Sindskort heb ik een netwerkschijf (LaCie Network Space 2) voor externe opslag aangesloten op mijn router (ZyXEL P-2601HN F1). Dit was makkelijk te configureren en werkt perfect; ik kan (via het netwerk) vanaf elke computer in huis bij mijn bestanden, zonder dat er een kabel tussen zit.
Nu wil ik mijn netwerkshijf op afstand via internet kunnen benaderen. Hiertoe heb ik een dyndns-naam aangemaakt. Volgens de LaCie helpdesk moet ik nu poort 80 van mijn router forwarden naar het interne ip-adres van de netwerkschijf, maar dit lukt mij niet. Portforward.com biedt helaas geen oplossing, dus hoop ik via deze weg wat hulp te krijgen.
Als ik inlog op mijn router en kies ik voor network > NAT om regels in te kunnen voeren voor portforwarding
Ik heb een regel toegevoegd door het volgende in te vullen:
Service name: User defined
Remote IP address: All IP address
Server IP address: IP van de netwerkschijf (deze verandert niet)
External port/s: 80/80
Internal port/s: 80/80
Protocol: keuze uit TCP, UDP en TCP/UDP; alledrie geprobeerd
Helaas werkt dit niet. Omdat ik er niet uitkwam, heb ik wat rondgeklikt en kwam de setup tegen voor dynamic dns. Hier heb ik de inloggegevens van mijn dyndns-naam ingevoerd, maar ook dit haalt niks uit. Kan iemand mij verder op weg helpen? Zijn de instellingen hierboven verkeer? Is het nodig iets in te stellen voor dynamic dns, of moet ik daar van afblijven? Alvast bedankt!
Nu wil ik mijn netwerkshijf op afstand via internet kunnen benaderen. Hiertoe heb ik een dyndns-naam aangemaakt. Volgens de LaCie helpdesk moet ik nu poort 80 van mijn router forwarden naar het interne ip-adres van de netwerkschijf, maar dit lukt mij niet. Portforward.com biedt helaas geen oplossing, dus hoop ik via deze weg wat hulp te krijgen.
Als ik inlog op mijn router en kies ik voor network > NAT om regels in te kunnen voeren voor portforwarding
Ik heb een regel toegevoegd door het volgende in te vullen:
Service name: User defined
Remote IP address: All IP address
Server IP address: IP van de netwerkschijf (deze verandert niet)
External port/s: 80/80
Internal port/s: 80/80
Protocol: keuze uit TCP, UDP en TCP/UDP; alledrie geprobeerd
Helaas werkt dit niet. Omdat ik er niet uitkwam, heb ik wat rondgeklikt en kwam de setup tegen voor dynamic dns. Hier heb ik de inloggegevens van mijn dyndns-naam ingevoerd, maar ook dit haalt niks uit. Kan iemand mij verder op weg helpen? Zijn de instellingen hierboven verkeer? Is het nodig iets in te stellen voor dynamic dns, of moet ik daar van afblijven? Alvast bedankt!