CPU gebruik hoog, DPC tracert/hijackthis/proc expl. toegevoe

Pagina: 1
Acties:

• RebornVampie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-12 14:21
Hoi hoi,
Ik ben de laatste druk bezig geweest met mijn computer op te ruimen. Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht, bestanden overgezet, opnieuw benoemd etc. Daarna heb ik met ccleaner (op Gutman 35x modus) alles laten opruimen, inclusief vrije ruimte + MBR. Sinds ik hier klaar mee ben heb ik hele tijd "spikes" van CPU gebruik van 6-10 %, dit was voordat ik mijn computer ging opruimen niet zo. Ik weet ook niet waar het vandaan komt en mijn opties beginnen op te raken. Ik heb de volgende dingen gedaan:

- BIOS update
- Alle apparaatstuurprogramma's nagelopen en o.a. de intel, graffic en netwerk drivers geupdate
- sfc /scannow -> Geen problemen gevonden
- computer opgestart met CD rom, herstellen. Nadat ik dit had geklikt kreeg ik enkel te zien "boot probleem opgelost", daarna moest ik opnieuw opstarten en toen ik daarna op herstellen klikte waren er geen problemen.
- memory test gedaan (van windows)
- harddisk test gedaan
- verder alles wat ik maar op internet kon vinden uitgeprobeerd (er staat dus wel een "Unknown process bij DPC).

Het is mij dus niet gelukt om dit op te lossen. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen!

DPC tracert (klikbaar):
ik heb hiervoor gebruik gemaakt van deze handleiding (klikbaar) Dus met gedownloade microsoft symbols. Ik zie hier een "Unknown" module bij staan.

Process explorer (klikbaar)

Broncontrole (klikbaar)

Hijackthis log (klikbaar)

Systeemspecificaties:
Moederbord: Gigabyte P55-UD3
CPU: Intel Core i7 860 @ 2.8 GHz
Geheugen: GEIL CL9-9-9 DDR3-1333 2x 2GB
Videokaart: Saphire Radeon HD 5850
Interne hardeschijf: Seagate 2 TB SAT2 32000542AS 1
BluRay brander: LG 8x BD-R/RE SA BH08LS
Externe Schijf 1: Western Digital My Book Studio 1 TB (@eSata)
Externe Schijf 2: Western Digital My Book Studio 2 (2x 1 TB op RAID 1) (@eSata)

ps. ik denk dat ik deze in het verkeerde gedeelte heb geplaatst en de titel is verkeerd. moest Hoger zijn :).

Verwijderd

Wat het veroorzaakt weet ik niet maar 6% is niet erg, waarscheinlijk is het gewoon een programma op de achtergrond / of het systeem die een bepaalde berekening doet.

• RebornVampie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-12 14:21
Bedankt voor je snelle reactie. Normaal gesproken zou ik er ook zo over denken maar het is zelfs als mijn computer 'idle staat'. Aangezien dit voordien niet zo was wil ik hier ook graag weer vanaf. Daarnaast ben ik er niet zo blij mee dat het system interrupts geeft. Dit betekent dat ergens iets niet goed werkt. Hopelijk kan iemand mij nog tips geven waar ik naar kan zoeken of wat ik kan proberen :)

Misschien ben ik ook wel wat hardnekkig. Ik wil weten wat mijn computer aan het doen is :P

[ Voor 10% gewijzigd door RebornVampie op 22-01-2011 19:35 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Bijna 90% zeker dat dit de oorzaak is:
code:
1
SearchIndexer.exe   3176        67.992 K    55.412 K    Indexeerfunctie van Microsoft Windows Search

schakel die een uit na alle waarschijnlijkheid gaat het dan een stuk beter.

Die unknown slaat waarschijnlijk op niet-actieve systeemprocessen onder windows. dit is te zien in de taksmanager.

[ Voor 21% gewijzigd door bobsquad op 22-01-2011 19:39 ]

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Overigens is er niks mis met een interrupt, cpu's krijgen dit aan de lopende band (by design!) .