Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik een maand geleden van iemand een gigabyte GA-8SG667 gekregen, volgens hen zouw dit nog werken.

zit er op:

ik heb op IDE1 een harde schijf hangen, IDE2 een dvd en cd speler.

1 latje ram

3 netwerkaarten (wilde er een server van maken)

1 videokaart

alsk de pc op start draaien de koelers, maar de cd en dvd gaat niet open, en krijg niets te zien op het scherm (heb al een andere videokaart geprobeert) , als je hem op drukt geeft hij na 2 sec 1 gewone piep.

aan wat kan dit liggen ?
moet ik de bios terug instaleren ?

mvg

nico

ps: sorry voor schrijfffouten heb dislectie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Wat doet het systeem als je bijv de DVDspeler loskoppelt? Heb je al eens een andere voeding geprobeerd (als je DVDspeler niet meer open gaat kan het zijn dat de 12V lijn niet stabiel is... dan start je systeem niet fatsoenlijk op).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
Doe eens de exacte specs, welk geheugen, welke cpu, welke voeding, etc? Staat de cpu op de cpu support list, en het geheugen op de qvl?

Verwijderd

Topicstarter
als ik de dvd los kopel gebuird juist het zelfde.

er zit een cpu pentium 4 in.

kingstong geheugen (denk 333 mhz en 1 gb)

link moederbord: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=1397#fq

mvg
nico

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ps: sorry voor schrijfffouten heb dislectie
Gebruik dan de ingebouwde spellingscontrole van je webbrowser :o

Verder inderdaad eens hier lezen en uitproberen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Wij hebben geen glazen bol, jij zult dingen moeten uitsluiten, eerst en vooral exact wat voor hardware je gebruikt.

Geef eens exact aan welke CPU en welk geheugen je heb (als je het niet zeker weet, opzoeken!) en geef ook aan of die twee in de QVL van dat bord zitten.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb zo juist nog een paar teste gedaan.

ik heb de grafische kaart als is vervagen , en weer niks.

en de voeding vervagen, en weer niks.

het ram geheugen is: KVR333X64C25/256 KINGSTON

naar de proccesor heb ik proberen te kijken maar deze plakte vast aan de koeling, ik krijg hem niet af dus weet ook niet welke type het is.

ik heb ergens iets gelezen van een Cmos, maar hoe die je dit ?
kan dit helpen dat ik terug bios krijg te zien op het scherm ? (ik krijg nu niets te zien op het scherm)

de koeilingen draaien alemaal, maar de hdd draaid niet :s

mvg
nico

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:14:
hallo allemaal,

ik heb zo juist nog een paar teste gedaan.

ik heb de grafische kaart als is vervagen , en weer niks.

en de voeding vervagen, en weer niks.

het ram geheugen is: KVR333X64C25/256 KINGSTON

naar de proccesor heb ik proberen te kijken maar deze plakte vast aan de koeling, ik krijg hem niet af dus weet ook niet welke type het is.

ik heb ergens iets gelezen van een Cmos, maar hoe die je dit ?
kan dit helpen dat ik terug bios krijg te zien op het scherm ? (ik krijg nu niets te zien op het scherm)

de koeilingen draaien alemaal, maar de hdd draaid niet :s

mvg
nico
En als je het geheugen in een ander geheugenbankje probeert?

/Offtopic

Dat je dit soort text als dyslexie kunt beschouwen, ik meende altijd dat dyslexie te maken had met d, t en dt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb het geheugen al in alle banken gestoken dat kon, en niets.

/oftopic
dyslectie kunnen ook andere schrijft fouten zijn :D

mvg

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip: alle moderne browsers hebben ingebouwde spellingscontrole. Als je moeite hebt om correct te schrijven, maak er gebruik van - je mede-GoTters zullen je er dankbaar om zijn :o

Verder kunnen wij je echt niet helpen als jij niet nauwkeurig bent. Zoek uit welke CPU er aan je koeling vastplakt, en kijk voor zowel geheugen als RAM op de site van de mobofabrikant (Gigabyte in dit geval) of ze op de QVL voor dit bord staan.

Als je zelf geen moeite doet en niets doet met de suggesties die wij je geven heeft een topic weinig zin...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Verder kunnen wij je echt niet helpen als jij niet nauwkeurig bent. Zoek uit welke CPU er aan je koeling vastplakt, en kijk voor zowel geheugen als RAM op de site van de mobofabrikant (Gigabyte in dit geval) of ze op de QVL voor dit bord staan.

Als je zelf geen moeite doet en niets doet met de suggesties die wij je geven heeft een topic weinig zin...
De dingen die er op zitten zijn compatible met het moederbord, dit heeft hier met gewerkt ze hebben het weg gedaan heb ik het gekregen maar ben niet op de hoogt of deze nog werkte toen ik hem kreeg.

mvg

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuk dat jij dat meent te weten, maar zo wordt het voor ons een onnodige speurtocht. Bij dezen laatste verzoek om gewoon zoals het hoort volledige specs te geven, anders gaat dit topic dicht wegens te weinig info en inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:34:
Leuk dat jij dat meent te weten, maar zo wordt het voor ons een onnodige speurtocht. Bij dezen laatste verzoek om gewoon zoals het hoort volledige specs te geven, anders gaat dit topic dicht wegens te weinig info en inzet.
hallo,

mijn moederbord: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=1397#fq
ram: http://tweakers.net/price...3x64c25-256.html#tab:info
grafische kaart: http://www.aopen.nl/products_detail.aspx?auno=456

cpu: weetk de juiste type niet van sorry krijg hem er onmogelijk af.

mvg
nico

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Totdat jij die CPU identificeert kunnen wij je niet helpen :o

Graag trouwens voortaan text gewoon als platte text posten, dat leest wat makkelijker en maakt je niet afhankelijk van de andere kant van de links.

Je kunt trouwens zonder die CPU los te wrikken (scherp mes doet meestal wonderen) in ieder geval zien of het gaat om een Willamette, Northwood, Prescott of Gallatin aan de hand van de SMD weerstandjes onderop.

Hier een pic van Northwood, Prescott en Gallatin So478 CPUs:
Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/intel_prescott_3.2ghz_review/images/04.jpg

Hier een Willamette:
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/pentium4-2ghz/p4-bottom-t.jpg

Welke heb jij daar?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb de cpu los gekregen er er staat op:

INTEL '02
CELERON
2 GHZ / 1287400/1.525V
SL6LC PHILIPPINES
7243A336-0986

mvg
nico

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb u een beetje verder gezocht en heb iets gelezen van een cmos reset.
weten julie hoe dit moet ?

mvg

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Dat staat netjes in de manual van het moederbord. Die kan je vast wel ergens als pdf vandaan plukken(op de site waar je je moederbordtype gevonden hebt)..

specs

Verwijderd

Topicstarter
Tripp schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:40:
Dat staat netjes in de manual van het moederbord. Die kan je vast wel ergens als pdf vandaan plukken(op de site waar je je moederbordtype gevonden hebt)..
ik heb dit gedaan maar daar stond niet in, maar heb de bater van het moedebord er is afgehaald er terug op gestokken maar helaas zonder succes.

mvg

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

staat er inderdaad niet in :s. Ik kan ook nergens de cmos clear jumper vinden op het layout plaatje.

batterij eruit voor een tiental seconden zou genoeg moeten zijn.

Het lijkt erop dat dit moederbord overleden is.

specs

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=35436725,noline].
Het lijkt erop dat dit moederbord overleden is.
ik vrees het ook, spijtig want wouw eens proberen voor een server te maken :D

mvg

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Enige manier dat je zeker kunt zijn is om met uitwisselbare onderdelen (een andere So478 bord + CPU dus) te testen.

Maar... sowieso is een P4 een uiterst slechte keuze voor een server. Ze hebben een zeer hoge stroomverbruik voor (naar hedendaagse begrippen) zeer matige performance. Die verbruik is zo hoog, dat je de aanschafkosten van een eenvoudige Atom bord + geheugen er binnen een jaar uit hebt, waarmee je hetzelfde kunt doen voor veel minder verbruik en met veel minder herrie (koeling).

Trouwens, wij Tweakers doen elkaar constant de groeten, dat hoef je niet onder iedere post te zetten. Sterker nog, er bestaat zoiets als een signature, die kun je gebruiken voor berichten die je onder iedere post wilt zetten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1