basic reciever of zijn USB en Ethernet een must?

Pagina: 1
Acties:

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04-2025
Ik ben op zoek naar een set met een beperkt budget. Mijn ideale reciever heeft ethernet en USB, maar dan kom je meteen in de 400 euro plus sfeer. En dat wordt hem dus niet. Maar ik zie ook blu-ray spelers die deze dingen juist goed kunnen. Dus, denk ik, goedkopere reciever en de opties via de blu-ray speler. Ik wil gewoon mp3 luisteren en eventueel internet radio luisteren.

Daarnaast zie je bij de goedkopere sets dat het geen DTS-HD is. Is dat HD nou echt een must have? En als mijn tv 3D krijgt (ooit bij vernieuwing) geeft mijn oudere reciever dan geen geluid? Of is dat ook gewoon een beetje hype achtig.

Ik denk nu aan die harman kardon set met de JBL 200.5 boxen voor 500 euro of een goedkopere Yamaha met waarschijnlijk ook de JBL boxen erbij. Maar zit ik goed met mijn gedachte om de technische snufjes via de blu-ray te doen, of móet ik echt voor een reciever met meer opties gaan? Bij voorbaat dank voor de hulp!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

MorgothG schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:08:
Ik ben op zoek naar een set met een beperkt budget. Mijn ideale reciever heeft ethernet en USB, maar dan kom je meteen in de 400 euro plus sfeer. En dat wordt hem dus niet. Maar ik zie ook blu-ray spelers die deze dingen juist goed kunnen. Dus, denk ik, goedkopere reciever en de opties via de blu-ray speler. Ik wil gewoon mp3 luisteren en eventueel internet radio luisteren.
Plus dat een Blu-rayspeler wellicht ook nog beeld over het netwerk kan halen, waar een receiver puur en alleen audio doet. Persoonlijk vind ik een netwerkpoort en/of USB op een receiver niet echt heel veel meerwaarde hebben. Doe het dan meteen goed en ga voor een mediaspeler. Plus dat de prijzen van modellen met beide functies inderdaad (veel) hoger liggen. Dan moet je kijken naar receivers als de Onkyo TX-NR708 (700 euro), Denon AVR-3311 (1300 euro), Pioneer LX-53, etc.
Daarnaast zie je bij de goedkopere sets dat het geen DTS-HD is. Is dat HD nou echt een must have? En als mijn tv 3D krijgt (ooit bij vernieuwing) geeft mijn oudere reciever dan geen geluid? Of is dat ook gewoon een beetje hype achtig.
Ik zie de link tussen HD Audio en 3D-TV even niet...
HD Audio kan worden verstuurd door een Blu-ray- of door een mediaspeler. Deze stream gaat dan naar een receiver en die laat dan het HD Audio te gehore brenge. Mits de receiver HD Audio ondersteunt. Wordt HD Audio niet ondersteunt en alleen maar de gewone/normale DTS en Dolby Digital dan zal dat worden afgespeeld. In de HD-variant zit namelijk een core van de normale track, ingebouwde backwards compatibility. Maar 3D hangt niet samen met HD als dat de ene er niet is je het andere ook niet hebt. Je ziet ze nu tegenwoordig veel samen op een Blu-ray: dus een film met HD Audio én 3D. Maar er zijn meer films die in 2D zijn en ook HD Audio hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04-2025
Het leek mij ook al dat je de features beter op speler ipv op de reciever kunt hebben. Bedankt! En dat hele 3D ready, het geluid is toch al 5.1 of 7.1 ik denk dat ze iedereen gewoon gek willen maken om weer iets nieuws te kopen. Nu nog kijken wat het precies wordt, in ieder geval geen reciever van 400 euro voor mijn budget.

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"