Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik heb hier een MacBook Pro 13inch. Soms is het ook wel lekker om op een groter scherm te werken dus heb ik een display port naar DVI stekkertje gehaald. Ik heb hier meerdere computers via een DVI KVM switch aangesloten zitten op een 24inch scherm.

Nu wil ik wanneer de laptop aangesloten zit op mijn kvm switch dat het primaire beeld mijn 24 inch scherm wordt en het laptopscherm wordt uitgeschakeld (deze functie heb ik nog nergens kunnen vinden).

Het probleem is op dit moment dat mijn primaire scherm (24inch) een resolutie heeft van 1920*1080. Wanneer ik switch naar een ander computer via de KVM dan ziet de Mac dat als ontkoppeling van het scherm. Hij probeert dan de resolutie van 1920*1080 naar het laptopscherm te toveren, wat het scherm niet aankan. Het scherm flikkert dan net zolang totdat ik weer terug geschakeld ben.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Wat je ook kan doen, als je toch een KVM switch hebt, is je Laptop aan de lader leggen, toetsenbord en muis en beeld dus via de KVM, en dan gewoon de laptop dicht ;).

Edit; is een speciale closed shell mode geloof ik oid.

[ Voor 14% gewijzigd door Bloemstukje op 23-01-2011 14:00 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Even opgezocht. Als ik het scherm dicht klap en dus ik closed shell mode zit, Refreshed het 24inch scherm om de 2 sec.

Volgens een thread kan het ook liggen aan de mini display port adapter. Ik heb geen originele apple maar een knock off adapter.

Andere mensen suggereren dat de KVM switch HDCP moet ondersteunen. Volgens de specs doet mijn KVM switch dat ook.

[ Voor 78% gewijzigd door battler op 23-01-2011 15:22 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl