Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wanneer je een RAW bestand in een Smart Object hebt, voer je dan bewerkingen (o.a. adjustment layers) uit op de RAW data, of op een omzetting (rendering) van het RAW bestand?

Heb dit nergens terug kunnen vinden, en ik zou ook geen eenvoudige testmethode weten (misschien is het dan ook niet zo belangrijk... ;)). Ik zou zeggen dat je bewerkingen (helaas) alleen invloed hebben op de rendering van het RAW bestand, maar er is hier vast wel iemand die dat met enige zekerheid kan zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door mcdronkz op 22-01-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet ben je zodra je uit Camera RAW bent op een omzetting aan het werken, en niet op de RAW data zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17
Adjustment layers passen zich aan de onderliggende lagen aan. Dubbelklik je dus op het smartobject (in dit geval een raw bestand) en pas je daarin bijvoorbeeld de witbalans aan, dan zal bij een save het bestand opnieuw "gerenderd" worden en de aanpassingslagen zullen dan ook een ander effect hebben.

Dus ja, de bewerkingen hebben alleen invloed op de rendering. Maar er is geen helaas. De adjustment layers blijven gewoon werken als je je raw aanpast.

(er is echter een "maar". Als je bij de adjustment layers een op de afbeelding gebaseerd alpha kanaal als masker gebruikt zal deze niet worden geupdate)