Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 17:43
Om onnodige straling te voorkomen wil ik graag mijn linksys WAP54G (Versie 3.1) 's nachts uitzetten.
Dat zou met een tijdschakelaar kunnen op de voeding kunnen. Maar kan het ook in de firmware of instellingen?

De linksys is als Access-point geconfigureerd in mijn netwerk, en de PC's zijn bedraad aan LAN gehangen.Wifi gebruik ik slechts af en toe, en kan dus 90% van de tijd gewoon uit staan. Ik schakel de WAP54G nu met een geschakelde voeding. Maar het zou natuurlijk mooier zijn als het automatisch kan met bijvoorbeeld een tijdvenster, zodat hij overdag en 's nachts altijd uitstaat. Ik gebruik hem alleen 's avonds.

Is er firmware of instelling die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Tijdklok er tussen? Of is dat 'te' ?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Als botte-bijl-methode kan dat natuurlijk. Maar het zou zo mooi zijn om het softwarematig te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:28
Je kan een .cmd script maken waarin je met telnet een connectie met jouw router opzet, om vervolgens wiFi uit te zetten. De commands van de WAP54G ken ik niet, ik weet ook niet of de officiële firmware überhaupt telnet ondersteund. je kan er daarom ook DD-WRT opzetten. Het scriptje zet je in de Taakplanner van Windows. Ik heb zelf nog nooit geprobeerd om een telnet verbinding op te zetten vanuit een scriptje, maar je zou zoiets kunnen proberen:

code:
1
2
3
4
5
6
telnet 192.168.1.1
username
password
wifiaanzetcommand
quit
exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Klinkt hoopvol. Het zou dan gaan om het UITzet commando, gestuurd vanaf mijn hoofd PC, die vrijwel altijd aan staat.

Maar ik daarvoor is het nog wel noodzakelijk dat de WAP54G überhaupt áán kan staan, met WIFI signaal UIT...
Ik vermoed dat dat héél lastig is, omdat het een volkomen onlogische gedachte is voor wifi-AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 00:50
DD-WRT kan dit standaard en toevallig word je AP ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
ok, gevonden, ik ga even graven.

http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WAP54G

Ziet er behoorlijk complex uit. Es kijken of ik dat aandurf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-05 12:22

Matis

Rubber Rocket

Ik weet dat ze vroeger (mijn router wordt niet meer door DDWRT ondersteund) hadden ze ook verschillende gradaties van complexiteit van de software.
Zo had je bijvoorbeeld een Light-versie, waarin je alleen de meest basale handelingen kon verrichten en dat liep op tot de Huge-versie, waarin je tot de meest excentrieke instellingen kon aanpassen.
Dat verschilde ook behoorlijk in omvang van de firmware.

Edit; ik zie zojuist dat er momenteel nog maar één pakket wordt gemaakt. Je zult het er dus mee moeten doen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 23-01-2011 10:48 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1