Iphone 3G 4.2.1 multitaskt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:41
Hallo medetweakers,

Ik heb een iPhone 3g met 4.2.1 erop. Vroeger kon ik altijd multitasken, ik weet niet of dit het goede woord is overigens. Voorbeeld: In 'telefoon' op een gebruiker klikken en dan op 'bericht' om een sms te sturen. Dan loopt de telefoon vast omdat er 2 dingen tegelijk open staan. Er verschijnt een radartje in beeld waarna ik opnieuw moet ontgrendelen.

Weten jullie hoe dat komt?

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een 3g heeft toch sowieso geen Multitask support?
Je probleem heeft ook weinig met Multitask te maken als ik het zo lees.

Restore al geprobeerd (eventueel zonder terug plaatsing van backup)?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 22:31
Donstil schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:21:
Een 3g heeft toch sowieso geen Multitask support?
Je probleem heeft ook weinig met Multitask te maken als ik het zo lees.

Restore al geprobeerd (eventueel zonder terug plaatsing van backup)?
Echt multitasken is het ook niet, maar het vroegere "multitasken"van Apple is bijvoorbeeld het kunnen draaien va n muziek en een smsje schrijven tegelijk.

OT: Ik zal inderdaad proberen je iphone te restoren, dan zijn je problemen vrijwel altijd verholpen ;) heb je een jailbreak trouwens? dit zorgt namelijk ook voor meer software storingen ( eigen ervaring:))

edit: ik lees nu over dat radertje wat in beeld komt, dat betekend dat je springboard crasht, en dan kun je eigenlijk het beste een restore doen. je kan ook proberen recent geinstalleerde software ( via cydia ) te verwijderen. Dat wil ook nog wel is helpen

[ Voor 16% gewijzigd door evanraalte op 23-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:41
Ook na een restore kan ik niet twee dingen te gelijk doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat deze topic al behoorlijk oud is, maar ik was zelf ook op zoek naar de oplossing en deze topic komt nog steeds naar voren als je 3G multitasking zoekt.

Apple heeft OpenGLES 2.0 een vereiste gemaakt voor multitasking op de iPhone, en de 3G heeft dat niet, waardoor je iPhone 'crasht' naar de springboard zodra je wilt multitasken. Wat je moet doen is NP82AP.plist openen en het volgende stuk veranderen:

<key>opengles-1</key>
<true/>

naar
<key>opengles-1</key>
<true/>
<key>opengles-2</key>
<true/>

en natuurlijk
<key>multitasking</key>
<false/>

in
<key>multitasking</key>
<true/>

C'est tout, dan werkt het wel weer.

Het aanpassen van dit bestand kan via SSH of, als je niet weet wat je doet, via iFile wat te downloaden is via Cydia.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 13:49 ]