Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benno345
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 06:42
Goedendag mede-tweakers,

Aangezien ik hier nieuw ben kan het zijn dat ik dit topic verkeerd geplaatst heb. Graag een correctie als dit aan de orde is!

Ik zit met het volgende probleem.
Reeds heb ik een 2de hands laptop overgenomen van een vriend van me.
Dit is een Asus X56SE-AP114C (bij asus wordt hij herkent als M51SE-AP114C).

Op deze laptop stondt Vista Home Premium geinstalleerd, maar deze OS vind ik persoonlijk niet fijn, dus heb ik die verwijdert en windows XP Home Premium 32 bit geïnstalleerd.
Natuurlijk moeten er na de installatie een aantal drivers geinstalleerd worden en dit was opzich niet zo'n groot probleem, maar alleen de videokaart staat niet in de lijst bij apparaatbeheer! Ook niet als onbekend apparaat!

Ik heb reeds geprobeerd:
- VGA driver van de asus site gedownload. Deze wou wel installeren, maar nog geen ATI software te vinden en de adapter wordt nog niet herkent!
- Desktop driver van ATI radeon HD3470 en omgezet naar notebook driver met ATI ModTool, maar deze gaf meteen errors met de installatie
- Aantal verschillende drivers gedownload van verschillende OEM sites, maar deze kreeg ik ook niet werkende
- Radarsync en Driver Genius laten scannen op drivers, maar deze vonden niks voor de videokaart

Ook heb ik even Everest Ultimate Edition geinstalleerd en deze geeft de videokaart wel goed weer! Kan het zo zijn dat de videokaart niet geactiveerd is?

Specificaties van de notebook:
- CPU: T5750 2000MHz
- Mobo: Asus M51Se
- Chipset: Intel Crestline-PM PM965
- Geheugen: 3GB
- Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 3450/3470 (M82)
- Geluidskaart: Realtek ALC660\

Als ik nog wat informatie vergeten ben hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

EDIT:
Na nog wat research via google kwam ik uit op een Spaanse site waarop stond dat de videokaart ATI radeon HD 3470 niet herkent wordt onder XP wanneer er meer dan 2GB geheugen in de notebook zit! Daarom werkte de videokaart WEL onder Vista!

Hiermee is het probleem opgelost!

[ Voor 7% gewijzigd door benno345 op 23-01-2011 16:41 ]