Lichte brom in tv-geluid

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Tijdens het kijken van een film gisteren merkten ik en een vriend van mij ineens dat er een lichte brom in het tv-geluid zit. Deze brom is alleen aanwezig wanneer er een bepaalde hoeveelheid wit in het beeld is. De aanwezige vriend vertelde dat hij exact hetzelfde probleem heeft! Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de mogelijke oorzaak. De brom is qua frequentie lager dan de beruchte 50-hz-brom en is qua volume niet luid.

In mijn geval is de tv op de geluidsinstallatie aangesloten via de hoofdtelefoonuitgang, de vriend heeft dat via de SCART-uitgang gedaan.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Vond het frappant dat wij hetzelfde probleem hebben!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Toevallig een LG tv?
Ik had zelf eerst een 26" samsung welke ik ook voornamelijk als pc scherm gebruikte en daarbij heb ik nooit wat gehoord, maar met me LG 42" hoor ik ook backlight gebrom maar het is wel heel erg licht. Enige vorm van muziek/ geluid van iets anders overstemd het direct. Verder heb ik er wel een monteur voor laten langs komen en deze stelde vast dat het conform product was :? nou voor mij de volgende keer weer een extra puntje om op te letten.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Neen, het zijn in beide gevallen Philips (nouja, 1 Aristona) CRT TV''s!

Heeft het iets met het moduleren van het signaal te maken?

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 10:19

Eijkb

Zo.

Ik heb een Samsung LCD TV welke hetzelfde heeft wanneer veel wit aanwezig is in het beeld. Een licht gebrom, niet al te storend en eigenlijk hoor je het alleen als de scene die afspeelt een stille scene is (met dus veel wit).

.