Ik heb sinds gisteren een HTPC op basis van het Asus AT5IONT-I moederbord (verdere specs: zie onderaan). Vandaag voor het eerst geprobeerd om een film te kijken (DVD image, gekoppeld met Virtual CloneDrive) maar dat trekt hij niet! Toch wel vreemd voor een bordje dat in de markt gezet wordt als ideaal 'groen' HTPC bord dat 1080p moet aankunnen.
Zowel Media Player als VLC geven schokkerig beeld, terwijl het geluid wel normaal loopt. Ik heb de recentste drivers van Nvidia (266.58) geïnstalleerd (en ondertussen ook geherinstalleerd na er eerst Driver Sweeper op los te laten). Ook heb ik AVG verwijderd (omdat die nogal kwistig met systeembronnen kan omspringen), maar dat had geen effect. Het energieschema heb ik op 'hoge prestaties' staan, al is er zeer weinig verschil met 'gebalaceerd'.
Ik zit dus momenteel met een HTPC die nog niet eens een DVD kan afspelen.
Als ik reviews op het internet lees, dan zou dit bord goed moeten presteren op het gebied van video. Helaas merk ik daar niks van.
Specs:
* Asus AT5IONT-I (atom 525 en Nvidia ION) met recentste BIOS
* 4GB DDR3 (2x KVR1066D3S7/2G uit de QVL van Asus)
* Western Digital WD500BEVT (500GB, 5400rpm)
* Startech.com 2-port SATA controller
* Antec ISK 300-65
* Windows 7 ultimate x64
Zowel Media Player als VLC geven schokkerig beeld, terwijl het geluid wel normaal loopt. Ik heb de recentste drivers van Nvidia (266.58) geïnstalleerd (en ondertussen ook geherinstalleerd na er eerst Driver Sweeper op los te laten). Ook heb ik AVG verwijderd (omdat die nogal kwistig met systeembronnen kan omspringen), maar dat had geen effect. Het energieschema heb ik op 'hoge prestaties' staan, al is er zeer weinig verschil met 'gebalaceerd'.
Ik zit dus momenteel met een HTPC die nog niet eens een DVD kan afspelen.
Specs:
* Asus AT5IONT-I (atom 525 en Nvidia ION) met recentste BIOS
* 4GB DDR3 (2x KVR1066D3S7/2G uit de QVL van Asus)
* Western Digital WD500BEVT (500GB, 5400rpm)
* Startech.com 2-port SATA controller
* Antec ISK 300-65
* Windows 7 ultimate x64