Data terugkrijgen van gecrashte computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Hallo,

Een tijdje geleden is mijn computer gecrasht, wilde niet meer opstarten en na veel pogingen hem te repareren is het niet gelukt, resultaat: Laptop gehaald.

Nu heb ik wel een probleem, op de harde schijf van mijn oude computer stonden wat belangrijke bestanden die ik nodig heb, nu heb ik dus geen flauw idee hoe ik die bestanden terug ga krijgen.
Het lijkt met niet dat het zo simpel is als die harde schijf gewoon in een andere computer te stoppen? Want het kan namelijk ook zijn dat de harde schijf beschadigd is, ik weet namelijk nog altijd niet de oorzaak van de gecrashte computer (hardware/software).

Bvd. Link

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jawel gewoon doen, als je het niet vertrouwd doe je het met een usb convertje en een losse voeding oid, (20 pleuro oid)

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 23-01-2011 01:38 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

Als je alleen maar gaat bedenken wat het allemaal zou kunnen zijn en er daarom niets aan doet, krijg je je data niet terug natuurlijk.

Om te beginnen zou je de schijf du sinderdaad eens in een andere computer kunnen hangen (of simpeler, de oude computer opstarten vanaf een cd/dvd/usb-stick/floppy, naargelang de mogelijkheden.

Probeer eens het een en ander uit, en laat ons weten wat het resultaat is. Met de huidige informatie die je geeft kan mijn glazen bol niet echt veel, natuurlijk.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aangezien mijn kristallen bol net gecrasht is zul je toch echt eerst wat meer moeten vertellen over dat falen van die computer. Met wat voor symptomen ging dat gepaard? Wat heb je geprobeerd om de zaak op te lossen en om wat voor hardware en OS gaat het?

Zonder meer info kunnen we er echt niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
Gewoon in een andere pc drukken (eventueel in zo'n externe usb ding :9 ) . Als er niks ernstigs met de HDD aan de hand is, kun je gewoon je bestanden kopieren en veiligstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En als je echt niet durft sluit je hem aan op de pc van de buurman
wat wil je horen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:21
Eerst een linux live cd van internet downloaden en daarmee booten en kijken of je bij je HD kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
xminator schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:42:
Eerst een linux live cd van internet downloaden en daarmee booten en kijken of je bij je HD kan?
Ik zou een extern dock ding kopen. Dan die aan de laptop hangen en dan de bestanden overhalen. De reden : met een linux bootCD moet je je bestanden ergens kwijt. Branden gaat niet, want je hele OS draait op de CD speler. Dus je moet met een 2e usb schijf aan de gang of een netwerkschijf.

Daar komt bij dat als de schijf aan het overlijden is, je het asap over wilt halen.

Dus als het SATA is, een dock van 20 euro halen en inklikken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:21
asing schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:54:
[...]

Ik zou een extern dock ding kopen. Dan die aan de laptop hangen en dan de bestanden overhalen. De reden : met een linux bootCD moet je je bestanden ergens kwijt. Branden gaat niet, want je hele OS draait op de CD speler. Dus je moet met een 2e usb schijf aan de gang of een netwerkschijf.

Daar komt bij dat als de schijf aan het overlijden is, je het asap over wilt halen.

Dus als het SATA is, een dock van 20 euro halen en inklikken.
Zelf heb ik het gewoon met een USB-stickje gedaan, die dingen heb je in overvloed en er kan tegenwoordig meer dan zat op. Maar bij mij ging het om kleine bestanden, als het om grote bestanden gaat is jou opmerking handiger natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem vorige week: ik kon geen toegang meer verschaffen tot mijn HDD, toen geprobeerd met een Ubuntu Live-CD, aleen dat werkte niet. Vervolgens heb ik hem aan een HDD-Bay aangesloten (ik had er een over van een oude externe HDD, vervolgens d.m.v. een usb 2.0 kabeltje aan een andere computer gehangen, geformatteerd, toen met Recuva (je weet wel, van Piriform, die van CCleaner) de bestanden teruggehaald.

Dit zou ik toepassen als je niet meer bij de harde schijf kan, anders zou ik in Ubuntu -als je nog bij de bestanden kan- de bestanden van de HDD kopieeren naar een externe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:48:
Ik had hetzelfde probleem vorige week: ik kon geen toegang meer verschaffen tot mijn HDD, toen geprobeerd met een Ubuntu Live-CD, aleen dat werkte niet. Vervolgens heb ik hem aan een HDD-Bay aangesloten (ik had er een over van een oude externe HDD, vervolgens d.m.v. een usb 2.0 kabeltje aan een andere computer gehangen, geformatteerd, toen met Recuva (je weet wel, van Piriform, die van CCleaner) de bestanden teruggehaald.

Dit zou ik toepassen als je niet meer bij de harde schijf kan, anders zou ik in Ubuntu -als je nog bij de bestanden kan- de bestanden van de HDD kopieeren naar een externe harde schijf.
Ik zou inderdaad recuva gebruiken!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Heb mogelijk de oplossing gevonden, kreeg bij blue screen constant deze foutmelding: STOP 0x00000024 (0x001902FE, 0xF52151D8, 0xF5214ED4, 0x805642B7) of iig een soortgelijke.
Blijkbaar is dit de beste oplossing: Met de XP cd opstarten, naar de herstel/repairconsole gaan en daar een chkdsk /r uitvoeren.
Geef voor de zekerheid ook een fixboot en een fixmbr.

Heb alleen geen XP cd meer >_>

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Zoals al eerder aangegeven, probeer op te starten met een live CD of Bart PE CD. Naar alle waarschijnlijkheid kun je dan wel bij je HDD. Als je de XP cd niet meer heb, kun je ook geen fixmbr en zo verhelpen. Of hoop je nu dat er iemand met een CD op de proppen komt?

Edit: met een bart pe cd kun je ook een schijfcheck uitvoeren.

[ Voor 15% gewijzigd door marquis op 26-01-2011 14:08 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

1.
Test de schijf met de diagnostische utility van de fabrikant van de schijf. Gebruik de meest uitgebreide niet-destructieve test.

2.
Mogelijk is dit relevant.

Te vinden via Google.
Pagina: 1