Ik heb een linksys WRT320N icm ziggo 120mbits en heb alles bekabeld met cat6 sftp kabeltjes. (alle computers hebben ook een 1000mbit netwerkkaart). Ik heb momenteel 1x win7 ultimate x64 computer 1x winxp x86 en 1x ubuntu x86. De router heb ik geupdate naar de nieuwste firmware van de linksys site 1.0.04 en heb de fabrieksinstellingen op de router laten staan, alleen bij wireless een wachtwoord erop gezet (gebruik geen wireless). Nou het probleem is dus dat het internet met de dag (misschien ook wel met het uur maar zo precies let ik er niet op) trager word.. ik haal dus 15mb per seconden... en na een bepaalde tijd haal ik nog maar maximaal 2mb per seconden... dan trek ik de stroom uit de router en steek deze terug erin en heb ik weer mijn volle verbinding voor eventjes...
Misschien de alternatieve firmware van DD-WRT proberen ?
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
zie hierVerwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:22:
wat is dd wrt ??
En misschien ligt het aan ziggo?
Misschien kun je de drivers weer opnieuw installeeren?
Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.
Zet QoS eens uit op je apparaten kijk eens of dat verschilt. Zet je kaarten eens handmatig op 1000 en 100mbit full en half duplex. op welke pc's gaat het zo langzaam? virus scanners aan/uit? Firewalls aan/uit?
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Hoe test je je snelheid? Probeer eens met de ingebouwde firewall uit. Zet gewoon alles uit, buiten het router/NAT gedeelte (wireless ook aangezien je toch niet gebruikt). Maak je gebruik van torrents/andere P2P-toepassingen? Een te veel aan connecties kan je verbinding doen dichtslibben.
[ Voor 25% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-01-2011 21:30 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
nou het is op alle computers welke op de router zitten zelfs als ik met mn telefoon via wifi connect is het traag.. met mn oude wrt160n werkt alles prima.. en dan bedoel ik dus als ik nu alle kabels omsteek in de wrt160n die werkt dagen lang zonder ook maar iets trager te worden.. en als ik dan de wrt320n ertussen plaats is het in 1 of 2 dagen nog maar 2mb per seconden...
en de wrt160n gebruik ik niet meer omdat ik daarmee niet boven de 80mbit uitkomt omdat deze maar 100mb poortjes heeft
en de wrt160n gebruik ik niet meer omdat ik daarmee niet boven de 80mbit uitkomt omdat deze maar 100mb poortjes heeft
snelheid testen op verschillende manieren, nieuwsgroepen 120mbit abbo.... speedtest ziggo, speedtest upc.. op een gegeven moment is het gewoon nog maar een dikke 2mb maximaal wat ik haal met alle downlaods, ook als ik dan meerdere tegelijk doe haal ik in totaal ook nie meer dan 2mb.. echt vreemd en het probleem zit in de router zelf maar waar... aan de computers 3 stuks en bakebeling en internet zelf en de modem is niets verandert.. altijd stabiel gewerkt, sinds de wrt320n word het internet met de dag trager totdat het niet meer vooruit te branden is en dan reset ik de router en werkt het weer ff snel (en het word dus traag op zowel de xp.. win7.. ubuntu en android telefoon... ook tegelijkertijd op dezelfde momenten..
EDIT: woeps dubbele reactie.. sorry!!
Maakt niet uit!Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:34:
snelheid testen op verschillende manieren, nieuwsgroepen 120mbit abbo.... speedtest ziggo, speedtest upc.. op een gegeven moment is het gewoon nog maar een dikke 2mb maximaal wat ik haal met alle downlaods, ook als ik dan meerdere tegelijk doe haal ik in totaal ook nie meer dan 2mb.. echt vreemd en het probleem zit in de router zelf maar waar... aan de computers 3 stuks en bakebeling en internet zelf en de modem is niets verandert.. altijd stabiel gewerkt, sinds de wrt320n word het internet met de dag trager totdat het niet meer vooruit te branden is en dan reset ik de router en werkt het weer ff snel (en het word dus traag op zowel de xp.. win7.. ubuntu en android telefoon... ook tegelijkertijd op dezelfde momenten..
Maar heb je niet misschien last van een storing?
Hiermee bedoel ik dat een ander singaal jouw internet stoort.
Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.
Wat voor een signaal denk je dan aan ?
over het gebeuren dat mijn verbinding dicht slipt door eventueel torrent gebruik ofzo.. is niet van toepassing... ik download een enkele keer via torrent (1x in de 2maanden ofzo als ik iets niet kan vinden op de nieuwsgroepen).. maar ik heb al 4jaar ongeveer 3computers op de wrt160n..en doe al 4jaar hetzelfde, nooit problemen gehad. Nu met de wrt320n ertussen word het oppeens met de dag trager en als ik dan terug switch naar de wrt160n voor een paar dagen blijft het goed! dus het is echt puur iets met de router en er hoeft NIET gezocht worden op de computer of wat dan ook... en stel de wrt320n zou inderdaad dicht kunnen slippen door bepaalde programma's.. dan is het gewoon een *** router aangezien de router ervoor gemaakt is en moet tegenkunnen zoals de oude wrt160 van 5jaar oud het ook prima doet!
ohja en heb de firewall op de router uitgezet, voor de rest stonden er geen onnodige dingen ingeschakeld op de router, heb alle menu's na gelopen..
WLAN gebruik ik niet is beetje fout gezegt, ik heb er geen computer laptop opzitten.. maar afentoe maak ik met mijn telefoon wel eens verbinding om mijn mail te checken of een grotere app te downloaden.. dus WLAN blijf aan
over het gebeuren dat mijn verbinding dicht slipt door eventueel torrent gebruik ofzo.. is niet van toepassing... ik download een enkele keer via torrent (1x in de 2maanden ofzo als ik iets niet kan vinden op de nieuwsgroepen).. maar ik heb al 4jaar ongeveer 3computers op de wrt160n..en doe al 4jaar hetzelfde, nooit problemen gehad. Nu met de wrt320n ertussen word het oppeens met de dag trager en als ik dan terug switch naar de wrt160n voor een paar dagen blijft het goed! dus het is echt puur iets met de router en er hoeft NIET gezocht worden op de computer of wat dan ook... en stel de wrt320n zou inderdaad dicht kunnen slippen door bepaalde programma's.. dan is het gewoon een *** router aangezien de router ervoor gemaakt is en moet tegenkunnen zoals de oude wrt160 van 5jaar oud het ook prima doet!
ohja en heb de firewall op de router uitgezet, voor de rest stonden er geen onnodige dingen ingeschakeld op de router, heb alle menu's na gelopen..
WLAN gebruik ik niet is beetje fout gezegt, ik heb er geen computer laptop opzitten.. maar afentoe maak ik met mijn telefoon wel eens verbinding om mijn mail te checken of een grotere app te downloaden.. dus WLAN blijf aan
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 21:44 ]
Tja ik gok ook dat het de firewall van de router is heb dat al vaker meegemaakt bij wrt'tjes
Oplossing is dat het uitzetten van die settings.
Oplossing is dat het uitzetten van die settings.
[ Voor 21% gewijzigd door Martijn1993 op 22-01-2011 21:45 ]
ja ik hoop het! zou wel makkelijk zijn... merja het nadeel is dat ik het niet direct kan zeggen of het werkt
moet eerst eens 1-2 dagen aan laten staan en dan kijken of die weer traag is... dus ik hou jullie up to date! en als er nog andere tips of trucs zijn of mensen die misschien ervaring hebben met dit probleem, let me know!
EDIT: Helaas is het niet de firewall... heb nu de laatste nieuwe DD WRT eropstaan maar dit helpt ook niets, is nog trager, haal nu maar 7,5mb en als ik de kabel rechtstreeks in mn pc steek haal ik 12mb..
waardeloze router
Zijn er toevallig mensen hier die ook 120mbit internet hebben met een (betaalbare router) welke goed werkt? Want als ik op "linksys wrt320n ziggo" google vind ik genoeg problemen met deze... Kan de router nog wel omruilen denkelijk want heb deze pas sinds kort.. Heb bij de webshop waar ik deze heb gekocht gekeken voor een andere gigabit router.. kwam een sitecom tegen maar ook bj deze op google ingetikt "sitecom wl351 ziggo" en ook genoeg problemen over te vinden.. ik denk pak eens een goedkoper merkje, heb ik de dlink gepakt.. dus weer google: "d-link dir652 ziggo" en vind ik niet direct op de eerste pagina al problemen met deze router... dus ik denk dat het de d-link word, iemand hier persoonlijke ervaringen mee
?
EDIT: Helaas is het niet de firewall... heb nu de laatste nieuwe DD WRT eropstaan maar dit helpt ook niets, is nog trager, haal nu maar 7,5mb en als ik de kabel rechtstreeks in mn pc steek haal ik 12mb..
waardeloze router
Zijn er toevallig mensen hier die ook 120mbit internet hebben met een (betaalbare router) welke goed werkt? Want als ik op "linksys wrt320n ziggo" google vind ik genoeg problemen met deze... Kan de router nog wel omruilen denkelijk want heb deze pas sinds kort.. Heb bij de webshop waar ik deze heb gekocht gekeken voor een andere gigabit router.. kwam een sitecom tegen maar ook bj deze op google ingetikt "sitecom wl351 ziggo" en ook genoeg problemen over te vinden.. ik denk pak eens een goedkoper merkje, heb ik de dlink gepakt.. dus weer google: "d-link dir652 ziggo" en vind ik niet direct op de eerste pagina al problemen met deze router... dus ik denk dat het de d-link word, iemand hier persoonlijke ervaringen mee
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 12:52 ]
Pagina: 1