Prepaid tegoed negatief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 23:10
Oke ik zit met het volgende.

Ik heb een poosje geleden een mobiel nummer te pakken gekregen waar ik al lang naar op zoek was. Dit nummer was ik van plan begin feb zakelijk te gaan gebruiken en tot die tijd heb ik hem prepaid gestalt bij SIMYO.

Allemaal prima gegaan met nummerbehoud etc. Alleen nu komt het,
Ik had er 30 euro beltegoed op gezet allemaal prima, toen ging de mobiel
waar de sim in zat kapot, deze ter reparatie aangeboden en de simkaart 1 dag in een iPhone gestopt, geen internet instellingen erin gezet etc.

Ik de volgende dag nieuwe toestel opgehaald simkaart er in en tot mijn verbazing is het beltegoed - let op min 24 euro. Blijkbaar heb je geen internet instellingen nodig voor Simyo en kan de telefoon automatische op internet. Nouja eingen schuld dikke bult alleen waar ik niet over uitkan waarom kan ik met mijn prepaid btw in de min staan ?! Het idee van prepaid lijkt me, is het op dan is het op, kan je niet bellen niet interneten etc.

Met deze vraag de KS en mail gestuurd en het antwoord was:
Het internetverbruik dat u op 25 oktober heeft gehad, heeft plaatsgevonden
tussen twee momenten waarop Simyo het beltegoed verwerkt.
Als gevolg hiervan heeft u meer kunnen verbruiken dan u aan tegoed
beschikbaar had.
Lijkt me vreemd toch? Iemand anders ervaring met btg in de min staan ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Oeps verkeerde topic, gemeld bij modje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Is de interval dat "beltegoed" wordt verwerkt dan zo groot dat je hier voor 24 euro aan data kan verbruiken?

Daarnaast, volgens mij is er toch altijd een maximum verbruik per dag? Zo heeft T-mobile volgens mij een max van 4,5 euro per dag. Simyo gaat volgens mij via KPN, echter kan ik daar niet zo snel een max. prijs per dag vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen
Hoe kan een negatief beltegoed ontstaan?Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden. Zelfs als tijdens het gesprek je beltegoed op is. Het gevolg is dat je na je gesprek een negatief beltegoed hebt. Je simkaart wordt dan automatisch geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Door je beltegoed op te waarderen, wordt je simkaart gedeblokkeerd zodat je weer kunt bellen.
Kennelijk interpeteren een internet lijn als een lang gesprek

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Als ik deze tarieven zie: € 0,10 cent per 100 kB
44 euro er af in 24u = 440 x 100kb = 5,4 mb

Is wel een erg lang "gesprek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Standaardtarief € 0,10 cent per 100 kB
Dagbundel (tot 20 MB) € 1,- voor 24 uur
Maandbundel (tot 200 MB) € 10,- voor 30 dagen
128K/s

dus:
54 euro -> 55MB /ongeveer een uur vol downloaden
Niet onaannemelijk wel duur, ik zou alleen voor die paar euro's niet moeilijk doen de tarieven zijn duidelijk
Wel het gelul dat prepay geen prepay is verneukeratief

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Fish,

Dat begrijp ik volkomen wat je gebruikt moet je voor betalen.
Alleen ik heb helemaal niks met de telefoon gedaan.
Waarschijnlijk heeft de telefoon zelf mail opgehaald of iets dergelijks.

Alleen het zoveel in de min staan begrijp ik niet, op is op lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 11:59

IEF

Why so serious?

Move naar Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 22:15
Misschien is het handig telefonisch met Simyo contact op te nemen zodat je kunt zien wat er precies gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Waarom? Ik begrijp wat er gebeurt is alleen de vraag is mag en kan het zomaar dat je zoveel tegoed in e min kan staan met prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Waarom zou dat niet mogen :?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366730

Laten we speciaal voor de mensen die het begrip prepaid niet snappen het woord even ontleden:

Als je het woord uitspreekt zie je dat het uit twee lettergrepen bestaat. Namelijk: pre en paid. Laten we nu de betekenis van het woord 'pre' eens opzoeken: Letterlijk betekent het 'voor' of 'vantevoren'. Als we het woord 'paid' wat tevens een engels woord is gaan vertalen zien we wat het betekend, namelijk: 'betalen'.

Als we dat nu gaan samenvoegen krijgen we pre + paid en vantevoren + betalen. We krijgen dan het woord vantevoren betalen. Dit betekent dat je vooraf betaald. Het lijkt me logisch te stellen dat 'pre' niet verondersteld kan worden als 'post' en daarom kunnen we stellen dat het gewoon achterlijk is dat er beltegoed wordt afgetrokken nadat het ge-prepaide tegoed op is.

Tot zover mijn betoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
robbinonline schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:54:
Waarom? Ik begrijp wat er gebeurt is alleen de vraag is mag en kan het zomaar dat je zoveel tegoed in e min kan staan met prepaid.
Nou ja, als ik je verhaal goed begrijp weet je juist niet wat er is gebeurt. Anders had je wel precies geweten waar die 54 euro aan opgegaan was. Daar heb je dus je eerste probleem, het 2e is hoe Simyo er bij komt dat je 1 lange verbinding hebt gehad.

Ik vind het iig. sowieso raar dat je standaard bij een lang gesprek in de min kunt, het idee van prepaid is juist dat je niet meer kunt verbellen dan je er instopt. Daarnaast is het niet echt logisch dat ze ook bij data verbruik de teller onder de 0 door laten lopen. Juist daarbij zou je verwachten dat je verbinding plat gaat als je je tegoed op hebt. Ik zou dus toch eens bij Simyo navragen wat er nu aan de hand is en hoe het kan dat je 24 euro in de min kunt gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293660

robbinonline schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:20:
Oke ik zit met het volgende.

Ik heb een poosje geleden een mobiel nummer te pakken gekregen waar ik al lang naar op zoek was. Dit nummer was ik van plan begin feb zakelijk te gaan gebruiken en tot die tijd heb ik hem prepaid gestalt bij SIMYO.

Allemaal prima gegaan met nummerbehoud etc. Alleen nu komt het,
Ik had er 30 euro beltegoed op gezet allemaal prima, toen ging de mobiel
waar de sim in zat kapot, deze ter reparatie aangeboden en de simkaart 1 dag in een iPhone gestopt, geen internet instellingen erin gezet etc.

Ik de volgende dag nieuwe toestel opgehaald simkaart er in en tot mijn verbazing is het beltegoed - let op min 24 euro. Blijkbaar heb je geen internet instellingen nodig voor Simyo en kan de telefoon automatische op internet. Nouja eingen schuld dikke bult alleen waar ik niet over uitkan waarom kan ik met mijn prepaid btw in de min staan ?! Het idee van prepaid lijkt me, is het op dan is het op, kan je niet bellen niet interneten etc.

Met deze vraag de KS en mail gestuurd en het antwoord was:

[...]

Lijkt me vreemd toch? Iemand anders ervaring met btg in de min staan ?
toon volledige bericht
Stuur aub je 06nummer naar webcare@simyo.nl.

mvg,
Simyo Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 16:07
Ja, ik heb daar ervaring mee. Simyo heeft nog steeds geen verandering doorgevoerd sinds enkele jaren terug. Ooit een simkaartje met mooi nummer van de hand gedaan via MP en later bleek dat deze ruim 1000 euro negatief was gekomen. Vind het nog steeds een zeer kwalijke zaak als dat nog steeds niet is aangepast. Bij prepaid verwacht je gewoon niet meer dan je beltegoed kunnen verbellen dan de hoeveelheid beltegoed die je hebt. En natuurlijk snap ik het argument van je gesprek af kunnen maken, maar dan praten we over enkele centen. Direct daarna zou je niet meer mogen kunnen bellen. Klopt het nog steeds dat het beltegoed slechts driemaal per etmaal geactualiseerd wordt? En dat er in een periode van 8 uur gedaan kan worden wat je maar wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:17
Het is mij bij andere providers die ik heb gehad nog nooit gelukt over mijn bundel van pre paid dat ik toen had te gaan. Ook als je een telefoongesprek had dan werd dat afgekapt. Waarom zou dat bij internet niet zo gaan?

Pre paid is vooruit betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Vandaag toch nog een keer telefonische contact gehad met de KS.
Weer het vage verhaal dat je gesprekken kan afmaken en dat tegoed per 1024kb word aangepast of een aantal uur per dag.

Lijkt me toch een vreemd verhaal ben het ook helemaal eens met de reacties hierboven.
Ondertussen ook contact opgenomen met het webcare team.

En mensen het gaat me echt niet om die paar tientjes. Het gaat mij meer om het principe.
Stel je voor dat er een paar kids rondlopen met een simyo kaartje en deze straks -30 staan
moet je toch als 12 jarig jongen/meisje heel lang voor sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je stopt met Simyo bellen, je gaat bijvoorbeeld een andere prepaid gebruiken, adviseer ik ook de simkaart door midden te knippen. Want als iemand het uit de prullenbak opvist (en je hebt geen PIN erop), kan die allemaal kosten maken op jouw naam. Daarom ook een telefoon met Simyo hetzelfde behandelen als een postpaid telefoon, goede PIN erop zetten en altijd in je buurt bewaren.
Pagina: 1