• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Er zijn zoveel artikelen te vinden over 0 uren contracten dat ik feitelijk door de bomen het bos niet meer zie.

Momenteel zit men bij m'n huidige werkgever een beetje in een lastige situatie. Men kan de planning niet helemaal goed op orde krijgen waardoor ik mijn rooster van aankomende week nog steeds niet heb. Men zou maandag mij informeren. Dat betekend al 1 misgelopen werkdag.

Ik probeer nu eens duidelijk te achterhalen wat je rechten zijn met een 0 uren contract. Volgens sommige bronnen heb je na 3 maanden werken het "rechtsvermoeden van een arbeidsovereenkomst" . Een andere bron zegt dat dit pas geld na 6 maanden.

Ik werk inmiddels bijna 10 maanden op basis van een 0 uren contract. Gemiddeld ~32 tot 33 uur per week. Dit zou dus betekenen dat als het bedrijf (tijdelijk) geen uren voor me heeft, dat ik het uitzendbureau (in dit geval de Payroll Company) kan verzoeken mijn uren alsnog door te betalen.

Echter voordat ik dit doe moet ik wel zeker zijn van mijn bronnen. Iedereen kan wel wat op internet kalken, maar ik heb echt een officiële erkende juridische bron nodig, eentje waarnaar ik kan verwijzen bij het uitzendbureau (mochten ze moeilijk doen). Wie weet voor mij de juiste verwijzingen? Of heeft meer informatie over dit onderwerp?

Mijn YouTube Channel

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Natuurlijk gaan ze moeilijk doen, het uitzendbureau krijgt de uren ook niet betaald van de opdrachtgever (geen getekende werkbonnetjes).
Ben je geen lid van een bond ofzo?

• Snowwie
Ik ben helaas niet lid van de bond.

Mijn YouTube Channel

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

je hoeft niet per se lid te zijn van een bond... mocht er hier geen uitsluitsel gegeven worden zou je je kunnen registreren op www.jobcircle.nl/forum/ , daar kun je je vraag stellen die gratis wordt beantwoord door een juridisch adviseur van FNV Bondgenoten.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
En dan nog moet je het niet meteen op de spits drijven door om doorbetaling te vragen, maar om werk te vragen. Daarnaast lijkt het me ook goed om naar het gemiddelde over een periode te kijken en niet na 1 misgelopen dag aan de bel te trekken.

Voor wat betreft de juridische details kun je wellicht terecht bij het juridisch loket. In de tussentijd kun je aangeven dat je graag de 32 uur wilt werken.

• Snowwie
Rukapul schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:17:
En dan nog moet je het niet meteen op de spits drijven door om doorbetaling te vragen, maar om werk te vragen. Daarnaast lijkt het me ook goed om naar het gemiddelde over een periode te kijken en niet na 1 misgelopen dag aan de bel te trekken.
Weet ik, maar ik ben liever voorbereid met de juiste informatie en bronnen dan dat ik op het laatste moment nog bij elkaar moet zoeken. Als bv. deze hele week werk uitblijft (wat ik niet hoop), dan zal ik op het eind van de week me wel melden bij het uitzendbureau en hun mijn rechten voorleggen van een 0 uren contract. Er moet immers wel inkomen blijven komen, de rekeningen betalen zichzelf niet.

"Vragen naar werk" heb ik eigenlijk al gedaan. Ik heb al 3x gebeld om te vragen wanneer ik m'n rooster krijg. Meer vragen naar werk kun je eigenlijk niet.

~aangemeldt op www.jobcircle.nl/forum

[ Voor 15% gewijzigd door Snowwie op 22-01-2011 17:22 ]

Mijn YouTube Channel

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
"Vragen naar werk" heb ik eigenlijk al gedaan. Ik heb al 3x gebeld om te vragen wanneer ik m'n rooster krijg. Meer vragen naar werk kun je eigenlijk niet.
Je krijgt toch betaald via het uitzendbureau? Heb je die al eens gebeld? Je kan met goed fatsoen daar natuurlijk niet na een week aankloppen dat je niet gewerkt hebt en toch geld wil hebben. Dan heb je hen ook geen kans gegeven om je deze week wel werk te geven of te regelen dat je wel ingeroosterd wordt.
Pagina: 1