Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 12:45
Ik heb gisteren een computer in elkaar gezet met een chieftec 350w smart voeding een intel i3 540 en een msi h55m-e33 moederbord en 1x 2gb corsair ddr3 geheugen. Maar nu ik probeer te booten geeft het moederbord alle fans 1 a 2 seconden stroom en na 5 seconden herhaalt dat zich. Ik heb het al getest met een andere voeding. De configuratie waarmee ik heb getest is voeding+moederbord+CPU+met en zonder geheugen. Als ik een monitor aansluit krijg ik ook geen beeld/bios.
Ik heb ook al geprobeerd om het moederbord met een jumper te resetten maar ook dat gaf geen resultaat.

Kan ik het moederbord beter terug brengen naar de winkel of hebben jullie nog tips om het toch te laten werken?

Mvg,

Arjen de Jong

[ Voor 4% gewijzigd door arjendj op 23-01-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

(te veel) afstandsbusjes gebruikt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Nee ik heb hem buiten de kast getest in de doos van het moederbord.
Met onder het moederbord het plastig waarin het moederbord verpakt zit.

[ Voor 35% gewijzigd door arjendj op 23-01-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

En je hebt de reset en power button goed aangesloten al geprobeerd met alleen de power button aan te sluiten?

Deze topic al bekeken?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 29% gewijzigd door 42dpi op 23-01-2011 11:08 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Ja ik heb hem goed aangesloten (volgens handleiding van het moederbord).
Ja dat topic heb ik bekeken voeding heb ik gechekt en ik heb ook getest met een voeding uit een ander systeem. Kortsluiting zou kunnen maar ik kan me niet indenken waar hij kortsluiting mee kan maken als hij nog in de doos zit.

[ Voor 60% gewijzigd door arjendj op 23-01-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Geeft het moederbord piepjes (speaker aangesloten?) of een code met knipperende lampjes?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Geen piepjes alleen een blauw lampje dat tegelijk met de fans aangaat en 1 seconde brand.
Ik heb trouwens de extra 4 pin aansluiting van het moederbord ook aangesloten op de voeding.

[ Voor 34% gewijzigd door arjendj op 23-01-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:41

DataGhost

iPL dev

arjendj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:02:
Met onder het moederbord het plastig waarin het moederbord verpakt zit.
Dat eh... geleidt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Geleidt plastic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:41

DataGhost

iPL dev

Nee. Het is dan ook niet 100% 'plastic'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je zult die ESD (anti statische elektriciteit) zak wel bedoelen ipv plastic.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
doorzichtig met zwarte streepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Geen pinnetjes van de processor gebogen/gebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Nee, zitten volgensmij geen pinnetjes meer onder maar een ander soort connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Maar geleidt dat esd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Dit vond ik na 10 seconden zoeken op google http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrostatische_ontlading
Kom op je kunt zelf ook wel wat moeite doen.

offtopic: er is ook een EDIT-knop...

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik hoop voor je dat alles nog werkt, zou zomaar iets kort kunnen zijn gesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
In dat topic staat dat het kwam door dat er een verpakking van een hardeschijf onder lag.
Er staat ook:
''wou ik net zeggen, ik heb ook vaak die dingen onder mobo's gelegd zonder vuurwerk, wat je zegt de buitenkant geleidt helemaal geen stroom..zou zeggen pak een muiltimeter en meet maar..''
Aan het eind van het topic heeft iemand het gemeten en het geleide pas bij 40KV.

Dus het geleidt ''waarschijnlijk'' niet , maar als het wel zou geleiden dan had ik gisteren toch vonkjes moeten zien/horen toen ik hem voor het eerst aansloot?

[ Voor 21% gewijzigd door arjendj op 23-01-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Maak gebruik van de Edit-knop ipv een nieuw bericht te plaatsen, alsjeblieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Een Chieftec 350 watt voeding is nou niet direct dat je zegt een A merk en een stabiele voeding maar je schreef dat je het ook met een andere voeding geprobeerd hebt. Nu vraag ik mij af of je een soortgelijke voeding hebt geprobeerd want je probleem lijkt toch wel erg veel op een slechte voeding en te weinig stroom.

Je mag bv blij zijn bij zo'n Chieftec 350 watt voeding dat hij in werkelijkheid misschien 200 watt maximaal leverd en nu verbruikt zo'n i3 540 niet zoveel, echter, je gebruikt de gpu die in de cpu zit en dat zorgt wel weer voor meer verbruik.

Ik zou je dus als tip willen aanreiken van probeer toch even een betere voeding te lenen of als het dan om een B merk voeding gaat kan je beter eens met een voeding van bv minimaal 500 watt proberen. Bij een A merk voeding zou in elk geval 350 watt normaal gesproken gewoon moeten werken met de config die jij nu hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Roel1966 op 23-01-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tdp van die procc is 73 watt. Dus de voeding kan het nooit, maar dan ook nooit, zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:50
arjendj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:39:
[...]
Dus het geleidt ''waarschijnlijk'' niet , maar als het wel zou geleiden dan had ik gisteren toch vonkjes moeten zien/horen toen ik hem voor het eerst aansloot?
Die zwarte banen geleiden... Dus dat hoeft helemaal niet. en zo'n volledige antraciete zak kun je denk ik wel al bedenken...

Stuk karton pakken en daarop testen i.i.g. En die voeding zou ik ook niet meteen buiten het verhaal zetten... Wat is de videokaart? zodra je in de buurt komt van de 200W ben je al niet meer zeker met deze voeding... Zelfde verhaal als Trust, een 370W model knalt eruit bij een constante 280W... en dan moet je maar zo denken, daar heeft hij dan 5 seconden op gedraaid. de 350W haalt zo'n C-merk nooit, maar dan ook echt NOOIT.
Zonder geheugen gebeurt er sowieso niks, misschien een paar piepjes... Kijk eerst eens of er wel een speaker op zit en kijk, als je deze zelf hebt moeten aansluiten, of deze goed zit, bij mij werkte deze namelijk maar 1 kant op...

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2006/05/22/six_975x_enthusiast_motherboards_for_today_and_tomorrow/foxconn_speaker.jpg

een speaker, op het moederbord vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.clearpc.ca/catalog/images/speaker.JPG

een losse speaker.

Dus kijk op het mobo of er wel een speaker opzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:29:
De tdp van die procc is 73 watt. Dus de voeding kan het nooit, maar dan ook nooit, zijn ;)
In geval van een A merk voeding zeg ik van oke, maar in geval van een B of C merk voeding zeg ik van dat je dit zeer zeker niet kan uit sluiten. Je vergeet namelijk ook nog 1 ding dat een B of C merk voeding onstabiel kan zijn waardoor een moederboard stop zegt uit eigen veiligheid. Dus je kan absoluut niet zo stellig zeggen aan de hand van puur theoretische getalletjes dat het de voeding nooit kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:10

Sosabowski

nerd

Roel1966 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:30:
[...]

In geval van een A merk voeding zeg ik van oke, maar in geval van een B of C merk voeding zeg ik van dat je dit zeer zeker niet kan uit sluiten. Je vergeet namelijk ook nog 1 ding dat een B of C merk voeding onstabiel kan zijn waardoor een moederboard stop zegt uit eigen veiligheid. Dus je kan absoluut niet zo stellig zeggen aan de hand van puur theoretische getalletjes dat het de voeding nooit kan zijn.
Onzin een 350Watt is meer dan voldoende voor deze setup. ONBOARD video!! Dir kan je met een C merk nog wel van prik voorzien.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Mjah, maar het kan nog steeds een kapotte voeding zijn. Maar goed, ook het geheugen of het bord zelf zou kunnen. Zelfs de processor. De 20/24 pin ATX en de 4/8 pin cpu stekker zijn allebei aangesloten?

Als je er echt niet uitkomt zou ik met het hele zaakje terug gaan naar de winkel. De enige manier om er achter te komen wat het is is onderdeel voor onderdeel testen namelijk.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het is ook ietswat absurd om Chieftec voedingen als B-merk af te doen. Nu is de Smart-serie misschien niet de beste van Chieftec, maar ze kunnen weldegelijk een behoorlijk vermogen leveren op de 12V lijn. Genoeg om een simpel systeem stabiel van stroom te voorzien.

Het neemt echter natuurlijk niet weg dat de voeding niet lekker meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Sosabowski schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:36:
Onzin een 350Watt is meer dan voldoende voor deze setup. ONBOARD video!! Dir kan je met een C merk nog wel van prik voorzien.
Er zit dus geen onboard video bij zijn systeem maar een gpu in de cpu dus dat eventjes erbij genomen, en daarbij gaat het erom in hoeverre bv de 12 V lijn wel 12 V constant leverd.

Ik snap ook niet dat men telkens toch de voeding van een pc zo achterop stelt en telkens redeneerd van voeding is voeding en merk, ach boeien. Zo is het helaas niet en een voeding is wel degelijk een heel essentieel onderdeel van je pc waarop je eigenlijk niet moet besparen.

Verder schrijf ik ook niet dat het met alle zekerheid de voeding zal zijn maar het valt niet uit te sluiten omdat Chieftec nu eenmaal niet direct A klasse voedingen maakt. Ook met A klasse voedingen kan je natuurlijk pech hebben maar de kans bij een B klasse voeding ligt nu eenmaal een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ik heb een soortgelijk probleem. ik heb onlangs ander ram geheugen in mijn pc willen doen, waarna mijn pc bij opstarten aan lijkt te gaan maar de pieper op het moederbord blijft constant, zonder pauzes, piepen. misschien ligt het aan je geheugen?

probeer eens op te starten met 1 reepje ram geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geniusboxen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-08 19:29
Als je tot de mogelijkheid beschikt, probeer eens een andere processor. Als de processor stuk is kan hij geen instructies doorgeven en dus doet het systeem vrijwel niks. Heb je de bios al gereset? Als je het geheugen eruit haalt hoor je dan ook piepjes? Zie je verder geen rariteiten op het moederbord?

EHSD-VM2D + PUHZ-SW50-VKA + PAR-WT50-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Ik heb het moederbord van Norrod terug gekregen.
Er was bij mijn 1 pinnetje dat net niet contact maakte met de cpu.
Hij doet het nu super!!!
Thanks voor alle hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pagina: 1