Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voip telefoon met recordfunctie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik maak gebruik van voip telefonie en omdat ik zakelijke afspraken maak via de telefoon moet ik de gesprekken opnemen. Ik ben op zoek naar een voip-telefoon die een ingebouwde recorder functie heeft en die automatisch aanspringt als een telefoongesprek gestart wordt. Iemand enig idee of zo'n telefoon te krijgen is?

ps

ik weet dat er allerlei voiprecorder software is en dat er callrecorders zijn die je in de netlijn/krulsnoer van de telefoon moet plaatsen, maar daar ben ik niet naar op zoek.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23
Als je toch al voip doet, je bent je er van bewust dat dit soort dingen met asterisk heel makkelijk te realiseren is?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
ehm ok...ik zie dat asterisk opensource is. Kan je mij een simpel gratis/goedkoop asterisk-programma aanbevelen met recorder? ik zie bijvoorbeeld wel switchvox van digium maar die is 3195 dollar..niet echt wat ik zoek. is het alleen te gebruiken op linux of ook windows?

m'n vraag blijft trouwens staan...wil graag weten of er zo'n telefoon is ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 21:05 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, is er niet.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23
Nouja, zo'n telefoon ken ik niet, maast asterisk is gewoon een stukje software (linux?) wat fungeert als telefoonserver. Als je daar je telefoontjes doorheen laat gaan dan kan je asterisk zo instellen dat ie alles moet opnemen. Hier heb je wel een (linux?)server voor nodig, maar er zijn ook bedrijven die dit als kant en klare hosted solution aanbieden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
ok duidelijk...nog een reden waarom niet?

ik werk samen met 1 collega, heb dan ook niets aan een tel.centrale, heb alleen een recorder/telefoon nodig.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 21:41 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zoek je hardware of software? Een fisieke telefoon die automatisch alles opneemt zal denk ik inderdaad niet bestaan. Veel bedrijven nemen gesprekken op, maar die werken met een telefooncentrale.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
zoek geen tel.centrale, ik ben maar met 2 man. Zoek gewoon een voiptelefoon met recorder ineen, maar is blijkbaar niet te vinden.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:14:
zoek geen tel.centrale, ik ben maar met 2 man. Zoek gewoon een voiptelefoon met recorder ineen, maar is blijkbaar niet te vinden.
Je kunt het uitbesteden? http://www.nemop.nl/page/index.html

Dat is waarschijnlijk een asterisk-applicatie met een custom interface. Het is een vrij prijzige dienst, maar kan zijn wat je nodig hebt.

De digium die je zag is een 'appliance', een doosje met asterisk en interfaces naar analoge telefoons. Als optie kun je er ISDN of ISDN30 insteken.

Iemand die handig is met asterisk installeert linux en asterisk op een oude PC (meer dan een pentium-II met genoeg geheugen heb je niet nodig), en stelt het zo in dat je er niets van merkt, maar omdat de gesprekken door een ('onzichtbare') centrale lopen zijn ze prima op te nemen. Als je wil kan er veel meer, zoals menu's, wachtrijen, voicemail, faxnummers enzovoorts, maar dat hoeft niet. Gesprekken vind je na afloop terug in een gedeelde directory.

Ik bedenk me net nog een optie. Er zijn genoeg zakelijke (analoge) telefoons die wel opnemen. Sluit die aan op een http://www.voipshop.nl/products/voip-adapter-ata/linksys/ en je hebt ook wat je zoekt.

Je bent overigens op de hoogte van http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_opnemen_telefoon.aspx ?

[ Voor 7% gewijzigd door burne op 23-01-2011 18:44 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
burne, bedankt voor de tips!
Pagina: 1