Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iedjie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Goedendag allen,
de pc van een vriend van mij met xp sp2 erop kreeg laatst de fameuze registry error dat de windows\system32\config\system beschadigd was. Eerst heb ik met Acronis een backup teruggezet. Dat heb ik al meerdere keren op zijn pc gedaan en ging altijd goed. Nu ging het op het einde helemaal mis. Ik kreeg een zwart scherm en hij startte niet door. Na opnieuw opstarten weer dezelfde error.
Toen maar de c: partitie geformatteerd en xp opnieuw geinstalleerd. En dat werkte. Toen opnieuw de Acronis backup gedraaid, (per slot van rekening staan daar al zijn instellingen in en zijn geïnstalleerde software in), en ook dat werkte. Paar keer opnieuw opgestart, en plotseling, na de derde keer opstarten komt dezelfde error weer terug!
Tijdens het zoeken in google en hier ben ik deze situatie nog niet tegen gekomen. Het lijkt alsof iedereen het wel weer aan de praat krijgt op de een of andere manier. Via de R in windows setup, of via backups of nieuwe installatie.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Heeft iemand een idee?
Het zou toch niet zo zijn dat een bepaalde sector van de hd kapot is? En zoja, is het dan niet heel toevallig dat bepaalde registry bestanden weer op diezelfde sector worden geschreven?

thanx, iedjie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch normaal veronderstel ik als je een backup gaat terugzetten dat je hetzelfde probleem terug hebt? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je al eens geheugen en HDD getest op problemen?
http://www.memtest.org/
http://www.ultimatebootcd.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Heb je ook al windows reparatie geprobeerd, die je zelf al noemde?

Edit:
Het lijkt alsof iedereen het wel weer aan de praat krijgt op de een of andere manier. Via de R in windows setup, of via backups of nieuwe installatie.
Je hebt zelf de backup gedaan. Los van het feit of de backup een fout bevat, een reparatie kan sowieso geen kwaad. Als er iets valt te repareren doet ie dat, valt er niks te repareren, dan doet ie niks. :+
Geheugen en HDD kan er inderdaad een oorzaak van zijn, in welk geval een reparatie alleen maar symptoombestrijding is.

Beste volgorde is dus eerst RAM & HDD uitsluiten/testen, vervolgens reparatie proberen.

@Hero Of Time
Uit de reacties zie ik dat er maar 1 persoon de hele TS heeft gelezen
Twee dan toch op zijn minst. Reparatie wordt wel genoemd, maar dat betekend niet dat het ook uitgevoerd is.
offtopic:
Lees aub eerst zelf goed voordat je gaat roepen dat er niet goed wordt gelezen. Ik irriteer me daar namelijk nogal aan. Aangezien ik topic starts meestal al twee keer rustig doorlees net om te voorkomen dat ik het niet goed lees. Vind ik een beetje :( dan als iemand gaat roepen dat er niet goed wordt gelezen terwijl diegene het zelf niet goed leest (lees: de feitelijke informatie uit de tekst halen).

Edit2 @ts hieronder: Had je al eens een reparatie uitgevoerd? Die kan namelijk ook wel eens helpen als er niks mis is met harde schijf/geheugen.

[ Voor 115% gewijzigd door crizyz op 23-01-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Uit de reacties zie ik dat er maar 1 persoon de hele TS heeft gelezen: de backup terug zetten werkt, totdat een paar keer herstart is. De backup is dus goed!

Ik denk hetzelfde als wagenveld, je HDD is gaar aan het worden. Laat dus controleren op bad sectors zodat deze niet meer gebruikt worden en lees ook gelijk even de S.M.A.R.T. status uit. Hoe oud is de harde schijf?

edit:
@crizys:
Ik haal feitelijk uit de TS dat de backup wat langer geleden is gemaakt en dat dit probleem pas sinds kort is. Hieruit concludeer ik dat de backup nog goed is, want de machine is ondertussen vaker herstart dan de paar keer die nodig is om de fout weer te krijgen.

Excuus als ik je beledigt heb, maar die ene zin die je had leek niet echt op een duidelijk begrip van het probleem. Een reparatie kan helpen ja, maar is zoals je nu noemt een lapmiddel die tijdelijk kan werken.

[ Voor 39% gewijzigd door Hero of Time op 23-01-2011 15:24 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iedjie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal idd geheugen en hd checken en indien kapot repareren. Ik laat 't resultaat weten hier. De hd is zo'n 6 jaar oud.
Pagina: 1