Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem met de XBOX.
Vorige week heb ik namelijk een A/V receiver icm boxen gekocht. Dus de xbox werd ge-upgrade van component naar HDMI. HDMI kabels van €2,69 van de Action welteverstaan :P Dus, aangesloten en deed het perfect. Een aantal dagen later kwam een vriend het nieuwe geluid aanschouwen. Ik liet hem eerst de mooie oranje HDMI kabels zien 8) En sindsdien geeft de XBOX geen beeld meer op de TV :? Geluid is er echter nog wel... Eerst dacht ik dat het aan de goedkope HDMI kabels lag. Maar dat werd uitgesloten nadat de 2de kabel het ook niet deed, en vervolgens een HDMI kabel van de Humax gehaald, die het daarop wel deed geen beeld op de TV weergeeft.
Vervolgens heb ik de XBOX met HDMI->DVI op mn PC beeldscherm aangesloten, dit werkte dan weer wel. Niks mis met de HDMI uitgang van de XBOX dus. Het moest dus wel aan de TV liggen was de conclusie, omdat alle 3 de HDMI ingangen hetzelfde gevolg hadden. Om te kijken of het idd aan de TV lag, heb ik de XBOX aan een andere TV gehangen, en daar gebeurt weer hetzelfde, geen beeld.
Het is dus de combinatie XBOX-TV wat niet werkt. En dan alleen met HDMI, want component werkt nog wel.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn,
zou erg helpen, ben een beetje ten einde raad ;(

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Beeldinstellingen resetten van je Xbox, dat eerst 's proberen. Misschien een vaag resolutieprobleem.

How to reset Xbox 360 console display settings to the defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Topicstarter
heb ik al geprobeerd, haalt niks uit. Ook de resolutie naar 480p zetten werkt niet.
Het rare is gewoon dat het het eerst wel deed. HDMI eruit en er weer in en bam, niks meer...

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

-nvm-, had het stukje gemist over de poging met de 2e kabel.

[ Voor 85% gewijzigd door GSlayer op 22-01-2011 19:21 ]

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:36
Je zou eventueel kunnen proberen om handmatig de resolutie van de Xbox te veranderen. Ik heb het zelf al eens gehad dat het resetten van de display settings niet hielp, maar het handmatig veranderen van de resolutie wel :)

Je kan de resolutie instellingen vinden onder System --> Console Settings --> Display --> HDTV settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Topicstarter
@Mikey
Dat had ik idd al geprobeerd, zowel 480p als 'Optimal Resolution' helpt niet. Jammer maar helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb dat probleem ook. Tot op heden nog steeds niet opgelost. Heb het al zo'n 3 kwart jaar. Geen idee waar het aan kan liggen. Enige wat ze me bij microsoft konden vertellen was dat ik hem moest opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:36
powah2k4 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:54:
Ik heb dat probleem ook. Tot op heden nog steeds niet opgelost. Heb het al zo'n 3 kwart jaar. Geen idee waar het aan kan liggen. Enige wat ze me bij microsoft konden vertellen was dat ik hem moest opsturen.
Nu je het zegt....

Mijn launch Xbox heb ik een keer terug moeten sturen omdat hij geen beeld meer gaf (maar wel geluid) met de originele AV-kabel. Dat kwam nadat ik het scart-verloopstukje niet helemaal goed in de TV had gedaan. Op component deed de Xbox het toen nog wel iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Topicstarter
Het is mss relevant om te vermelden dat wanneer de XBOX via HDMI wordt aangesloten, en vervolgens wordt aangezet, dat de TV eerst 'Searching for signals' weergeeft, dan zwart wordt, even knippert en het proces weer herhaald. Ergo, de TV krijgt wel signaal maar kan het niet weergeven / doet er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Topicstarter
lol, voordat ik naar MS ging bellen, op goed geluk toch nog maar een keer geprobeerd.
And I'll be! It WORKS!
Ik heb niks anders gedaan :? maar goed hij doet het weer 8)7

P.S. sorry voor de bump, maar anders post ik voor niks ;)

Pagina: 1