[WIN 7] Elke keer bij opstarten bluescreens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Hallo tweakers,

Ik ben serieus helemaal de weg kwijt nu en weet niet wat ik moet doen. Mijn PC start altijd op met een aantal bluescreens, waarna hij het weer prima doet. Duurt dus gemiddeld 15 minuten voordat ik eindelijk normaal aan de slag kan.

Daarna kan ik hem b.w.v.s. 10x opnieuw opstarten doet die alles prima. Wil ik hem de volgende dag echter aan doen, dan begint het gezeik weer. Weer 3 of 4 keer bluescreen, en dan pas normaal. Ik wordt er gewoon een beetje heel moe van. Want hij werkt prima, met alles, maar dan kan die dus niet normaal opstarten.

Specs:

- AMD Phenom II X4 965 Black edition
- Gigabyte GA-770TA-UD3
- 500 GB Western Digital
- 4GB DDR3 RAM van Kingston
- ATI Radeon HD 5770 1024MB
- DVD Brander
- LC Power behuizng (ATX) met 450Watt LCpower silent.

Een aantal errors waren:
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF9600036AEBC
BCP3: FFFFF88007E8A7F0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

En nog een paar BCCodes als: 50 en 10000007e. En ik kom er maar niet achter wat het is. Heb alles geupgrade tot laatste! Alle drivers! En nog valt die elke keer bij opstarten paar keer weg, ik wordt er eigenlijk strontziek van :P

Kan iemand mij a.u.b helpen??

Mvg,

Frank

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
heb je de debug files in c:\windows\minidumps al eens door de debugger gehaald ?
Windows Crash/Memory dumps FAQ

misschien zijn je timings van het geheugen niet goed dit zou je ook kunnen controleren

[ Voor 49% gewijzigd door Proxx op 22-01-2011 18:39 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik geen oplossing voor je maar misschien kun je hem in plaats van uit te zetten in sleep mode zetten om de ergernissen te beperken (totdat je een oplossing hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:41:
Ik geen oplossing voor je maar misschien kun je hem in plaats van uit te zetten in sleep mode zetten om de ergernissen te beperken (totdat je een oplossing hebt)?
Controleer systeem eens op geheugenfouten.
Ligt misschien daaraan?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Begin eerst eens met basic hardware trouble shooting...

1 geheugenmodule, 1 harde schijf en 1 videokaart laten zitten verder al het andere eruit. Test de geheugenmodules stuk voor stuk, pas als je zeker weet dat ze allemaal goed zijn sluit je het volgende apparaat aan.
En zo ga je verder. totdat je het probleem gevonden hebt of alles aangesloten hebt.

Had je ook problemen direct na installatie van W7? Indien nee, wat is er sindsdien veranderd? Misschien een herinstallatie nodig?

Levert je voeding wel voldoende spanning?
Heb je overgeklokt of draait alles standaard? Indien overklokken, zet alles terug naar default.

Heb je het Bios überhaupt al naar de standaard instellingen terug gezet? Heb je het BIOS al ge-update?

enz, enz, enz.

Ik mis ook wat je zelf al geprobeerd hebt..
Heb je bv de fout codes opgezocht? etc

offtopic:
Met een beetje logisch denkwerk en google had je dat ook kunnen bedenken. Daarnaast is er op GoT een topic met opstart problemen. Gaat welliswaar over XP, maar voor het trouble shooten maakt dat geen verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door Nulnulnix op 22-01-2011 20:56 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Nulnulnix schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:51:

1 geheugenmodule, 1 harde schijf en 1 videokaart laten zitten verder al het andere eruit. Test de geheugenmodules stuk voor stuk, pas als je zeker weet dat ze allemaal goed zijn sluit je het volgende apparaat aan.
En zo ga je verder. totdat je het probleem gevonden hebt of alles aangesloten hebt.

Had je ook problemen direct na installatie van W7? Indien nee, wat is er sindsdien veranderd? Misschien een herinstallatie nodig?

Heb je overgeklokt of draait alles standaard? Indien overklokken, zet alles terug naar default.

Heb je het Bios überhaupt al naar de standaard instellingen terug gezet? Heb je het BIOS al ge-update?

enz, enz, enz.

offtopic:
Met een beetje logisch denkwerk en google had je dat ook kunnen bedenken. Daarnaast is er op GoT een topic met opstart problemen. Gaat welliswaar over XP, maar voor het trouble shooten maakt dat geen verschil.
Dit is toch superveel werk!!!!!!
En hoe moet je eigenlijk de BIOS updaten?
Heb dat zelf al een keer willen doen en op google gezocht, maar ik kwam er niet uit.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Nulnulnix schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:51:

enz, enz, enz.

offtopic:
Geen problemen na de installatie, die kwamen wat later, maar toen had ik ook nog geen updates gedaan qua drivers.

En ik heb er nu geen last meer van gehad, heb even HDD-test, RAM tests gedaan, deze gaven geen foutmeldingen. Dus daar lag het niet aan, heb even alle drivers nogmaals geinstalleerd en nu starte hij wel direct op. (na paar uur uit te hebben gestaan). Verder is de voeding ook geen probleem en heb ook nooit overgeclocked (ben daar zo leek in, geen idee of het zinvol is voor mij).
Zal nog even kijken in de bios of alles op default staat, ik heb alleen een keer start from CD/DVD gedaan en deze weer teruggezet, verder nog niks veranderd daaraan.

@mrtnptrs via me mobo gedaan, heb een GIGAbyte mobo, als je naar de site gaat kun je ook bios updates downloaden, deze heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

FrankLe schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:55:
[...]

Geen problemen na de installatie, die kwamen wat later, maar toen had ik ook nog geen updates gedaan qua drivers.

En ik heb er nu geen last meer van gehad, heb even HDD-test, RAM tests gedaan, deze gaven geen foutmeldingen. Dus daar lag het niet aan, heb even alle drivers nogmaals geinstalleerd en nu starte hij wel direct op. (na paar uur uit te hebben gestaan). Verder is de voeding ook geen probleem en heb ook nooit overgeclocked (ben daar zo leek in, geen idee of het zinvol is voor mij).
Zal nog even kijken in de bios of alles op default staat, ik heb alleen een keer start from CD/DVD gedaan en deze weer teruggezet, verder nog niks veranderd daaraan.

@mrtnptrs via me mobo gedaan, heb een GIGAbyte mobo, als je naar de site gaat kun je ook bios updates downloaden, deze heb ik ook gedaan.
Graag in menselijke taal!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
mrtnptrs schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:57:
[...]

Graag in menselijke taal!! :)
haha! Zoek het merk van het Moederbord. Ga naar de site van de fabrikant, zoek daar naar welk type je hebt. En daar kun je ook updates downloaden voor de BIOS.
Bij Gigabyte krijg je een dvd, met de tool @BIOS deze tool zoekt ook automatisch updates voor de bios.

Goed? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

FrankLe schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:02:
[...]

haha! Zoek het merk van het Moederbord. Ga naar de site van de fabrikant, zoek daar naar welk type je hebt. En daar kun je ook updates downloaden voor de BIOS.
Bij Gigabyte krijg je een dvd, met de tool @BIOS deze tool zoekt ook automatisch updates voor de bios.

Goed? :p
Dat met die site van de fabrikant had ik al gedaan, maar hoe moet ik het installeeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
mrtnptrs schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Dat met die site van de fabrikant had ik al gedaan, maar hoe moet ik het installeeren?
Ik download gewoon de bios update, en dan krijg je een .exe bestand. Die je gewoon laat draaien en installeert automatisch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
[...]

Er staan instructies bij de bios update die je kan downloaden van de website van je mobofabrikant. Moeilijk te bedenken?

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-01-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[...]

Met alle respect, hier op dit forum verwachten we wel iets meer dan dit soort heel erg simpele vragen.
Als ik al jouw posts in dit topic zo aankijk blijkt daar nou niet bepaald uit dat je zelf ook maar iets hebt opgezocht - zij het via de forumsearch of een internet zoekmachine.

Je hoeft echt niet alles te weten, maar op z'n minst een [search=bios upgrade installeren] of het doorlezen van de installatieinstructies van de leverancier van je spullen (en die hebben dat allemaal zonder uitzondering op hun supportsites staan) kun je zelf doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

alt-92 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:16:
[...]

Met alle respect, hier op dit forum verwachten we wel iets meer dan dit soort heel erg simpele vragen.
Als ik al jouw posts in dit topic zo aankijk blijkt daar nou niet bepaald uit dat je zelf ook maar iets hebt opgezocht - zij het via de forumsearch of een internet zoekmachine.

Je hoeft echt niet alles te weten, maar op z'n minst een [search=bios upgrade installeren] of het doorlezen van de installatieinstructies van de leverancier van je spullen (en die hebben dat allemaal zonder uitzondering op hun supportsites staan) kun je zelf doen.
Dat zoeken had ik nog niet gedaan maar dat van de leverancier was verouderd en werkte dus niet.
Hiermee bedoel ik de instructies van de site.

Pagina: 1