Mini Displayport naar HDMI (1.4) kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 22:13
Hallo iedereen,

Ik heb het idee om 3D films te bekijken op mijn beamer via mijn macbook pro.

Echter heb ik tot nu toe nog geen enkele kabel gevonden die de mini displayport met HDMI 1.4 verbind. Zelfs bij de meeste adapters (wat ik zeker niet wil) is er nog geen HDMI 1.4 ondersteuning (of ik kijk op de verkeerde plek).

Ik veronderstel dat dit wel zo een kabel is:

(http://store.apple.com/be...A5ODAwNzQ&mco=MjA5ODQyMDk)

Maar deze kost 50eur en dan vind ik veel geld, op het internet vind ja al kabels voor 5-10 euro.

Weet er iemand waar ik zo een kabel kan vinden?

(Of 3D video werkt met macbook en of displayport weet ik niet maar dat zien we later wel)

Macbook Pro 15" (Zomer 2010) - Intel core I5 2.4Ghz - 8GB DDR3

[ Voor 8% gewijzigd door Toon-VA op 22-01-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Je geeft zelf al aan dat je ze op internet kan vinden voor 5 a 10 euro. Nou dan heb je toch een deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ja ik bedoelde dat je een gewone HDMI 1.4 kabels al voor 5 / 10 eur kon vinden.

Dus een iets duurdere kabel omdat er 2 soorten aansluitingen op zitten (HDMI en Mini Displayport), ik dacht iets van een 20 eur maar geen 50eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Bol? Wehkamp? Conrad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Geef mij 1 goede link waar ze zo een kabel verkopen

Mini Displayport naar HDMI 1.4 kabel

[ Voor 19% gewijzigd door Toon-VA op 22-01-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 12:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Ondersteund deze kabel HDMI 1.4? Ik zie het nergens staan in ieder geval.
Denk dat de TS nog even geduld moet hebben voor deze kabels massaal op de markt komen. Of gewoon de hoofdprijs betalen van 50 euro, maar dan zou ik wel eerst even goed informeren of het gaat werken wat je wilt. Displayport 1.2 ondersteund in ieder geval wel veel 3D formaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ja of het nu werkt of niet de 3D support, de kabel wil ik zowizo (aansluiten op de TV).

Maar mocht dit werken en ik heb een HDMI 1.3 kabel dan zou het toch spijtig zijn snap je?

Daarom zoek ik een 1.4 kabel en als het werkt kan ik hier mijn resultaten / bevindingen posten. Want tot nu toe heb ik nog maar zeer weinig gezien over 3D video en Apple. En als er nog mensen zijn met dit idee / gedachte dan kan ik ze helpe met het bewijs dat het werkt / niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Heb je überhaupt wel uitgezocht of (mini-)displayport 3D ondersteunt? Het lijkt mij dat daar ook nog wel wat aanpassingen voor nodig zijn. Voorlopig denk ik dat je sowieso niet met 3D aan de gang kunt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Dat is het hem net, ik vind hier niets van. Zelfs geen poging tot.

Daarom dat ik het wil proberen en zien wat er kan worden gedaan.

Als je nuttige info hebt over 3D en displayport mag je het altijd laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bij deze: klik!

Aangezien daar weinig onderbouwing bij staat:
- Een Mac heeft geen software om Blu-ray af te spelen, noch om 3D-films af te spelen (afaik);
- De converter naar HDMI is de facto geen converter, maar een verloopje van mini-displayport-uitgang waar op dat moment een DVI-signaal + geluid uitkomt. Alhoewel de chipset HDMI 1.4 ondersteunt, kan ik op dit moment niet vinden of Apple dit geïmplementeerd heeft. Ik betwijfel het;
- Apple heeft het op dit moment helemaal niet op Blu-ray en daar is 3D-TV onlosmakelijk mee verbonden. Daarmee zal Apple niet snel bij deze technologie instappen omdat de consument er ook niet happig op is. Apple's manier is daarvoor: technisch uitsluiten. Ik heb een flauw vermoeden dat het er dan ook echt niet inzit.;)

Ik ben bang dat je het voorlopig zal kunnen schudden.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
ik wou zeggen volgens mij is alleen die 1,4 kabel niet voldoende om de 3d films/blu-ray af te spelen, nog ondersteund jou beamer dat, gezien er alleen 3d-lcd panelen die ik ken...

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
De beamer doet wel degelijk 3D (dat heb ik wel nagekeken :-p )

Ik heb wel op het internet gevonden dat er audio word meegestuurd via de Mini Displayport naar HDMI kabel. Dus dat zou geen probleem mogen zijn. (Het hangt er van af welke versie van DP je hebt 1.1 of 1.2)

Software voor 3D video af te spelen heb ik nog niet echt bekeken maar ik kan nog altijd met Bootcamp Win7 testen en zien of het daar werkt.

Dat Apple geen Blu-ray drive weet ik ook, maar ik dacht aan een zelf geript 3D blu-ray, en deze af te spelen en dus niet van een schijfje. (Legaal gekochte schijfjes wel te verstaan!)

Maar er is inderdaad precies heel weinig interesse voor aangezien ik hier bijna geen info over vind.

Mocht ik nu op 1 of andere manier aan het geld komen koop ik de kabel (als ik nog geen goedkoper model vind) en dan laat ik wel weten hoe het zit.

Ik kan alleen maar andere mensen helpen met mijn ervaring en of bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
zoek hier eens
LINK
ik had nog een andere site maar die heb ik ff niet bij de hand, misschien later.
succes

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand nog een ander idee voor een mini displayport naar HDMI kabel?

Op sites zoals DealExtreme kom ik alleen maar adapters tegen, maar ik wil gewoon 1 kabel uit 1 stuk van M DP naar HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Tha BasZ schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:46:

Op sites zoals DealExtreme kom ik alleen maar adapters tegen, maar ik wil gewoon 1 kabel uit 1 stuk van M DP naar HDMI.
Zoiets? iWires Mini DisplayPort to HDMI
Hogesnelheids HDMI met Ethernet (v1.4e) specificatie.

Wel asociaal duur, ik zat zelf ook al hiervoor te kijken om m'n MBP aan te sluiten op een 23,5 inch extern beeldscherm. In plaats van dat gedoe met DVI kabel in displayport adapter (moet ik telkens DVI kabel uit de desktop halen enz.)

Als het goedkoper moet dan heb je meestal van die rot adapters (verloopstukjes) of een HDMI kabel met 1.3b (f) zoals die Dr. Bott Mini displayport to HDMI

[ Voor 9% gewijzigd door YaniSuN op 04-07-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 12:36
Tha BasZ schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:46:
Volg die link eens in de post voor je, daar hebben ze ook wel MiniDP - HDMI kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Nielson schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:06:
[...]
Volg die link eens in de post voor je, daar hebben ze ook wel MiniDP - HDMI kabels.
Yupe NATUURLIJK al gedaan en bij allekabels.nl hebben ze hem bijvoorbeeld ook wel...
Maar kan het nog goedkoper (dan 25 euro) misschien?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
YaniSuN schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:52:
[...]

Zoiets? iWires Mini DisplayPort to HDMI
Hogesnelheids HDMI met Ethernet (v1.4e) specificatie.

Wel asociaal duur, ik zat zelf ook al hiervoor te kijken om m'n MBP aan te sluiten op een 23,5 inch extern beeldscherm. In plaats van dat gedoe met DVI kabel in displayport adapter (moet ik telkens DVI kabel uit de desktop halen enz.)

Als het goedkoper moet dan heb je meestal van die rot adapters (verloopstukjes) of een HDMI kabel met 1.3b (f) zoals die Dr. Bott Mini displayport to HDMI
Gast.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2011 MBP 13" met een Thunderbolt poort ( tenminste, er zit een bliksempje bij die poort! ).
Nu kom ik vrij veel op internet tegen dat dit ook als mini displayport gebruikt kan worden. Is dit zo?
Want de aansluiting is volgens mij idd precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit is zo, deze kan gewoon als mini displayport gebruikt worden, ik heb deze ook bij mijn MBA 13" uit 2011. Werkt prima, met zo'n verloopstukje kan je via HDMI van beeld en geluid genieten op bijvoorbeeld je tv.
Pagina: 1