Vorige maand heb ik een Readynas duo 2100 gekocht om zo al mijn gegevens veilig te bewaren. uiteraard wil een beetje tweaker nog extras aan toevoegen. Zo heb ik inmiddels SABnzbd+ aan de praat gekregen. Echter krijg ik ipv6 niet aan de praat. Ik heb een dual stack ipv6 modem van xs4all, waarbij alle andere pc's in huis keurig een ipv6 adres toegewezen krijgen. Alleen de NAS niet.
Via internet is het me al snel duidelijk dat Netgear nog geen ipv6 standaard meeleverd. Aangezien de nas een linux bakkie is moet het toch mogelijk zijn? Ik heb ssh actief, en kan inloggen als root. apt-get werkt als het zonnetje.
Zoekend op internet naar een goeie howto levert tot nu toe niets interessants op. In ieder geval niet iets wat werkbaar is.
Is er bij jullie een methode bekend om ipv6 werkend te krijgen op de nas?
Via internet is het me al snel duidelijk dat Netgear nog geen ipv6 standaard meeleverd. Aangezien de nas een linux bakkie is moet het toch mogelijk zijn? Ik heb ssh actief, en kan inloggen als root. apt-get werkt als het zonnetje.
Zoekend op internet naar een goeie howto levert tot nu toe niets interessants op. In ieder geval niet iets wat werkbaar is.
Is er bij jullie een methode bekend om ipv6 werkend te krijgen op de nas?