Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Image back up

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik was trouwe gebruiker van norton ghost maar nadat ik een paar leesfouten een paar volledige images ben kwijt geraakt zoek ik een vervanger.

Mijn oog viel op Acronis True. Maar ik raak niet echt wijs uit hun producten en mogelijkheden.

Ik wil dus nadat ik een systeem volledig heb geïnstalleerd en geupdate etc.. een image maken op een hardeschijf of DVD. Wanneer dus mijn OS stuk is (virus of traag) ik gewoon de pc moet booten en de hardeschijf aan te sluiten of dvd in te steken en dat alles word gewist en een nieuwe installatie word geinstalleerd. En de pc direct in orde staat.

Want soms heb ik klanten die hun recovery partitie verwijderen -.- en dan zijn ze niets met hun DVD. Ik moet dus een volledige nieuwe installatie uitvoeren en dit neemt wat tijd in beslag. Acronis Image home -> Disk Imaging
Backup the entire system on the fly with our patented disk imaging technology. It ensures the recovery of your operating system and applications without reinstalling any software.

Maar werkt dat met een partitie icm dvd? Of kan dat ook op een Harde shijf apart?

Hebben jullie positieve ervaringen met Acronis of een andere programma? En welk moet ik dan kopen, de Disk home true image?

tx

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Er zijn nog een half dozijn imaging methoden, die je met een beetje zoekwerk zo kunt vinden:

Wikipedia: List of disk imaging software

arcronics heeft een trail mode (15 dagen ofzo), dus daarmee kun je uitzoeken of die voor jou van toepassing is(denk het wel).

/edit:
Van belang daarbij is of jouw hardware goed genoeg ondersteund wordt. Zoals je merkt loopt een oude norton ghost daar inderdaad een beetje mee achter.

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 22-01-2011 11:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:57:
Er zijn nog een half dozijn imaging methoden, die je met een beetje zoekwerk zo kunt vinden:

Wikipedia: List of disk imaging software

arcronics heeft een trail mode (15 dagen ofzo), dus daarmee kun je uitzoeken of die voor jou van toepassing is(denk het wel)
Ja weet het maar ik heb nu niet echt de tijd om een systeem te installeren een back up te maken en deze na een crash terug te zetten. Daarom dat ik mij richt op tweakers die ervaringen hebben met deze eventuele functie van het product.

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:50:
Ik was trouwe gebruiker van norton ghost maar nadat ik een paar leesfouten een paar volledige images ben kwijt geraakt zoek ik een vervanger.

Mijn oog viel op Acronis True. Maar ik raak niet echt wijs uit hun producten en mogelijkheden.

Ik wil dus nadat ik een systeem volledig heb geïnstalleerd en geupdate etc.. een image maken op een hardeschijf of DVD. Wanneer dus mijn OS stuk is (virus of traag) ik gewoon de pc moet booten en de hardeschijf aan te sluiten of dvd in te steken en dat alles word gewist en een nieuwe installatie word geinstalleerd. En de pc direct in orde staat.

Want soms heb ik klanten die hun recovery partitie verwijderen -.- en dan zijn ze niets met hun DVD. Ik moet dus een volledige nieuwe installatie uitvoeren en dit neemt wat tijd in beslag. Acronis Image home -> Disk Imaging
Backup the entire system on the fly with our patented disk imaging technology. It ensures the recovery of your operating system and applications without reinstalling any software.

Maar werkt dat met een partitie icm dvd? Of kan dat ook op een Harde shijf apart?

Hebben jullie positieve ervaringen met Acronis of een andere programma? En welk moet ik dan kopen, de Disk home true image?

tx
Zoek gewoon op op google!
Je beste vriend! :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:21:
[...]

Zoek gewoon op op google!
Je beste vriend! :)
Ja ben bezig maar vroeg naar ervaringen van jullie :) Bv die leesfouten etc en miss over de gebruiksvriendelijkheid. En ik heb geen zin om lange reviews te lezen terwijl 1 iemand hier toevallig ervaring mee heeft en 2 zinnen schrijft en ik verder geholpen ben :)

no prob as niemand hier ervaring heeft met acronis.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:02:
[...]

Ja weet het maar ik heb nu niet echt de tijd....
Dit is denk ik de kern van je topic....

Tja...lees volgende keer als je een topic start eens goed de quickstart. Dat is de reden dat je een reactie krijgt als "google maar"(@mrtnprts: zelf probeer ik in dat geval iemand nog goede keywords mee te geven)

In jouw geval geef je niet aan waarom arconis niet voldoet, en eerlijk gezegd zie ik niet in waarom het NIET zou werken voor jou. Als er regelmatig problemen zijn met een product kun je dat vast en zeker terug vinden.

Over het algemeen heb je sneller resultaten als je gewoon begint, en pas het forum zoek als je echt concrete vragen hebt, in plaas van een algemeene discussie (die zijn er vaak trouwens al... zoek maar, b.v. backup discussie in OM.

succes verder.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat gedaan en heb verteld dat ik geen tijd en de middelen heb om het programma te testen dus vroeg ik me af of iemand wist of dit programma dit kan en of hij dit goed doet. Ik vind het persoonlijk leuk als iemand "ja en ja" post. Dat bespaard mij veel moeite.

Ondertussen heb ik een paar reviews gelezen maar wel over de oude versie maar heb de hardeschijf backup nog niet gelezen. Wel van partitie en dvd combo en incrementele backups.

En in de quickstart staat ook iets van commentaar op andere hun thread denk ik...

Verwijderd

[bash mode] wat ben je dan? [/bash mode]

Denk je nu echt dat er hier ook maar iemand is die het interesseert of jij wel of geen tijd hebt in het lezen van reviews? Gezien je posthistorie op GoT zal je toch van instelling moeten veranderen als je ook maar enige medewerking van mede GoTters wil krijgen.
Ja, er zijn vast mensen die je kunnen helpen, en nee, die doen dat niet als je het verrekt om ook maar enige moeite te doen om er zelf achter te komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:50:...
Ik moet dus een volledige nieuwe installatie uitvoeren en dit neemt wat tijd in beslag.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:02:
ik heb nu niet echt de tijd om een systeem te installeren een back up te maken
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:49:
En ik heb geen zin om lange reviews te lezen.
Wel wat tijd, niet echt de tijd en geen zin.

Misschien ophouden met fixen van PC problemen?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik heb ook geen tijd/zin om een fatsoenlijk slotje te zetten. Dus houd ik het maar bij dit.

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.