Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 17:27
Ik baal echt als een stekker, dacht in eerste instantie dat ik alles kwijt zou zijn. Mijn sata voeding stekker is afgebroken in de voeding kabel. Ik heb geprobeerd om de sata voeding toch aan te sluiten, mijn Pc startte eerst niet op, dus ik dacht dat mijn voeding ook defect was.

Nu is mijn vraag of ik bijvoorbeeld bij Western Digital nog zo'n print plaat ? of dat laatste stukje los kan kopen, want ik heb overal gezocht bij Western Digital, maar niets gevonden.

Hier dus foto's van een soort gelijke gebeurtenis :

Afbeeldingslocatie: http://i49.photobucket.com/albums/f284/JRizEJ6/Picture185.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.photobucket.com/albums/f284/JRizEJ6/Picture183.jpg

Ik vind het zonde om een nieuwe te kopen terwijl deze harde schijf in principe in orde is.. Hopelijk heeft iemand een oplossen of een idee wat ik zou kunnen doen.

Alexander.

[ Voor 6% gewijzigd door egelalexander op 21-01-2011 21:28 ]

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op zich zou je als tijdelijke optie om je gegevens veilig te stellen de pinnetjes aan de stroomdraden kunnen solderen. Het zijn misschien kleine pinnetjes maar aangezien meerdere pinnen naast elkaar dezelfde functie hebben maakt dat het een stuk makkelijker: http://pinouts.ru/Power/sata-power_pinout.shtml

Ik snap het verhaal eigenlijk niet helemaal. Je haalt nu toch data van de schijf terwijl je geen power aan kan sluiten?

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 21-01-2011 21:26 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:20
Ik heb hetzelfde bij een samsung schijf, niet de voeding maar bij mij is de sata connector zo afgebroken. Ik wist hem met het afgebroken deel en de satakabel weer vast te maken, waarna ik de boel met secondenlijm heb vastgeplakt. De schijf werkt weer als vanouds, maar als ik hem uit de kast haal zit er altijd nog 45 centimeter aan satakabel aan vast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:54
Als ik het zo bekijk is de stekker kwestie van jammer maar helaas (en dat maakt voor die paar centen gelukkig weinig uit).

Je HDD is ander verhaal. Allereerst hebben de pinnen nu meer weg van een sinusvorm ipv een rechte lijn. Probeer, voorzichtig, deze in een lijn te drukken. Dit kan prima met de kapotte stekker.

Als je beetje handig bent met de soldeerbout kun je de stukjes koper voorzien van draad (bv een oude IDE flatcable). Vervolgens hieraan een andere stekker solderen.

Het geveel is dan wel uiterst gevoelig, maar denk dat dit het makkelijkste is. Tenzij je natuurlijk een nieuwe printplaat kunt versieren van deze HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 17:27
Een update is dat de rij met pinnen gewoon contact maakte met een printplaatje dat ik nog had liggen. Deze heb ik vervolgens op een 12v adapter aangesloten en gewoon op de usb 2.0 poort. Nu kan ik gelukkig mijn data overzetten. Ongeveer 20GB foto´s, en de rest kan mij eigenlijk niet zo veel schelen. Dat zijn films, programma´s en game installaties. Dat installeer en download ik wel weer allemaal opnieuw. Ben blij dat ik mijn games via steam koop, dan kan ik gewoon de download vannacht aan zetten en ben ik morgen weer helemaal bij als ik de downloads aan zet.

Zie hier hoe ik het nu heb aangesloten, echt bizar veel geluk dat het gewoon werkt.
Afbeeldingslocatie: http://i95.photobucket.com/albums/l151/aboutgames/foto.jpg

Ik vind het erg zonde van de hdd omdat hij nog helemaal niet oud is, vind het zonde om een nieuwe te kopen aangezien er niet veel aan de hand is. Maar een nieuwe printplaat via WD is dus niet te krijgen? dan zou ik echt iemand moeten hebben met exact het zelfde model die toevallig defect is.

En dat solderen lijkt mij niets aangezien ik het dan niet veilig genoeg vind om er weer data op te zetten. Ik neem aan dat je dat bedoelde als tijdelijke data recover oplossing :) ? Dat solderen is gelukkig niet nodig. Ik leg de hdd denk ik maar in een kasje met de hoop dat ik een keer zo'n printplaat tegen kom. Werk in de ICT dus dat maakt de kans wel een stuk groter. Bedankt voor de reacties :*)

According to my calculations the problem doesn't exist.