Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Belgacom Internet favorite haalt snelheden niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een internet favorite abonnement bij Belgacom, normaal zou ik download snelheden moeten halen van 25Mbps maar kan maar downloaden aan 500Kps! Weet iemand hoe dit zou komen?

Alvast bedankt!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu met de juiste eenheden en opnieuw. Geadverteerde snelheid is niet werkelijke zie de * in je contract. Wanneer komt dit eindelijk in de FAQ ? Mag weer dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door analog_ op 23-01-2011 01:44 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja, uhm je download van een server die nie sneller kan :?

voor de rest geef je ook weining info dus meer antwoordt krijg je ook moeilijk

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het niet beter uitleggen dan dit: ik heb een belgacom favorite abonnement volgens het contract zou ik 25mb/ps moeten kunnen downloaden, als ik een speed test doe zegt het dat k kan downloaden aan 3mb/ps maar als ik dan iets ga downloaden haalt die maar 500kb/ps, met een rapidshare premium account
ps: ik heb een adsl2+ modem

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je hebt je laten foppen door de salesmensen? en verwacht dat je steeds 25Mbps kunt halen.

Lees het na: het is een maximum, en geen minimum...

en zoals de vorige reacties al zeggen: er zijn meerdere oorzaken mogelijk:
trage server, druk bezette server, je router/wifi/powerlan die niet sneller kan,....
meer detail aub als je echt geholpen wilt worden ;)

edit: de meer info staat er
adsl2+ is max 24 niet 25... dan zit je op VDSL2
en tja rapidshare kan wel even druk zijn...
of zit je met meerdere pc's (of meerdere programm's op je pc) te leechen op je connectie?

speedtest is een indicatie van wat je zou kunnen halen, niet wat je gaat halen op elke server...
vanop rapidshare is 500kBps (wellicht verwissel je de B en b weer door elkaar) waarschijnlijk een vrij goede snelheid.

(tip: het is 25Mb/s of 25Mbps, niet die rare combo die jij gebruikt ;) )

[ Voor 42% gewijzigd door soulrider op 23-01-2011 02:02 ]

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eenheden weer megabit of byte, factor 8 verschil. 25Mbit is ongeveer 3MByte dus dat lijkt OK. Probleem is dat je verwacht dat het internet oneindige capaciteit heeft maar dat beeld klopt dus niet. Niet alle servers kunnen je lijn volpompen, met name als je rekening houd dat die server niet alleen jouw taakjes afhandelt. Als je de snelheid echt wilt zien kan je best voor belgacom vanaf de belnet ftp wat downloaden maar vooral meer parallel.

[ Voor 15% gewijzigd door analog_ op 23-01-2011 01:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een d-link dsl-320t modem, dus daar zou het probleem niet kunnen liggen en ik zit maar met 1 pc op dit netwerk

• soulrider
wel als je lijn een VDSL2 lijn is, dan zit het probleem wel in je ADSL2+-modem ;-)
(en met die 25Mbps down, 3,5Mbps up verwacht ik eerder een VDSL2-lijn, dan een ADSL2+-lijn, omdat die laatste max. 24Mbps down en1,5 Mbps up geeft...)

Maar zoals al aangegeven: 3MBps is een goede speedtest voor een max. 25Mbps-lijn.
en 500kBps vanaf rapidshare kan te maken hebben met drukte op server, tussen server en jouw lijn, ....
een premium abbo bij rapidshare geeft ook geen minimum snelheid, maar enkel 'geen wachttijd' voordat je download start, en eventueel de mogelijkheid tot meerdere downloads tegelijk.

maw: vrij normaal, en niet echt de moeite om voor te roepen, tenzij je ook eens test vanaf andere servers.
Als je die 3MBps bv (bijna) wel haalt als je een groot bestand van een BGC- of zelfs TN-site download...
dan ligt het probleem aan server-zijde (niet ongewoon met rapidshare), en daar kunnen wij noch jij iets aan doen behalve: leren mee leven en geduld hebben... (of andere bronnen zoeken om te leechen)

[ Voor 10% gewijzigd door soulrider op 23-01-2011 02:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik download overal evenrap (rapidshare, html link, ....)
maar toch bedankt voor alle moeite =p

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Even een simpele snelheidstester, welke 99/100x een correct antwoord geeft (Doe de test 3x, om zekerheid te hebben)

www.speedtest.net

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
D4NG3R schreef op zondag 23 januari 2011 @ 02:26:
Even een simpele snelheidstester, welke 99/100x een correct antwoord geeft (Doe de test 3x, om zekerheid te hebben)

www.speedtest.net
ik vind http://www.google.ca/sear...official&client=firefox-a veel betrouwbaarder?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Leef je uit met het vinden van een goede host. Ik houd het bij speedtest.net, de resultaten zijn over het algemeen beter als dat je op een random site .bin files gaat downloaden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom bij beiden steeds uit op 4.10Mb/s

• soulrider
heb je enig idee hoe ver je van de telefooncentrale zit?
(te ver er vanaf = dan is die 4Mbps een normale snelheid, en ben je wederom gefopt door de salesmensen)

heb je mss toch VDSL2 op je lijn ipv ADSL2+?
controleer ev. op www.belgacomtv.be of je 2 tv's zou kunnen aansluiten als je bgc-tv zou nemen: dan kan je vdsl2 hebben ipv adsl2+/adsl...

Wat geeft je modem bv aan als lijnsnelheid?
(is die modem ook wel correct geconfigureerd, en niet per ongelukt vast op ADSL-lijntype, ipv 'automatisch' of ADSL2+ ?)

en heb je voor een belgische server gekozen bij speedtest.net ?
bij mij kiest die bv default eindhoven, terwijl brussel of mechelen gemiddeld betere resultaten geeft voor mij

[ Voor 29% gewijzigd door soulrider op 23-01-2011 02:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet hoever ik van de centrale zit maar ik heb gekeken bij mijn modem config en er is wel degelijk adsl2+ ingestelt, ik heb brussel en mechelen beiden geprobeerd

• soulrider
ipv selectief te lezen, te testen en te reageren:
doe nu ook eens die andere testen: als belgacomtv.be zegt dat je 2 tv's kan aansluiten, heb je een vdsl2-lijn, en ben je niets met adsl2+-modem... (want ik herhaal nog eens: de snelheden die je volgens de salesmensen en hun site max. kunt halen, zijn vdsl2-snelheden en kloppen niet voor adsl2+)

Voor't zelfde zou je lijn nog moeten omgeschakeld worden naar VDSL2, en staat die nu nog op ADSL
(geen ADSL2+ dus)

en ipv naar je lijntype te kijken van je modem: kijk in de config naar de lijnsnelheden die hij vermeld...
Als je modem maar kan inbellen aan 4Mbps, dan ga je nooit sneller halen... hoe hard je ook probeert.
(en dan zit je ook op een relatief verre afstandvan de centrale)
Pagina: 1