netwerkscanner gebruiken met remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 14:01
Sinds kort hebben we een netwerkscanner (dus om afbeeldingen in te scannen) op het interne netwerk.
Op het moment dat ik naar een andere remote pc inlog met remote desktop kan ik deze scanner niet meer gebruiken. Je kun aangeven om bronnen te delen zoals usb, lpt enz naar geen lanbronnen. Onze netwerkprinter kan ik wel gebruiken met remotedesktop, (gebruiken we lokaal een programmatje voor als printclient).
Heb algeprobeerd om hier de scanner te selecteren maar dit werkt niet.
Op google kom ik weinig tot niets tegen alleen iets in combinatie met citrix maar dit is niet de bedoeling.
Nu is het zoeken op lan scanner/networkscanner vrij vervelend daar hij mij allemaal resultaten geeft die iets anders bedoelen, ik wil geen ip's opzoeken ed.

Is zo iets ook mogenlijk voor de netwerkscanner?

Update: vond net de site remotescan, zal deze eens doornemen

[ Voor 3% gewijzigd door pazzje op 21-01-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 14:01
niemand nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het constant dezelfde remote desktop is zou je een VPN verbinding kunnen opzetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Kan dat ding geen smtp praten. Dan kun je een scan vanaf het apparaat direct naar je mailbox versturen.

Op mijn werk hebben we een aantal klanten die ook zo'n constructie gebruiken en dat werkt erg goed. ;)