Ik ben net begonnen met Zend Framework. Het enige probleem is dat ik elke keer als er een fout in mijn code staat ik een 500 error krijg, i.p.v. een PHP syntax error of een door ZF gegenereerde error. Ik denk niet dat het aan mijn code ligt. Ik heb bijvoorbeeld in het bestand application/Bootstrap.php de volgende code:
Met de bovenstaande code krijg ik een internal server error. Als ik de doctype(), setEncoding() en headMeta() functies van $view niet meer aanroep gaat het wel goed. Als ik dan print_r(get_class_methods($view)) doe zie ik die functies ook nergens staan. Maar dan zou er toch een PHP of Zend error moeten komen?
Ik draai Zend Framework op mijn localhost (Windows 7 met Xampp).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| public function _initHtml() { $this->bootstrap('view'); $view = $this->getResource('view'); $options = $this->getOptions(); if (isset($options['resources']['view']['doctype'])) { $view->doctype($options['resources']['view']['doctype']); } if (isset($options['resources']['view']['encoding'])) { $view->setEncoding($options['resources']['view']['encoding']); } if (isset($options['resources']['view']['contentType'])) { $view->headMeta()->appendHttpEquiv($options['resources']['view']['contentType']); } if (isset($options['resources']['view']['keywords'])) { $view->headMeta()->appendName('keywords', $options['resources']['view']['keywords']); } } |
Met de bovenstaande code krijg ik een internal server error. Als ik de doctype(), setEncoding() en headMeta() functies van $view niet meer aanroep gaat het wel goed. Als ik dan print_r(get_class_methods($view)) doe zie ik die functies ook nergens staan. Maar dan zou er toch een PHP of Zend error moeten komen?
Ik draai Zend Framework op mijn localhost (Windows 7 met Xampp).