Hardschijf van 2e pc toevoegen aan 1e pc

Pagina: 1
Acties:

• CrazyTurk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-02 13:38
Ten eerste excuses voor de onduidelijk topic titel maar ik wist niet hoe ik het zou noemen. 8)7

Maargoed,

Ik heb me kamer 2 pc's 1 is me alledaagse pc waar ik alles op doe. (gamen internet etc)
En de 2e is een oude pc die meestal dag en nacht aanstaat om dingen te downloaden.

Ik zal maar gelijk me vraag stellen: Kan ik de hardeschijf van de 2e pc koppelen via LAN oid zodat ik bestanden kan kopieren/verplaatsten/etc via me 1e pc?

Beide pc's zijn aangesloten op de zelfde router die aangsloten op de modem.

En waarom ik niet de 1e pc aan laat staan is omdat hij luid ruchtig is en de 2e fluister stil :)

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:06

Grvy

Bot

netwerkshare...

Dit is wel heel basic...

Dit is een account.

• marcop23
  • Laatst online: 25-02 15:07
Kan je die harde schijf niet gewoon in jouw nieuwe computer stoppen? Het enige wat je zeker moet weten is of jouw moederbord uit de nieuwe PC ook PATA poorten heeft. Zo ja, haal de harde schijf uit de oude computer, stop deze in de nieuwe, sluit de PATA kabel aan (de grote platte) en een MOLEX connector voor de stroom.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bestandsdeling/Sharing aanzetten?

Lijkt me geen netwerkvraag dit, dus geef even aan welk OS er op beide machines draait.

offtopic:
In bovenstaande zin is "me" correct gebruikt, in tegenstelling tot in de TS: "me" is een alternatief voor "mij", niet voor "mijn" of "m'n".

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• CrazyTurk
  • Laatst online: 25-02 13:38
marcop23 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:12:
Kan je die harde schijf niet gewoon in jouw nieuwe computer stoppen? Het enige wat je zeker moet weten is of jouw moederbord uit de nieuwe PC ook PATA poorten heeft. Zo ja, haal de harde schijf uit de oude computer, stop deze in de nieuwe, sluit de PATA kabel aan (de grote platte) en een MOLEX connector voor de stroom.
Ja dat kan ook maar is gewoon hele gedoe. Ik doe nu via usb stick maar is heel irritant. Ik kan wel via extern bureaublad verbinden maar niks overzetten.

btw me kennis over netwerk is wat slecht

EDIT:

toch gelukt! heb verkeerd gegoogled.

mag slotje op

[ Voor 4% gewijzigd door CrazyTurk op 22-01-2011 14:26 ]