Toon posts:

Sitecom router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb een poosje een Sitecom game router 2 (300N) in bezit, heeft het altijd goed gedaan.
Nu heb ik onlangs een nieuwe Firmware geinstaleerd en nu doet hij redelijk vaag.

1. Ik kan via de router inlog IP niet de router meer in (krijg de zelfde foutmelding als dat je geen internet hebt)
2. Heb wel internet, maar de computer ziet de router niet meer als Sitecom maar als een "Gateway"
3. Mn 2e computer heeft geen internet meer
4. Reset lijkt niet te werken

Ik draai op Windows 7 (of dat wat helpt weet ik niet!)

Iemand suggesties?
MVD!

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-01 16:46
Hang hem eens via de kabel aan je router als je wireless verbonden bent. Grote kans dat je hem niet wireless kunt instellen (uit veiligheidsredenen).

En kijk of je een IP krijgt van je router door via cmd > ipconfig te doen. Dat ip moet in dezelfde range liggen als jouw routers LAN IP (kijk bij Ethernet interface bij gateway). Zou iets in de aard van 192.168.x.x moeten zijn.
Als dat niet zo is, zoek welk ip adres je router normaal standaard heeft in de manual van je router en probeer eens een static ip in te stellen in dezelfde subrange en dan naar je router te surfen.

Evt kun je angry ip scanner gebruiken als je er niet aan uitgeraakt om je router te zoeken.

Als je op de router config bent, kijk dan eens of DHCP aanstaat.