Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe server samengesteld en heb voor de grafische kaart gekozen voor een HD5450 omdat die passief gekoeld is en een HDMI output heeft. Eerst alles getest met Windows 7, de miserie begon al met underscan/overscan, via google dan een oplossing gevonden om die met CCC aan te passen, alle zwarte balken waren weg.

Nu er Windows Server 2008 R2 X64 op geïnstalleerd staat, zelfde probleem.. Zwarte balken overal, jammer genoeg installeerd CCC niet, hij zegt dat de installatie correct voltooid is maar de installatie duurde maar enkele seconden en in de map ATI Technologies staat niets.. .NET framework is geinstalleerd tot versie 3.5.1. Heb al zitten Googlen maar nergens een oplossing gevonden. Is er misschien een oplossing voor de underscan zonder het gebruik van CCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net gevonden in één of andere thread, een persoon die een batch file geschreven heeft die de underscan settings op 0 zet, werkt perfect!

http://www.overclock.net/...derscan-fix-sticky-4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Eventjes dit topic complementeren:

Ik had ditzelfde overscan probleem als ik mijn Iiyama E2473HDS op HDMI aansloot, zoals zoveel mensen. Lelijke zwarte balken en geen helder beeld op 1080p. Bijkomende problemen waren dat ik geen degelijke CCC kon installeren op mijn MSI U230 AMD Congo laptop (met HD3200 igp) op Win7 64bit voor redenen die voor mij onbekend zijn. CCC2 start niet en CCC van 8.4 (de enige versie die wel werkte hiero) mistte de optie voor het aanpassen van de underscan van 8% naar 0%.

Ik had de commandline tool al gevonden op een andere plek, maar de eerste versie die ik probeerde (2.2) deed niets. de tweede versie ( http://www.oshinetworks.com/ATI_Underscan_Fix_debug3.zip ) deed het wel!!
Mocht dit bestand niet meer te vinden zijn op die server, PM me dan en ik stuur het door :)

En als laatste, ATI/AMD? Waarom staat er standaard overscan aan in julie drivers? Inhemelsnaam, wat waren jullie denkende :? :( Ik heb hier vele uren aan moeten besteden, tig keer catalyst drivers een CCC her-geinstalleerd, en het werkt NOG niet. Alleen een 3rd party hack lost het op...
Nee, geen ATI kaarten meer voor mij...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca