Harman Kardon: hoe beste geluid uit dvd te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 11:51
Ik heb nu al een tijdje de AVR 139 van Harman kardon (icm DVD26).
Toch merk ik steeds dat ik bij het bekijken van een DVDfilm geen optimaal geluid heb.

Wellicht dat het ligt aan alle instellingen, maar krijg de hele tijd een overgemoduleerd, opgeblazen geluid.
Ik ben dan de hele tijd aan het switchen tussen Dolby Sur, DTS Sur, DTS Neo 6 etc. etc.
om te kijken wat het mooiste geluid is.

Maar wat is nu eigenlijk de 'beste' instelling die genomen kan worden voor het kijken van een film?
Ben tegenwoordig meer bezig met mijn afstandsbediening dan met de film ;)

Ben dus benieuwd naar jullie geluidservaringen en instellingen die daar bij horen?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:39
Hoe heb je je dvd speler aangesloten aan je versterker. En wat voor speaker setup heb je.

Het beste geluid met een 5.1 versterker en de bijbehorende speaker setup krijg je door je dvd speler via sp/dif aan te sluiten (galsvezel toslink of coax of hdmi). En dan je versterker op direct sound (of iets dergelijks) te zetten. Op die manier wordt er niets met het geluid van de dvd gedaan, en wordt dts of dolbydigital 5.1 direct door gestuurd zonder aanpassingen in het geluid. Je hoort de dvd dan zoals het bedoeld is.

• Mich007
Heb even contact gehad met de audiozaak waar ik alles heb gekocht.
En deze waren zo vriendelijk om iemand te sturen om alles na te lopen.
Alles is nu 100% aangesloten en klinkt ook goed...

Zijn natuurlijk wel nog dingen die naar persoonlijke smaak aangepast moeten/kunnen worden.
Wil ook een beetje experimenteren tussen DTS, Dolby PL, NEO:6 etc. etc.

Ben daarom op zoek naar een Test DVD. Waar ik een beetje mee kan spelen met instellingen waar dus veel effecten en verschillende geluidssporen op staan. Iemand enig idee waar zoiets te vinden is?

Ben dus niet op zoek naar een film ofzo, maar dus echt naar een dvd waar je je geluidsinstallatie eens flink mee kunt testen en instellingen kunt proberen..

Moet toch vast wel ergens (legaal) te downloaden zijn?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Als het toch niet om beeld gaat zou je ook gewoon een test audiocd kunnen pakken lijkt mij? :) alhoewel dat natuurlijk geen 5.1 is...

• Mich007
Noxious schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:02:
Als het toch niet om beeld gaat zou je ook gewoon een test audiocd kunnen pakken lijkt mij? :) alhoewel dat natuurlijk geen 5.1 is...
Als ik dan toch ga testen, wil ik het beeld ook wel even meteen mee pakken voor dezelfde moeite.
En uiteraard gaat het juist om de 5.1 (dd, dts etc.)
DVD moet toch wel ergens te vinden zijn lijkt me... (maar nog niet door mij in ieder geval ;))

• Mich007
hmmm.... Niemand een idee?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Tsja, met Google is wel e.e.a. te vinden, mogelijk dat zoiets te bestellen is bij een audio speciaalzaak?

http://www.gold-line.com/51atdvd.htm
Pagina: 1