• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:00
Hallo,

Tot mijn grote verrassing kreeg ik vandaag een 2e beeldsherm erbij voor mijn pc, beide beeldschermen zitten VGA aansluitingen aan. Mijn videokaart (8600gt) heeft 1x VGA en 1x DVI, een beeldscherm kan dus aangesloten worden op VGA en dan heb ik een DVI --> VGA adapter nodig. Die heb ik aangeschaft, voor mijn 2e beeldscherm

Alleen kwam ik tot de ontdekking dat dan mijn 2e VGA kabel niet lang genoeg was. Ik heb hier wel 2x een VGA kabel van 2m liggen, wat goed past. Alleen moet ik deze kabels nog verbinden, na een tijdje googlen kwam ik op dit uit: VGA Genderchanger.

Mijn vraag, als ik deze adapter tussen 2 VGA kabels aansluit zodat ik er één lange kabel van maak, wordt dan het signaal gewoon doorgestuurd naar het beeldscherm? of moet ik een VGA-verleng kabel kopen?

Alvast bedankt.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik denk van wel. Dit zou moeten lukken ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:00
Oke, dank u wel.
Dan ga ik hem even bestellen.

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik gebruik dit met 3 kabels, werkt perfect :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let wel op dat je bij het aansluiten van een monitor over twee VGA kabels en een gender changer niet twee maar vier metaal-lucht-metaal interfaces hebt. Dat is vragen om reflecties en andere signaaltechnische minpunten. Een oplossing als dit is prima voor lage resoluties (<1024x768) of voor toepassingen waar beeldkwaliteit irrelevant is, maar is voor dingen waar dat wel is (HTPC, werkcomputer, veel games) niet aangenaam.

Een verlengkabel is beter, want dan voeg je slechts een derde metaal-lucht-metaal interface toe, maar nog beter is om gewoon de korte kabel met één langere te vervangen, of met een digitaal signaal (bijv DVI) te werken.

Oslik blyat! Oslik!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
dion_b schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:03:
Let wel op dat je bij het aansluiten van een monitor over twee VGA kabels en een gender changer niet twee maar vier metaal-lucht-metaal interfaces hebt. Dat is vragen om reflecties en andere signaaltechnische minpunten. Een oplossing als dit is prima voor lage resoluties (<1024x768) of voor toepassingen waar beeldkwaliteit irrelevant is, maar is voor dingen waar dat wel is (HTPC, werkcomputer, veel games) niet aangenaam.

Een verlengkabel is beter, want dan voeg je slechts een derde metaal-lucht-metaal interface toe, maar nog beter is om gewoon de korte kabel met één langere te vervangen, of met een digitaal signaal (bijv DVI) te werken.
Dat zal waarschijnlijk wel kloppen wat je zegt, maar zelf gebruik ik 3 kabels(verlenkabel 5m aan 1,5m VGA-kabel, verloopstukje, VGA-kabel 1,5m). Mijn resolutie is 1920x1080 en ik moet zeggen dat ik het verschil in beeldkwaliteit echt niet zie buiten aansluiten bij mijn PC zelf. Mijn monitor is nu ook niet de meest dure(LG FLatron W2261V), bij duurdere schermen zal er misschien wel merkbaar verschil zijn. Ik zou er me eigenlijk geen zorgen in maken.
Pagina: 1