Toon posts:

DVD speler in PC geeft aan dat CD/DVD leeg is..???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweak forumers,

Ben al even wezen zoeken op internet maar kon de oplossing niet vinden. Ik richt me dan op jullie want ik heb hier goede ervaringen mee :-)

Wat ik heb:
Notebook RIM2000
Bios. Phoenix release date 0317-2005 version RIM00f0a
Windows 7
CD/DVD rom: Matshita DVD-ram UJ-840S ATA device

Bovenstaande is verzameld met DriverEasy.

Ik had Windows XP en dit werkte prima..toch eigenwijs en windows 7 erop gezet... Installatie ging prima maar nu wilde ik extra programmas erop zetten vanaf de dvd maar als ik een beschreven dvd erin stop geeft de speler aan dat deze leeg is...

In app.beheer staat geen conflict bij de speler. Ook de driver is goed geinstalleerd en driver update via internet geeft aan dat de meest actuele is gevonden...

Heeft iemand hier ervaring mee of nog beter...de oplossing :-)

Thxs en goed weekend

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat bedoel je met een beschreven dvd? Is dat een originele of een zelf gebrande? In het 2e geval kan het zijn dat de disk een format heeft waar de drive niet mee overweg kan. Denk aan dvd-r, dvd+r verschillen. En over de W7 driver update, die is niet betrouwbaar. Vaak genoeg heeft W7 zelf de driver om het apparaat werkend te krijgen, maar deze is zelden up-to-date. Zoek op de site van de fabrikant van de notebook naar drivers is mijn advies.

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
Crahsystor schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:08:
Wat bedoel je met een beschreven dvd? Is dat een originele of een zelf gebrande? In het 2e geval kan het zijn dat de disk een format heeft waar de drive niet mee overweg kan. Denk aan dvd-r, dvd+r verschillen. En over de W7 driver update, die is niet betrouwbaar. Vaak genoeg heeft W7 zelf de driver om het apparaat werkend te krijgen, maar deze is zelden up-to-date. Zoek op de site van de fabrikant van de notebook naar drivers is mijn advies.
Super...een reactie ;)

Met beschreven bedoel ik een dvd of cd met bestanden hierop. Origineel of zelf gebrand. Voorheen (met windows xp) werkte elke dvd/cd probleemloos. Nu met W7 dus niet meer. Heb er ook nog Vista op gehad en dit werkte ook.. Probeer bijv origineel office 2003 erop te zetten en er krijg de melding dat de cd leeg is...
Ook met een foto dvd is dit het geval...

Ik heb (ergens) op een forum gelezen dat met een ATA device windows zelf de stuurprogrammas levert en die niet via een fabrikant gaan? Ik kan by the way nergens een site van de fabrikant vinden. Las ook dat dit van Panasonic was maar daar staat dit type dvd ook nergens vermeldt...

Op de site van de leverancier (Medion type MD95500) staat ook nergens een update voor de dvd player.

Zou het puur met w7 te maken kunnen hebben omdat het met andere versies van windows wel goed werkte?

Bedankt voor de tips _/-\o_

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ook bedankt voor je reactie :)
Het gekke is dat in app.beheer er geen foutcodes staan en ook bij details er wordt aangegeven dat de dvd goed werkt. Geen foutcodes dus...

De auto fix van microsoft zelf hier niet...

Mogelijk iemand nog een suggestie?

thxs

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 21:24
Ik heb een antwoord waar je misschien niet op zit te wachten, maar ik had gisteren hetzelfde probleem en het heeft zich vanzelf opgelost.

Gisteren brandde ik wat audio-cd's en daarna weigerde Verkenner om een gevulde (game)dvd als zodanig te herkennen. Het lukte me niet om door de schijf te browsen. De dvdrwriter las wel het label, maar zag hem toch aan als leeg. Ik startte meerdere malen opnieuw op, checkte ook de driver etc, maar het probleem bleef.

Het enige wat ik deed wat dit gedrag kan verklaren, is een progje installeren (het opensource CDex, om bestanden te converteren) en een reeks cdr's achter elkaar branden. Ik gok dus dat CDex er iets mee te maken had.

Anyway, vandaag doet hij het weer normaal. Sinds wanneer speelt het bij jou?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... ik denk dat ik toch maar even probeer weer de xp er op te zetten welke van origine bij de notebook is geleverd. Hierdoor heb ik tenminste volledige sofrtware service via de site van de fabrikant.

Veel verschil met mn notebook zal ik toch niet beleven... xp of win7...

In iedergeval bedankt voor diegene die de moeite heeft genomen te reageren...toppie toppie.

groetjes en ga ik over naar format c: :P
Pagina: 1