Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorige maand heb ik een Readynas duo 2100 gekocht om zo al mijn gegevens veilig te bewaren. uiteraard wil een beetje tweaker nog extras aan toevoegen. Zo heb ik inmiddels SABnzbd+ aan de praat gekregen. Echter krijg ik ipv6 niet aan de praat. Ik heb een dual stack ipv6 modem van xs4all, waarbij alle andere pc's in huis keurig een ipv6 adres toegewezen krijgen. Alleen de NAS niet.

Via internet is het me al snel duidelijk dat Netgear nog geen ipv6 standaard meeleverd. Aangezien de nas een linux bakkie is moet het toch mogelijk zijn? Ik heb ssh actief, en kan inloggen als root. apt-get werkt als het zonnetje.

Zoekend op internet naar een goeie howto levert tot nu toe niets interessants op. In ieder geval niet iets wat werkbaar is.

Is er bij jullie een methode bekend om ipv6 werkend te krijgen op de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vermoedelijk is het gewoon niet meegebakken in de kernel van die NAS en dan houdt het al snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:15:
vermoedelijk is het gewoon niet meegebakken in de kernel van die NAS en dan houdt het al snel op.
Een tunnel opzetten tussen de nas en mijn router? Is dat misschien een optie? Of zal dat ook niet werken aangezien SABnzbd+ met uitsluitend ipv6 accounts connecties maakt met de newsserver? Want in dat geval zal SABnzbd "voor de gek" gehouden moeten worden, omdat het verkeer tussen de NAS en de router ipv4 is, en vanaf de router naar internet ipv6.

Jammer dat zo'n NAS met een hoge "tweak-gehalte" niet eens ipv6 aan boord heeft |:( Zoals we allemaal al wellicht weten raakt de ipv4 adressen al heel snel op. (binnen 2 weken begreep ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ipv4 binnen 2 weken opraakt is onzin. Als de laatste /8 uitgedeeld wordt, dan nog kan die heel vaak worden opgesplitst. En providers hebben voorlopig nog wel genoeg in voorraad. Over dat ipv4 opraakt zou ik me niet zo snel zorgen gaan maken.

Als het een apt based systeem is dan kun je ook gewoon de kernel source binnen halen met apt, en hem zelf even met ipv6 support kunnen bouwen. Of als de kernel het gewoon support, missen er misschien gewoon nog wat packages (zoals dhclient6 bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:14

Snow_King

Konijn is stoer!

Is de module "ipv6" aanwezig?

code:
1
find /lib/modules -name 'ipv6'

Daar moet je dan een "ipv6.ko" vinden. Wellicht is een "modprobe ipv6" al genoeg.