Toon posts:

[KPN]Smsjes naar China komen niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.431 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een personal sim abbonement van KPN en bij KPN valt roaming binnen de bundel, mooi want ik woon op de grens, dus even switchen naar Duits netwerk om smsjes te sturen naar China omdat het dan in bundel valt.

Het probleem is dus de smsjes komen gewoon niet aan, ik heb zowel +86 geprobeerd en 0086 en ik heb al KPN gebeld en die zeiden ja het zou misschien aan China Mobile kunnen liggen en ik moest de nummer van de SMS centrale controleren.

En mevrouw wou nog KPN nog wat extra laten bij komen want ze zei: Ik moest met andere toestel bellen dan mijn mobiel en ja dat ga ik niet doen wanneer klantenservice vanaf mijn mobiel gratis is, dat zou omdat .

Ik zal nu weer terug bellen. Eindgebruiker moet contact op nemen met zijn provider :? Ze lijken zich er niks van aantrekken, heb ze al verteld dat met voip providers mijn smsjes wel aankomen, en dat ze zich moesten schamen daarvoor.

Ik staat nu in de wacht want hij ging iemand anders vragen, ze moesten zich schamen ik betaald gewoon voor die service maar het werkt niet. Okay hij vroeg nu het nummer van mijn Chinese contact, benieuwd wat hij daarmee gaat doen, ik heb al uitgelegd dat ik de +86 en 0086 beide geprobeerd heb.

Okay hij had nummer fout en ik had niet goed mee gekregen toen hij herhaalde dus ik heb nog eens per cijfer opgenoemd zodat nog duidelijkere is.

De medewerker van Helpdesk heeft gezegd dat zijn collega zei dat ik voor 86 *0# moest zetten, maar mijn telefoon zegt dat het een ongeldig nummer is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:38
dus even switchen naar Duits netwerk om smsjes te sturen naar China omdat het dan in bundel valt.
KPN kan dan 100 keer een roamingovereenkomst hebben met die Chinese provider, maar als die Duitse provider dat niet heeft ...

En je weet zelf vast beter dan ik, dat China ook een bepaald beleid heeft. Misschien zit het probleem wel bij China in plaats van bij KPN.

No offence, maar als je net zo praat als dat je schrijft, kan ik me best voorstellen dat ze sommige dingen niet zo goed begrijpen in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PinokkioTV schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:08:
[...]

KPN kan dan 100 keer een roamingovereenkomst hebben met die Chinese provider, maar als die Duitse provider dat niet heeft ...

En je weet zelf vast beter dan ik, dat China ook een bepaald beleid heeft. Misschien zit het probleem wel bij China in plaats van bij KPN.

No offence, maar als je net zo praat als dat je schrijft, kan ik me best voorstellen dat ze sommige dingen niet zo goed begrijpen in 1 keer.
KPN doet gewoon aan discriminatie :( Ik ben zo pissig dat ze altijd alles afschuiven op China, want als ik nu zei het was een Nederlands nummer dan zouden ze me wel helpen, maar ze weigeren me te helpen omdat ik via duits netwerk sms.

En dan zeggen ze weer het ligt aan Duits netwerk, en ik moest maar via KPN netwerk proberen en dan zeg ik nee dat doe ik niet want als ze niet aankomen betaal ik voor niks.

Ik heb alles al geprobeerd, maar ik weiger om het buiten mijn bundel te proberen.

No offence iemand die communicatie niet zo sterk is dient net zo goed geholpen worden als een advocaat met een master degree.

Overigens de informatie die ik 2e keer kreeg klopte niey, die code was voor sms aflever rapport te creeren, en nu 3e keer dat ik belde beweerde die mevrouw dat roaming alleen voor naar Nederlandse nummers geld en dat vindt ik discriminatie want het klopt niet wat ze zegt roaming geld voor alle nummers en daar erger ik me zo aan, je merkt gewoon dat ze je niet willen helpen omdat het smsjes naar China zijn, maar ik betaal mijn abbonement wel gewoon op tijd.

Ik ga nu eens andere duitse netwerken proberen, want ze beweerde kon aan duitse netwerk liggen, je hoeft trouwens niet op ondersteuning blijkbaar te rekenen als je in buitenland een smsje stuurt naar andere land, want op moment dat ik op duits netwerk zit val het binnen de bundel.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:19:
No offence iemand die communicatie niet zo sterk is dient net zo goed geholpen worden als een advocaat met een master degree.
heb ze al verteld dat met voip providers mijn smsjes wel aankomen, en dat ze zich moesten schamen daarvoor.
No offence? Begin daar zelf dan niet mee. Ze proberen te achterhalen waar het probleem ligt door jou één en ander te laten proberen (ander netwerk en dergelijke) en dan reageer jij alleen met 'Het is fout, los het maar op'? Ik zou het niet meer dan logisch vinden als je samen probeert tot de oplossing te komen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kraats schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:26:
[...]

[...]
No offence? Begin daar zelf dan niet mee. Ze proberen te achterhalen waar het probleem ligt door jou één en ander te laten proberen (ander netwerk en dergelijke) en dan reageer jij alleen met 'Het is fout, los het maar op'? Ik zou het niet meer dan logisch vinden als je samen probeert tot de oplossing te komen.
Dat doe ik toch, ik werk mee, bij 2e gesprek was samenwerking goed, bij 3e kreeg ik zo'n domme vrouw aan lijn die niet leek te willen helpen en toen ze zei: roaming geld alleen voor Nederlandse nummer zei ik mevrouw dat klopt niet want ik heb gister getest en ik had nog niks van me abbonement gebruikt en er stond gewoon 13 cent gebruikt binnen de bundel.

Ik ben klant, KPN levert een dienst aan mij en die dienst hoor te werken, ik kan op mijn werk ook niet zeggen, los het zelf maar op want ik weet het niet, nee ik ga het opzoeken voor de gebruiker en zodra ik het weet neem ik contact op.

Overigens ik vindt echt dat ze zich moeten schamen, KPN wilt natuurlijk wel dat je hun dienst gebruikt voor te smsen en bellen en niet voip, maar voip werkt wel gewoon zonder dat ik een keer een klanten service moet bellen.

En ik verwacht gewoon als zo'n 1e lijns helpdesk medewerker me niet kan helpen dat hij of zij het gewoon doorschakeld, voor dat stukje service betaal je uiteindelijk ook en dat zie je niet zodra het probleem niet zo eenvoudig was.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Helpdesk medewerkers weten het vaak niet of hebben niet de kennis dat te beantwoorden.
Wat je kan proberen is je laten doorverbinden naar de technische dienst.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HaveHam schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:47:
Helpdesk medewerkers weten het vaak niet of hebben niet de kennis dat te beantwoorden.
Wat je kan proberen is je laten doorverbinden naar de technische dienst.
Zeg dat wel zeg, ze hebben zelf fout wat wel en niet binnen bundel valt, je moet daar echt voor PDF's door spitten om er achter te komen.

Overigens in verleden ook dit probleem gehad en toen was wel door gezet naar technishe dienst maar toen had ik de verlenging geannuleerd, en nu heb ik nieuw abbonement, maar die had ik genomen vanwege de telefoon die erbij zat.

Voor mij gevoel komt het erop neer dat ze een dienst leveren aan mij, maar als puntje bij paaltje komt en het is een niet veel voorkomend probleem ( Niet veel Nederlands die smsjes naar Chinees nummer sturen denk ik ) dan wordt je gewoon niet goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Het is wel belangrijk dat je weet wat wel en niet kan met je abo.
en PDF's door spitten behoort daar ook bij.
Mochten die geen uitkomst brengen dan ga je je richten naar de technische dienst indien de helpdesk je niet verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ik krijg nu van mijn contact persoon te horen dat ze dus wel gekregen heeft, wel raar dat die rapporten dan zeggen in behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:19:
KPN doet gewoon aan discriminatie :(
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:26:
Hehe ik krijg nu van mijn contact persoon te horen dat ze dus wel gekregen heeft, wel raar dat die rapporten dan zeggen in behandeling.
|:( |:(

Heb je enig idee wat een gigantisch zwaar verwijt discriminatie is? Beetje te pas en te onpas "the race card" spelen is naar mijn mening zo'n beetje het minst sierlijke wat een mens kan doen, nét onder daadwerkelijk discrimineren zelf.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Obiter dictum schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:36:
[...]

[...]

|:( |:(

Heb je enig idee wat een gigantisch zwaar verwijt discriminatie is? Beetje te pas en te onpas "the race card" spelen is naar mijn mening zo'n beetje het minst sierlijke wat een mens kan doen, nét onder daadwerkelijk discrimineren zelf.
Hoezo? Doen buitenlanders toch ook? Dan mag ik dat ook wel hoor vindt ik :) Topic kan trouwens dicht mijn probleem is opgelost. Dan nog vindt ik dat ze aan discriminatie doen bij KPN hoor, maja komt natuurlijk door dat westen zo negatief altijd doet over mijn lieveling land.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Laatst online: 14-09 12:45
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:40:
[...]

Hoezo? Doen buitenlanders toch ook? Dan mag ik dat ook wel hoor vindt ik :) Topic kan trouwens dicht mijn probleem is opgelost. Dan nog vindt ik dat ze aan discriminatie doen bij KPN hoor, maja komt natuurlijk door dat westen zo negatief altijd doet over mijn lieveling land.
Lekker naief. Als ik steel, wil dat niet zeggen dat jij mag stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Maar als buitenlanders dat doen betekent niet dat je card blanch krijgt om dat zelf ook te doen.
Wees verstandig en sta boven dat.
En wacht volgende keer even als je een SMS verstuurt, kan wel eens een halve dag duren.
(ik ging ervan uit dat je al minimaal 24 gewacht had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HaveHam schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:51:
Maar als buitenlanders dat doen betekent niet dat je card blanch krijgt om dat zelf ook te doen.
Wees verstandig en sta boven dat.
En wacht volgende keer even als je een SMS verstuurt, kan wel eens een halve dag duren.
(ik ging ervan uit dat je al minimaal 24 gewacht had).
Vorige keer had ik dat probleem ook en omdat sms raporten op mijn HTC DHD zeiden in belandeling dacht ik ze kwamen niet aan. En ik had van zoiets en deze keer zorgen ze maar dat opgelost wordt want ik zit nog 23 maanden eraan vast.

Discriminatie hoeft niet eens in woorden, ik vondt dat de 3e medewerker die ik aan lijn had onderscheid maakte tussen NL en China en dat vondt ik discriminatie omdat beide gelijk zouden moeten zijn.

Wie zegt nou dat roaming alleen voor Nederlandse nummers is ( Zei zij dat dus ), das net zoiets als van alleen blanken mogen berichten sturen op tweakers.net.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:55:
[...]
Discriminatie hoeft niet eens in woorden, ik vondt dat de 3e medewerker die ik aan lijn had onderscheid maakte tussen NL en China en dat vondt ik discriminatie omdat beide gelijk zouden moeten zijn.
Onderscheid in?
NL is China niet en China is NL niet. Beide zijn niet gelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Maar er is een verschil in China en Nederland, dat betekend niet dat het discriminatie is.
Het is een heel ander cultuur en ook andere regels betreffende telecom.
Discriminatie is het ongelijk behandelen en achterstellen van mensen op basis van kenmerken die er niet toe doen.
Dus als jij zegt dat is gebeurt bij KPN schrijf dan een klachtenbrief naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn gevoel is dat gebeurt hoor tijdens dat 3e gesprek, maar beste wat je eigenlijk kan doen is ophangen en opnieuw bellen.

Maar het is opgelost dus topic mag gesloten worden en dat offtopic over discriminatie hoeft niet want het was gewoon hoe ik het voelde hoe haar toon en woorden naar mij waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 12:58
Z'n signature zegt enigzins wel wat hoe hij over de "westerse mensen" denkt volgens mij.. Zou voorstellen dat een modje dit dicht gooit voordat het escaleerd :/

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ik heb het idee dat je zelf uit origine ook uit China komt of familie hebt die daar woont.
Maar zoals ik al zei als jij echt het idee hebt dat ze jouw of een naaste discrimineren dan stuur een klachten brief naar ze.
Dit is voor mij ook een no go.

@ Sunny,

Het escaleert niet, dit is het idee wat Yipman ervaart tijdens het communiceren met KPN.

[ Voor 17% gewijzigd door HaveHam op 22-01-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sunny schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:07:
Z'n signature zegt enigzins wel wat hoe hij over de "westerse mensen" denkt volgens mij.. Zou voorstellen dat een modje dit dicht gooit voordat het escaleerd :/
Nee dat is een uitspraak uit de film YipMan 2, in die tijd keken de westerse mensen neer op de Chinezen en deden ze de Chinezen heel slecht behandelen en dan is er dus een gevecht toernooi met een Engelse boksers die totaal geen respect voor Chinese cultuur heeft.

En die man die dat zei in die film ging dood omdat die Westere boksere hem vermoorde, die stopte niet met slaan toen het al over was.

http://www.imdb.com/title/tt1386932/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ja maar YipMan, dit kan ervaren worden als provocatie.
Dus laten we even ontopic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 16:11

Roytoch

Nietes

Volgens mij was er dus nooit een probleem bij KPN? Alleen omdat TS vertrouwde op ontvangsrapporten en deze niet terugkoppelden dat ontvangst gelukt was. Dus er was nooit een probleem, alleen dat TS wat ongeduldig was en niet heeft ge-dubbelcheckt of er echt niks was aangekomen?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel in verleden had ik echt dat probleem, maar toen de technische dienst van KPN me gebeld had dat ze het opgelost had had ik mijn verlenging van me vorige KPN abbonement al geannuleerd, dus ik dacht toen straks van als die ontvangst rapporten niet zeggen dat het ontvangen is dan zal het bij KPN wel niet weer op orde zijn.

Kort samen gevat een probleem van verleden heeft ervoor gezorgd dat ik direct maar ging bellen en ja bij KPN is klanten service gratis, bij meeste andere zaken zou ik dat niet gedaan hebben.

Jawel ik had van alles dubbel gecheckt, alleen had mijn contact persoon nog niet gesproken ( Tijdverschil van 7 uur )

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 00:38
Om een lang verhaal kort te maken: KPN had gelijk. Als je *0# voor je tekst zet, krijg je een afleverrapport. Als je dat niet doet, blijft de sms op onderweg staan. Ook als deze is aangekomen. Dat is bij KPN sinds 1995 nooit anders geweest.

Misschien toch nog een pdf-je doorlezen ...

Persoonlijk zou ik me trouwens schamen met jouw attitude t.o.v. KPN en medetweakers, maar wellicht is dat een cultuurverschil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PinokkioTV schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:18:
Om een lang verhaal kort te maken: KPN had gelijk. Als je *0# voor je tekst zet, krijg je een afleverrapport. Als je dat niet doet, blijft de sms op onderweg staan. Ook als deze is aangekomen. Dat is bij KPN sinds 1995 nooit anders geweest.

Misschien toch nog een pdf-je doorlezen ...

Persoonlijk zou ik me trouwens schamen met jouw attitude t.o.v. KPN en medetweakers, maar wellicht is dat een cultuurverschil :?
Je zoekt verbanden die er niet zijn. Ik zou het fijn vinden als je dat niet deed. KPN zei dat ik dat voor het nummer moest zetten en niet in begin van bericht maar goed 8)7

Welk cultuur verschil? En de pdf's daar moet je uitvissen wat nou wel en niet binnen de bundel zit en niet dat afleverrapporten alleen werken met een code en niet als je het vinkje aan zet bij de telefoon. Maar daar vanaf gezien vindt ik eigenlijk van de gekke dat een smsje via Duitsland naar China wel in bundel valt, maar een smsje via Nederland naar China niet, ik zou bijna zeggen dat is voor mensen die op grens wonen en dan wel eens op duits netwerk zitten.

Durfde die 3e medewerker ook nog te zeggen ik moest maar via het KPN netwerk smsen, ja natuurlijk dan verdient KPN nog meer aan mij.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:40:
Topic kan trouwens dicht mijn probleem is opgelost.
We doen topics niet op slot omdat het probleem is opgelost. Wel ga ik een slotje op dit topic gooien omdat je dit uit hebt laten lopen op een volslagen kansloze discussie. :/

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.