Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Ik moet thuis een nieuwe router hebben die vanuit de gang (voorkant van het huis) tot aan de achterkant van het huis (15 meter) goed bereik heeft. Er is echter 1 probleem, er zit een draagmuur op ongeveer 8 meter van de router richting de achterkant van het huis.

Helaas is het niet mogelijk om bekabeling naar de achterkant van het huis te leggen aangezien er geen loze leidingen meer zijn.
Weet iemand een router met een goed bereik en / of andere mogelijkheden ? Ik heb gekeken naar de WRT610N, maar bij het kijken naar reviews van dit product lijkt het allemaal nogal tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Je moet denk ik eens kijken naar een rangeextender, bijv. de Netgear WN2000RPT

Je zou die aan de andere kant van de dragende muur kunnen zetten.

Ik zeg er gelijk bij dat ik er geen ervaring mee heb.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 19:43

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan eventueel ook kijken naar een repeater in de buurt van die muur. Of een powerline setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
En als je die bovenstaande optie niet wil, gooi het kruipluik open, trek wat oude kleren aan.... en succes met het kruipen on de vloer. Je zou dan bv achter in de kamer langs een verwarmingsleiding (beste wel de retour leiding kiezen) weer door je vloer terug.
Fritz Wlan repeater werkt opzich ook best mooi, maar repeaters zijn funest voor de totale doorvoer snelheid. Dus een kabel leggen met een accespoint/ router met dhcp uit ;) is beter.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
Netgear WNDR3700 RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router

kijk maar eens naar deze router SUPER bereik enz enz enz