of je browser iets.

Daarnaast zou je je eens kunnen verdiepen in [google=mail relay ziggo].
To_Tall schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:06:
Kan iemand een titel fix uitvoer :+ behoorlijke tik fout :)
offtopic:
Kun je voortaan beter via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif doen, ivm Het algemeen beleid #verbodenanders ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Matis schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:11:
Misschien cachet MAMP of Joomla of je browser iets.

Daarnaast zou je je eens kunnen verdiepen in [google=mail relay ziggo].

[...]

offtopic:
Kun je voortaan beter via [afbeelding] doen, ivm Het algemeen beleid #verbodenanders ;)
Was al aan het zoeken voor mail relay van ziggo maar heb het bij dit topic bijgevoegd :)

MAPM is de benoeming van Mac, Apache, PHP en Mysql ;) browser cache geleegd en zelfs van andere machine nagekeken maar blijft achterlopen op wat ik heb aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Ik ken MAMP, althans, ik draai zelf WAMP en LAMP ;)

Wat betreft de email, je moet sowieso je uitgaande email authenticatie aanzetten, met de inloggegevens van het hoofdemail-adres van jouw Ziggo-verbinding.

Het heeft me zelf ook wat tijd gekost om hier achter te komen.

Ikzelf heb Online als provider. Ook zij staan het niet toe om over poortje 25 naar een niet-Online SMTP-server te verbinden.
Daarom moet ik dus uitgaande authenticatie aanzetten, met als inloggegevens matis@online.nl en mijn wachtwoord.
Dan kan ik wel verbinding maken met smtp.mijndomeinnaam.nl.

Wat je ook zou kunnen doen, is een externe relay-server kunnen gebruiken, en je mail versturen over (bijvoorbeeld) poortje 2525 zoals wij het zakelijk doen via Rackspace.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Ik ben er nu ook achter en ik kan nu netjes mail versturen.

Op ziggo website er achter gekomen dat juist mail auth uit moet staan :S beetje vaag. Net ook geprobeerd van af een remote machine. ik kan netjes ook daar mail relay gebruiken van ziggo leker veilig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Cache Time. This setting sets the maximum length of time (in minutes) for a cache file to be stored before it is refreshed. The default setting is 15 minutes.
Google: 10 seconden

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 23-01-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het cache "probleem" is een feature :p

Voor het testen van de site kun je alle caching uit zetten (zie handleiding).

Wel weer aanzetten wanneer je de site live zet.
Pagina: 1